Mac mini i båt

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg har tenkt å montere en mac mini til a/v i en stor 46 foter. Og tenkte å bruke to stk airport express for å kunne streame musikk enten til inni båten,oppe på flybridgen eller begge samtidig.. Planen min er å ha to skjulte bilhøyttalere og en skjult sub inne og vanntålende høytt oppe,derevet av en femkanals bilforsterker med innebygd delefilter. Jeg så for meg å la audiokabelen fra den ene airporten gå til to kanaler og fra den andre airporten til de siste tre.. Altså macen og airportene på 230v og forst på 12v ser noen noe problemer her? Sus?
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hvis det kun er musikk, så holder det jo med en iPod/iPad og air-play. Trenger du mer lagringsplass en disse tilbyr så kan du jo legge til en slik http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Ekstern-2,5--mobile/Seagate/Seagate-GoFlex-Satellite-500GB-HDD-Wifi-Mobile-wireless-storage-Android-og-Apple-48752.aspx som er en trådløs hdd beregnet for iPad/iPod.
Denne løsningen vil bruke mindre strøm, og det er jo altid et issue ved lengre tids landligge. En mac mini bruker opp mot 85W.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Ja jeg vet det med streamingen.. og iphone/ipod vil bli brukt som fjernkontroll mus og tastatur. men grunnen til minimac er fordi der skal kunne spilles dvdplater.. men vet noen om det vil bli lydissues med dette opplegget?
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
BalticThor skrev:
men grunnen til minimac er fordi der skal kunne spilles dvdplater..
minimac har ikke lenger cd/dvd drev, så den vil ikke kunne brukes til det... hvis du ikke får tak i en gammel da..

vh
ER
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.470
Antall liker
989
230V til Express må jo uansett hentes fra 12V, så om du bruker en inverter som gir ren sinuskurve burde det ikke bli noe trøbbel.
 
Topp Bunn