Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå blir det spennende å se om Supras USB kabel, løser de issuene jeg har hatt med den gamle kablingen. 8 meteren fra phono pre til PC har fungert prikkfritt, så jeg har høye forventninger til denne 5 meteren. :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå garanterer de for lengder opp til 15 meter. Disse no-name kablene fra Biltema/Elkjøp/CO slet allerede ved lengder over 3 m.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Lyden på den gamle V10 var rå, men den var sur i gira og rådelagrene hadde begrenset levetid.
    Har hatt en sånn. Klarer ikke glemme den bilen.....💖 Litt som å kjøre R1000 MC med 4 hjul.
    Singel clutch girkassa ble valgt med vilje for den skulle være brutal. Motor var inspirert av F1 så da tenkte de at girkasse også kunne være det. Rådelager problemet var egentlig bruker feil mtp hard kjør på kald motor. Dette er et kunstverk av en motor, men ikke idiotsikker dessverre. Jeg kjørte den så hardt det går an, inkl en uke i Tyskland. Men ALDRI tyn på kald motor. Hadde rådelagrene hatt ubetinget begrenset levetid ville de ha dødd i mitt eie :cool:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En ting er ihvertfall sikkert @komfort, den hadde den råeste lyden av alle M5er. Den turbobefengte 4,4 literen i min er temmelig sperøstet i forhold, selv om den lett sliter fyllingene ut av tennene dine ved pådrag.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Helt enig, du merket og hørte godt når det gikk fort med V10. Vanskelig å gå av gassen 😊. 4.4 V8, stille og ondsinnet, helt ustresset opp i høy fart, for høy fart.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    4.4 V8, stille og ondsinnet, helt ustresset opp i høy fart, for høy fart.
    Høy fart er ikke bra :)

    O
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    4.4 V8, stille og ondsinnet, helt ustresset opp i høy fart, for høy fart.
    Høy fart er ikke bra :)

    O
    M5 V8 4.4 biturbo er litt som Mcintosh amp, 560hk med masse headroom.....føles mer som 700hk+. Lydløs rakett, love it 👌
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    M5 V8 4.4 biturbo er litt som Mcintosh amp, 560hk med masse headroom.....føles mer som 700hk+. Lydløs rakett, love it 👌
    Min er en f90, beskjedent specet til 600Hk og 750NM. Litt lettere og med trekk på alle fire gjør den et helt sekund raskere en forrige (f10) på 0-100. Selvfølgelig kan man drive den frem kun med bakhjulene om man er barnslig.


    Bildet er stjålet fra Broom, men er av min bil. Bare en av denne versjonen i landet og 400 i verden med orginal Frozen Red. https://www.tv2.no/a/9779879/

    9784407.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Min er en f90, beskjedent specet til 600Hk og 750NM. Litt lettere og med trekk på alle fire gjør den et helt sekund raskere en forrige (f10) på 0-100. Selvfølgelig kan man drive den frem kun med bakhjulene om man er barnslig.


    Bildet er stjålet fra Broom, men er av min bil. Bare en av denne versjonen i landet og 400 i verden med orginal Frozen Red. https://www.tv2.no/a/9779879/

    Vis vedlegget 660741
    Biler nu?? Nå men skal det gå rigtig hurtig skal det være på 2 hjul. Her kan du få præstationer til forholdsvis få penge :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg nyder at køre imod alle der gider... Men nyder især accelerationen fra 0-200 :) :)
    Bruger du den fine bil til at køre imod andre ( Uden familien)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg nyder at køre imod alle der gider... Men nyder især accelerationen fra 0-200 :) :)
    Bruger du den fine bil til at køre imod andre ( Uden familien)
    :) Betyder det (👍) at du bruger din hurtige bil til at køre imod andre?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ommøblering er lite imponerende, men når man sitter time etter time i samme rom. Forandring fryder! Men ommøblerte ikke bare for å ommøblere. Vanskeligheter for fjernkontroll med lerret ned, noe bedre forhold for signaloverføring via phono er hovedsakelige grunner til dette patetiske tiltaket.


    DSC_0647.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Takk skal du ha!

    Grunnen til at jeg har lagt min elsk på Mc er en kombinasjon av flere ting:

    På den ene siden har man tåpelig antikvert teknologi sammen med ganske kontroversielt designuttrykk og for mange, unødig effekteri. På den andre siden har vi robuste og gjennomtenkte kretser med fokus på gode målbare prestasjoner, de har holdt på grunnleggende funksjoner som balanse og tonejustering og implementerer mange moderne nødvendigheter i boksene sine som DACer og veldig fleksibelt, custom inn/ut oppsett.

    De har alt for entusiasten med føttene i fortiden men blikket rettet mot fremtiden. Når det kommer til det ytre designet henviser jeg til Åpenbaringen 3:16 Mao jeg avskyr intetsigende svarte bokser som sklir inn overalt.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes Arve har et godt innlegg her. Noe en burde laget en egen tråd om dette tema:). Altså hvorfor folk velger akkurat det de har gjort av elektronikk. Du skriver design, fleksibilitet, kvalitet og gode målinger som viktige faktorer. MC føler jeg er litt elsk eller hat. Jeg har ikke hørt noe særlig av MC, så jeg kan ikke si så mye om lyden, men kan fint mene noe om designet. Jeg liker de, synes de flekser muskler og er litt vulgære av utseende.Tøft:) Her en dagen fikk jeg høre 1,2 kw blokkene til MC. Fikk sammenlignet de med noen monster av noen andre blokker. MC låt stor og flott men hadde ikke den samme attacken som de andre blokkene. Anslag på trommer manglet liksom litt. Forskjellen var ganske så markant. Så mitt spørsmål er som følger. Hvor på en måling kan en se disse forskjellene? Begge forsterkerne hadde et hav av kraft overskudd. På ingen måte kritikk av MC, jeg opplevde litt det samme hos meg tidligere med Parasound JC1. Eneste jeg kommer på er at kanskje MC ikke liker at impedansen dipper den mot 2ohm i kortere perioder. Føler gjennomgangstonen her på sentralen, er at måler det bra, så kan en nesten handle blindt.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    MC føler jeg er litt elsk eller hat.
    Nemlig!

    MC låt stor og flott men hadde ikke den samme attacken som de andre blokkene.
    Så kan man jo spørre seg hvilken attackgjengivelse som var mest korrekt? Jeg forstår jo hvilken du liker best og det vil vel da være naturlig å konkludere med at Mc mangler noe? Kan hende du har rett? Du er ikke den eneste som bemerker noe tilsvarende. Men en attack medfører vel en bredbåndet overtonestruktur? Er du sikker på at det ikke er lyd krydret av klipp du har vendt deg til å like? Wattmeterne til Mc forteller deg hvor du er. 2 ohm, 1 ohm vil dukke opp som økt utslag og et lys vil blinke om du drar den for langt. Den har dynamisk headroom på nesten 5000 W, så skulle tro den leverte?

    Vet ikke jeg? Bare tenker høyt! Kan hende jeg mangler noe? :giggle:


    Det er forresten lov å hate McIntosh i denne tråden, jeg tjener nemlig ikke et øre på å overbevise andre om deres fortreffelighet og det holder med en MakkinTosk.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Vi er vel alle litt tosker på vår måte😀 Det handler vel om smak og matching. Poenget mitt var hvor på en måling kan en se disse forskjellene? Eller kan en det? Det samme kan en vel si om nøytral lyd? Hva er det? Hvordan vet en om det er nøytralt. Jeg driter i om lyden er farget, bare jeg liker den.Var ikke meningen å dra en lang diskusjon om måling inn i en fin tråd om ditt anlegg, men bare lufter en tanke😀
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Og nå har jo Østfold blitt et smittehelvete, så nå tar vi imot søta bror med senkede skuldre. 😁
    Hehe..har endret seg mye det der, 2000+ i karantene, fikk negativt svar på min test sist jeg passerte grensen så noe gjør jeg rett i min tilpasning til situasjonen 😊

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vi er vel alle litt tosker på vår måte😀 Det handler vel om smak og matching. Poenget mitt var hvor på en måling kan en se disse forskjellene? Eller kan en det? Var ikke meningen å dra en lang diskusjon om måling inn i en fin tråd om ditt anlegg, men bare lufter en tanke😀
    Ææh, bare jeg som ble litt defensiv! Tross alt brukt masse av konas penger på dette faenskapet, føler jeg skylder henne et minimum av motstand mot dere ullhuer! :ROFLMAO:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ææh, bare jeg som ble litt defensiv! Tross alt brukt masse av konas penger på dette faenskapet, føler jeg skylder henne et minimum av motstand mot dere ullhuer! :ROFLMAO:
    Kånås penger.... de har jeg ikke tenkt på. Kanskje min også vil sponse med f eks par ekstra subber🤣 Lure på hvordan jeg skal starte den samtalen? Hmmmm. Har mye å lære😂
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hehe..har endret seg mye det der, 2000+ i karantene, fikk negativt svar på min test sist jeg passerte grensen så noe gjør jeg rett i min tilpasning til situasjonen 😊

    mvh
    Råde er fortsatt trygt og godt. Her kjenner vi alle med smitte og låser dem inne i en låve langt unna folket.

    torches_and_pitchforks.jpg
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Så mitt spørsmål er som følger. Hvor på en måling kan en se disse forskjellene? Begge forsterkerne hadde et hav av kraft overskudd. På ingen måte kritikk av MC, jeg opplevde litt det samme hos meg tidligere med Parasound JC1. Eneste jeg kommer på er at kanskje MC ikke liker at impedansen dipper den mot 2ohm i kortere perioder. Føler gjennomgangstonen her på sentralen, er at måler det bra, så kan en nesten handle blindt.
    Hvis man ikke kan måle det, eksisterer det kun oppi hodet ditt!! Mc1,2kw har egen utgang for 2ohm...brukerfeil??
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man ikke kan måle det, eksisterer det kun oppi hodet ditt!! Mc1,2kw har egen utgang for 2ohm...brukerfeil??
    Skal vel stå på 4ohm selv om høyttalerne har en dipp på 2 Ohm. Så det du sier er at hvis 2 forsterkere måler likt, så skal det låte likt? Beklager, men det har jeg ikke troen på😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn