Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Og blues har vel karret seg opp fra gode gamle soul musikken... Men who cares, god musikk er det mye av.. Heldigvis.

    Tja. Husker Reisersrud snakka om at han var i vestafrika en gang. Der fant han en fyr som satt i ei hytte med en enstrengs gitar og spilte «baby please don’t go» med en annen tekst selvfølgelig.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja. Husker Reisersrud snakka om at han var i vestafrika en gang. Der fant han en fyr som satt i ei hytte med en enstrengs gitar og spilte «baby please don’t go» med en annen tekst selvfølgelig.
    Neger musikk begge deler, med opphav i Afrika.. Og ja, jeg sa neger. Jeg er jo en rosa satt gubbe som kun får med meg nyhetene fra Innlandet fe og innavls lag... Under bilde av Mor Blues.. Sikkert snerten.. :)

    MaRainey.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.242
    Sted
    Bartistan
    Tar platespiller, den er selve smykket i anlegget, er den ikke? ;)... Gutta i Sabbath var grunnleggere, ikke alt som jeg liker men kred for å levere dette i sin samtid. Såkalt nyere metal er ikke i nærheten.. Men det er ikke så rart, den generasjonen har hatt sine læremestere.. Vis vedlegget 643925
    Se en gang til, skrell bort staffasjen og vi sitter igjen med Michael J + Slash :oops:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og blues har vel karret seg opp fra gode gamle soul musikken... Men who cares, god musikk er det mye av.. Heldigvis.
    Blues er mye eldre enn soul.
    Blues har opprinnelse i Amerika med røtter i svarte Afrika.
    At Black Sabbath, som all rock har opprinnelse i blues, er det liten tvil om.
    Det er likevel et stykke fra Mississippi til Birmingham; England.
    Band som f.eks Cream og Zeppelin skapte et fundament for tyngre elektrisk bluesrock, men de to første albumene fra Sabbath skapte et paradigmeskifte i rocken, og var slik sett genreskapende.
    Bandets uttrykk er ofte misforstått, og har ingenting med satanisme å gjøre.
    Da de kom på banen var hippiedrømmen med Peace&Love på vei til å gå til helvete, og Vietnamkrigen var på peak.
    Dette ble sagt skapte en "doom-stemning", noe Black Sabbath forsøkte å formidle i bandets uttrykk. En av deres mest kjente låter, "War Pigs" må sees på som en anti-krigs låt.
    Personlig synes jeg Sabbath er et fantastisk band med kreative dyktige musikere. Ettersom tida forløp har Ozzys klovnerier kanskje tatt noe av fokuset vekk fra bandets opprinnelige kvaliteter.
    Black Sabbath could swing with a jazzy temperament using bluesy forms and scales.

    Et godt platevalg, MakkinTosken.(y)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blues er mye eldre enn soul.
    Blues har opprinnelse i Amerika med røtter i svarte Afrika.
    At Black Sabbath, som all rock har opprinnelse i blues, er det liten tvil om.
    Det er likevel et stykke fra Mississippi til Birmingham; England.
    Band som f.eks Cream og Zeppelin skapte et fundament for tyngre elektrisk bluesrock, men de to første albumene fra Sabbath skapte et paradigmeskifte i rocken, og var slik sett genreskapende.
    Bandets uttrykk er ofte misforstått, og har ingenting med satanisme å gjøre.
    Da de kom på banen var hippiedrømmen med Peace&Love på vei til å gå til helvete, og Vietnamkrigen var på peak.
    Dette ble sagt skapte en "doom-stemning", noe Black Sabbath forsøkte å formidle i bandets uttrykk. En av deres mest kjente låter, "War Pigs" må sees på som en anti-krigs låt.
    Personlig synes jeg Sabbath er et fantastisk band med kreative dyktige musikere. Ettersom tida forløp har Ozzys klovnerier kanskje tatt noe av fokuset vekk fra bandets opprinnelige kvaliteter.
    Black Sabbath could swing with a jazzy temperament using bluesy forms and scales.

    Et godt platevalg, MakkinTosken.(y)
    La oss enkelt si st blues og gospel er omtrent gamle, samme opphav. Så får det bli opp til hver enkelt hva en liker.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.377
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er nok feil det HCS 😁Gospel er myyyyye eldre enn Soul. Gospel er i følge Wikipedia i fra tidlig 1700 tallet mens soul er i fra 1950 tallet.

    O
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er nok feil det HCS 😁Gospel er myyyyye eldre enn Soul. Gospel er i følge Wikipedia i fra tidlig 1700 tallet mens soul er i fra 1950 tallet.

    O
    Sa vel ikke at gospel var hverken det ene eller andre ifht soul. Bare at gospel og blues er omtrent like gamle, med mye av det samme opphavet. Lese det som står vet du.. :cool:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Eneste jeg vet er at hverken gospel eller blues blir gammelt i min hylle. 😒 Soul derimot kan nytes med de rette artister.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.863
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Blues er mye eldre enn soul.
    Blues har opprinnelse i Amerika med røtter i svarte Afrika.
    At Black Sabbath, som all rock har opprinnelse i blues, er det liten tvil om.
    Det er likevel et stykke fra Mississippi til Birmingham; England.
    Band som f.eks Cream og Zeppelin skapte et fundament for tyngre elektrisk bluesrock, men de to første albumene fra Sabbath skapte et paradigmeskifte i rocken, og var slik sett genreskapende.
    Bandets uttrykk er ofte misforstått, og har ingenting med satanisme å gjøre.
    Da de kom på banen var hippiedrømmen med Peace&Love på vei til å gå til helvete, og Vietnamkrigen var på peak.
    Dette ble sagt skapte en "doom-stemning", noe Black Sabbath forsøkte å formidle i bandets uttrykk. En av deres mest kjente låter, "War Pigs" må sees på som en anti-krigs låt.
    Personlig synes jeg Sabbath er et fantastisk band med kreative dyktige musikere. Ettersom tida forløp har Ozzys klovnerier kanskje tatt noe av fokuset vekk fra bandets opprinnelige kvaliteter.
    Black Sabbath could swing with a jazzy temperament using bluesy forms and scales.

    Et godt platevalg, MakkinTosken.(y)
    Black Sabbath var stilskapere , og jeg har forhold til de første skivene uten å være blodfan. Sjekk bare ut live opptaket fra Paris 1970. Konserten finnes på youtube.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes nye plater har kommet seg i kvalitet de siste to årene, men gamle plater er jevnt over fortsatt best synes jeg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oversiktsbilde av hele skiten, har du det? Må få inspirasjon til å ta en tur.. :). Helga består i skifte i olje på diff lock, møkk jobb. Mye bedre å spist kake hos deg :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skiten = slang. En bruker da ikke blomsterspråk ;). Du vet jeg er fan.

    Ok, tilbake til start :oops:. Treg blondine vet du.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Der skulle du vært for 2 mnd siden. :mad: Fy, føler sviket! 😭
    Sånn er det når en bosetter så GRISgrendt at bompenger er mer enn en middlels bensintank.. Og det gjelder begge to. Men det gir rom for andre prioriteringer enn en fjong adresse, noe vi er skjønt enige om :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sånn er det når en bosetter så GRISgrendt at bompenger er mer enn en middlels bensintank.. Og det gjelder begge to. Men det gir rom for andre prioriteringer enn en fjong adresse, noe vi er skjønt enige om :)
    I dag har du virkelig tungt for det.... o_O Snakker om første innlegg i tråden. Du etterlyste oversikt over skiten.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I dag har du virkelig tungt for det.... o_O Snakker om første innlegg i tråden. Du etterlyste oversikt over skiten.
    Stemmer det, var i den lykkelige sølibat-tiden fra denne sumpen... Selv om det er deilig å vralte rundt her inne å by på en lusing når jeg kjeder meg.. :ROFLMAO:. Som deg, en er jo sosial. Og ja, treg i dag.. :oops:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn