Lyttekveld hos G.A.G.

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Hei folkens!
Ønsker å sjekke muligheten for å gjennomføre en lyttekveld hos meg torsdag 31.mai kl 19:30. Passer dette for noen?
Mvh Andreas
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Travel med streiken om dagen, men må innrømme at det hadde vært et ålreit avbrekk med lyttekveld. Skal se om det lar seg gjøre! :)
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Tror kanskje jeg kan også..... Skal på noe på ettermidagen, men tror ikke det varer så lenge... må se ann litt... Da er vi fire med G.A.G:)
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Tror kanskje jeg kan også..... Skal på noe på ettermidagen, men tror ikke det varer så lenge... må se ann litt... Da er vi fire med G.A.G:)
Jepp, med meg er vi fire, og det er jo ikke så værst, men det er plass til flere. :)
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Fått lov av kona, så nå er det bare å være våken så seint på kvelden! ;)
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Fått lov av kona, så nå er det bare å være våken så seint på kvelden! ;)
Veldig bra! Godt å høre at du også er sjef i hjemmet! :cool:
Forøvrig plass til fler, dersom det er noen etternølere! :)

Mvh
Andreas
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Kan du pm'e meg adressa di igjen Andreas, jeg vil ikke kjøre på husken. :)
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Kos dere gutter.
Fulgt lite med her om dag og planene var allerede lagt for kvelden.
Lam
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hadde en flott kveld Andreas! Morsomt hvor mye du kan gjøre med høyttalerne dine, og langt billigere enn å fikse på rommet. :)
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Takk for en hyggelig kveld! Morsomste var litt diskusjon rundt nøytral lyd, og fordeler og ulemper med fullrangehøyttalere. Forsøket med å redusere dypbassen under 50 hz ble greit nok, men min kompetanse på hvordan frekvenser oppfører seg i forhold til hverandre er svært begrenset. Hadde nok vært artig hvis 8x12tom hadde vært her med sin utstrakte kunnskp om romkorrigering og frekvensenes påvirkning mot/med hverandre. Da hadde vi nok fått justert dette mye riktigere. Til neste gang skal jeg kanskje lage et image som ikke har output under 50 hz, og samtidig gjøre frekvensene oppover såpass bra at det vil låte bra. Fikk også testet at Jan Olav er veldig gald i midbass, for da jeg økte 85 hz med noen db, forsvant Hornet i siden littegranne, gitt! :rolleyes:
Uansett, hyggelig var det, og vi må få opp møtefrekvensen!
Om vi får til noe før sommeren er usikkert, men vi har alle som var hos meg i går lyst til å ta en tur til 8x12tom, og hans nye lytterom som ser meget bra ut! Kanskje det hadde vært best å ha det som første post fra høsten?

Mvh
Andreas
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Takk for en hyggelig kveld! Morsomste var litt diskusjon rundt nøytral lyd, og fordeler og ulemper med fullrangehøyttalere. Forsøket med å redusere dypbassen under 50 hz ble greit nok, men min kompetanse på hvordan frekvenser oppfører seg i forhold til hverandre er svært begrenset. Hadde nok vært artig hvis 8x12tom hadde vært her med sin utstrakte kunnskp om romkorrigering og frekvensenes påvirkning mot/med hverandre. Da hadde vi nok fått justert dette mye riktigere. Til neste gang skal jeg kanskje lage et image som ikke har output under 50 hz, og samtidig gjøre frekvensene oppover såpass bra at det vil låte bra. Fikk også testet at Jan Olav er veldig gald i midbass, for da jeg økte 85 hz med noen db, forsvant Hornet i siden littegranne, gitt! :rolleyes:
Uansett, hyggelig var det, og vi må få opp møtefrekvensen!
Om vi får til noe før sommeren er usikkert, men vi har alle som var hos meg i går lyst til å ta en tur til 8x12tom, og hans nye lytterom som ser meget bra ut! Kanskje det hadde vært best å ha det som første post fra høsten?

Mvh
Andreas
Jøss da, liker midtbass, beina gikk da gitt! :D Manglet bare den åpne herlige hornlyden. ;)


Alltid trivelig på treff hos de Andreas. Moro med en prat og musikk. :)

Takk for bevertning!
 
8

8x12_TOM

Gjest
Fint å se at det er uenighet om hvordan dette skal være. Skulle veldig gjerne vært der å "slåss" for min sak;) Den åpne hornlyden er i mine ører ofte relatert til store avvik i frekvensrespons - låter tøft på noe, mens andre ting blir helt j**lig.
Her nede i Langesund kommer jeg til å presentere så "nøytral" lyd at Jan Olav vil gjespe kjeven ut av ledd:)
Passer meg perfekt å ta dette etter sommerferien

Tor
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Det låter absolutt ikke kjedelig hos GAG. Det er bare ingen festkul eller imponatorfakter å snakke om! Vel... vanskelig å ikke bli mponert over hvor vanvittig mye luft de klare å flytte under 40 hz... Å riste i sofaen på "vanlig" musikk er spesiellt! :)) Glemte å takke for bevertningen. Så, takk for bevertningen. :)
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Bilder Gutter !!! er ett must for oss som ikke er tilstede :)
 
Topp Bunn