Marantz presenterer sin 2020-kolleksjon med AV-forsterkere. Oppdatert med video 23.07.2020

Marantz_AV2020-29.jpg



Marantz arrangerte stort webinar for sin nye 2020-generasjon med AV-forsterkere. Og som ikke overraskende var det Director of Global Training at Sound United - Philip Jones som sto for presentasjonen. Eller Phil Jones blant venner, og en av vennene er Jim Crowley, som jobbet i kulissene, og også fungerte som stand-in når Phil sin PC uventet tok en omstart.

I begynnelsen av Juni hadde Denon en stor lansering av 2020-generasjonen med AV-forsterkere, der ganske mange interessante nyheter ble presentert. Denne gangen var det fetteren Marantz sin tur, og nyhetene var lett gjenkjennelig fra Denon-lanseringen i et nesten 2,5 timer langt webinar, som også inneholdt en god del ekstranummer etter spørsmål fra deltakerne.

I senere tid har det vært vanlig både hos Marantz og en del andre store produsenter at ikke alle modellene blir oppdatert hvert år. Dette gjelder særlig for de største modellene, og er nok blant annet et utslag av at AV-receivere og forsterkere ikke er like hot i markedet som for 10-20 år siden. For første gang på lenge lanseres det nye versjoner av alle de fire største modellene samme år! I tillegg vet vi at det er en ny kompakt NR1711 på gang. Denne var ikke omfattet i presentasjonen, og vi kommer tilbake til den bår komplette spesifikasjoner er på plass.


Store likheter
Det er interessant å legge merke til at samkjøringen mellom Denon og Marantz som begge er store merkenavn i konsortiet Sound United, er mer samkjørte enn noen gang. Dette er et utslag av at både video- og den digitale lydavdelingen er mer eller mindre identiske i sammenlignbare Denon- og Marantz-modeller...
Les hele artikkelen om Marantz sine 2020-modeller hos Audiophile.no

Marantz_AV2020-19.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hadde bare Marantz sluttet med dette klønete lille runde displayet. Tror uansett ikke jeg skal bytte ut min Altitude32 i en av disse :)
 

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
127
Antall liker
83
Synd at de fortsatt holder på det svært gamle utdaterte Audyssey - systemet.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Pfff.... Bak luken under det klønete lille runde displayet til Marantz er det et stort display som kan gi mye mer informasjon.
Det lille displayet viser aktiv inngang og volum, altså det en trenger når en bytter inngang og justerer volumet under bruk.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Pfff.... Bak luken under det klønete lille runde displayet til Marantz er det et stort display som kan gi mye mer informasjon.
Det er riktig, men bare på de to største modellene.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Det store displayet er egentlig underordnet. Innstillinger og kalibreringer gjøres uansett best via skjerm. Displayet bak lokket er mest kjekt-å-ha ved små, tilfeldige endringer, som likevel kommer opp på OSD, og kunne fint vært byttet ut med litt kraftigere terminaler, mener jeg og andre som virkelig har greie på ting. :cool::D:ROFLMAO:
Det runde displayet e' berre lækkert.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Det store displayet er egentlig underordnet. Innstillinger og kalibreringer gjøres uansett best via skjerm.
Du har et poeng der. Innstillinger foretas alltid på OSD.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
I dag har Sound United offentliggjort videoer fra webinaret. disse er nå inkludert i slutten av artikkelen i Audiophile.no. Den første av videoene handler ikke bare om AV-receivere og surround, men litt generelt om Marantz og lydsignatur, så den kan tenkes å ha interesse også for to-kanals entusiaster.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn