Lytteinntrykk: Nye Coanda fra Whistler Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Man skrev:
    Nå skal dere ikke forveksle meg med målemafiaen, men stort sett alle kabler måler snorrett m.h.t frekvensgang herfra til månen, så sånn sett er alle kabler sånn sett utstrakt alle sammen.
    Sant det, inkl lakrissnørene som følger med DVD spilleren til 499,-. Bare så rart at det ikke høres sånn ut sammenlignet med Coanda. ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    Nå skal dere ikke forveksle meg med målemafiaen, men stort sett alle kabler måler snorrett m.h.t frekvensgang herfra til månen, så sånn sett er alle kabler sånn sett utstrakt alle sammen. Men det er forskjeller likevel, og sølvkabler vil som regel oppleves mer utstrakt i en gitt konfigurasjon, men det er ikke at det er for lyst som var mitt ankepunkt. (den er tross ikke skarp, S-lyder og lignende blir ikke dominerende på noen måte) Det var denne glattheten jeg ikke blir fortrolig med. Som om man hadde visket ut filmkornene i en Blu-Ray-transfer av en gammel filmrull.
    Min erfaring er at massive sølvledere låter litt mørkere, mer organisk på en måte. Forsølvede kobberledere (altså ser ut som sølv, men har kobberkjerne) låter derimot litt lysere.

    Har ikke hørt Whistler kabler enda, men nysgjerrigheten er pirret. Er det fremdels en lengdebegrensning på maks 125cm? Jeg liker at det er valset sølv i jordlederen i XLR kabelen. Det er det få andre kabelprodusenter som har skjønt. Hva er forresten tverrsnittet på jordlederen, sammenlignet med lederne i Coanda?

    En annen ting: Er det riktig å si at Whistler har større avstand mellom lederne og skjermen? Erfaringsmeesig så låter en uskjermet signalkabel mer frigjort oppover i frekvens. Det har jeg hørt flere ganger. Skjermen er vel bare et (nødvendig) onde for å hindre innstrålt støy. Hadde man bygd huset som et Farrads bur og slått av alle mobiler/RF sendere i huset, så hadde man ikke trengt skjerm. All elektronikken min står i et stort skap i stua. Jeg leker med tanken på å kle dette innvendig med netting, som forbindes til jord. Greit å ha noen prosjekter på lur.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    pedal skrev:
    Min erfaring er at massive sølvledere låter litt mørkere, mer organisk på en måte. Forsølvede kobberledere (altså ser ut som sølv, men har kobberkjerne) låter derimot litt lysere.

    Har ikke hørt Whistler kabler enda, men nysgjerrigheten er pirret. Er det fremdels en lengdebegrensning på maks 125cm? Jeg liker at det er valset sølv i jordlederen i XLR kabelen. Det er det få andre kabelprodusenter som har skjønt. Hva er forresten tverrsnittet på jordlederen, sammenlignet med lederne i Coanda?

    En annen ting: Er det riktig å si at Whistler har større avstand mellom lederne og skjermen? Erfaringsmeesig så låter en uskjermet signalkabel mer frigjort oppover i frekvens. Det har jeg hørt flere ganger. Skjermen er vel bare et (nødvendig) onde for å hindre innstrålt støy. Hadde man bygd huset som et Farrads bur og slått av alle mobiler/RF sendere i huset, så hadde man ikke trengt skjerm. All elektronikken min står i et stort skap i stua. Jeg leker med tanken på å kle dette innvendig med netting, som forbindes til jord. Greit å ha noen prosjekter på lur.
    Ja, absolutt maks lengde er 125 cm. Grunnen til det er at det blir umulig å trekke jordlederen (polert flatsølv) som er ca. 3mmx0.2mm gjennom senteret av kjernen.
    Kjernen forsegles for å unngå at flatsølvet oksyderer selv om det uansett antagelig ville tatt mange år siden overflaten på flatsølvet også et kjemisk behandlet.

    COANDA har ikke noen form for metallskjerm så sånn sett blir den å regne som uskjermet. Jeg mener at en metallskjerm ødelegger mer enn den gavner. Jeg bruker derimot en ikke-metallisk karbonskjerm for å dempe RFI/EMI. Resten tar geometrien seg av. Tror de fleste opplever Coanda som svært "tyst" selv uten skjerm. ;-)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    whistler skrev:
    COANDA har ikke noen form for metallskjerm så sånn sett blir den å regne som uskjermet. Jeg mener at en metallskjerm ødelegger mer enn den gavner. Jeg bruker derimot en ikke-metallisk karbonskjerm for å dempe RFI/EMI. Resten tar geometrien seg av.
    Det kan forklare hvorfor den (sies å) låte så frigjort oppover i frekvens. Meget interessant! Tør jeg spørre om tverrsnittet på lederne i Coanda?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    pedal skrev:
    whistler skrev:
    COANDA har ikke noen form for metallskjerm så sånn sett blir den å regne som uskjermet. Jeg mener at en metallskjerm ødelegger mer enn den gavner. Jeg bruker derimot en ikke-metallisk karbonskjerm for å dempe RFI/EMI. Resten tar geometrien seg av.
    Det kan forklare hvorfor den (sies å) låte så frigjort oppover i frekvens. Meget interessant! Tør jeg spørre om tverrsnittet på lederne i Coanda?

    Det brukes et antall ledere med tykkelse ca. AWG24 eller ø0.5mm. Forsøkte med både tykkere og tynnere ledere, men i akkurat den konfigurasjonen som jeg bruker, funker det best.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info. Ser ut som om dette er en kabel med flere riktige prioriteringer. Etter mitt skjønn. Spennende!
     
    S

    Storebror

    Gjest
    pedal skrev:
    Det kan du vedde penger på Petter!
    Både konstruksjonmessig, prismessig og lydmessig er det, ja nettopp.... Spennende! :)

    Mvh
    Rolf
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    pedal skrev:
    Takk for info. Ser ut som om dette er en kabel med flere riktige prioriteringer. Etter mitt skjønn. Spennende!
    Vil nok en gang hevde at Acoustic Zen Absolute (XLR) er en kabel som kan konkurrere med det aller meste, også disse. Den desidert beste kabelen jeg har "hørt".
    http://www.acousticzen.com/cables.html
    Men har selvsagt ikke hørt alle...............

    Og jeg tar 100% juridisk, moralsk og etisk ansvar for dette innlegget, som ikke bare representere denne brukerens meninger ;)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    olaps skrev:
    Vil nok en gang hevde at Acoustic Zen Absolute (XLR) er en kabel som kan konkurrere med det aller meste, også disse. Den desidert beste kabelen jeg har "hørt".
    http://www.acousticzen.com/cables.html
    Men har selvsagt ikke hørt alle...............
    Takk for tipset. Det er kommet til så vanvittig mange nye kablemerker siste 10år. Har ikke oversikten. Siden anlegget forøvrig har gjennomgått store endringer, så har jeg slått meg til ro med arbeidshesten SILK. Kanskje ikke den raskeste hesten i heatet, men den utfører transportjobben på en solid og - ikke minst - rimelig måte. Hva koster 1meter Absolute XLR? (Dette er litt OT, men tåles sikkert).

    Og jeg tar 100% juridisk, moralsk og etisk ansvar for dette innlegget, som ikke bare representere denne brukerens meninger ;)
    ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    whistler skrev:
    pedal skrev:
    Hva koster 1meter Absolute XLR? (Dette er litt OT, men tåles sikkert).
    $2488 + shipping på The Cable Company, men du får sikkert snart en pm fra olaps. ;)
    Alltid hyggelig med PM'er, he-he. Hva koster 1 meter Coanda XLR til sammenligning?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    pedal skrev:
    Alltid hyggelig med PM'er, he-he. Hva koster 1 meter Coanda XLR til sammenligning?

    Snaue 0.9m COANDA med Xhadow Reference XLR koster kr. $657 + frakt. ;)


    PS: Håper ikke du bruker arbeidstiden til å surfe på HifiSentralen!? ;D ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    whistler skrev:
    pedal skrev:
    Alltid hyggelig med PM'er, he-he. Hva koster 1 meter Coanda XLR til sammenligning?

    Snaue 0.9m COANDA med Xhadow Reference XLR koster kr. $657 + frakt. ;)
    Det var betydelig prisforskjell! Jeg bruker 5 lengder pga 3-veis aktiv deling, så det utgjør mange kroner. Det var forresten ikke meningen å gå rundt her på kabelforumet og gjøre meg lekker for kabelselgere. Jeg er som sagt meget godt fornøyd med SILK, og var bare oppriktig nysgjerrig.


    PS: Håper ikke du bruker arbeidstiden til å surfe på HifiSentralen!?
    Frykt ikke. I så fall stjeler jeg tiden fra egen lomme 8)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Etter noen dager med Coanda i anlegget er dette mine inntrykk av kablene;

    Tidligere har jeg kjørt med to sett Nordost Heimdall mellom cd -> pre, og pre -> effekt. Hvordan låt så dette? Jo på enkelte plater låt det helt fantastisk. Problemet var bare at dette for det meste gjaldt et 10 talls cd'er som hadde en tendens til å bli gjengangere i CD spilleren. Dette kunne vi jo ikke leve med i lengden så da jeg leste om en norsk kabel produsent som fikk usedvanlig god omtale her på sentralen ble interessen vekket. I tillegg fikk jeg inntrykk av at dette var kabler designet av en entusiast som kanskje så på ting fra litt andre innfallsvinkler.

    Nå har vi jo de som mener at en kabel er en kabel og at slike ting låter det samme enten det er en lampett-ledning eller Vallhalla. Vel, enten er de stokk døv eller så bør de finne seg en annen hobby enn Hifi relativt kjapt. Coanda og Heimdall er to ganske så forskjellige kabler. Kanskje mest på måten de presentere musikken, men også kvalitetsmessig. For å ta det siste først; etter å ha vurdert begge kablene opp mot hverandre er jeg ikke i tvil om at Coanda kvalitetsmessig er en bedre kabel enn Heimdall. Det er helt klart mindre forvrengning i Coanda. Overgangen fra Heimdall til Coanda minnet meg litt om overgangen fra Hegel CDP2A til CDP4A. Lyden ble mindre frempå og danderte seg isteden pent bak høyttalerne.

    Når det gjelder presentasjon er kablene temmelig forskjellig. Heimdall er klart lysere enn Coanda, mens sistnevnte er nokså nøytral. Det dynamiske aspektet er kanskje den største forskjellen mellom disse to. Heimdall opplever jeg som ekstremt rask og dynamisk. Med det samme opplevde jeg Coanda som mindre dynamisk, nærmest litt tam i forhold. Men samtidig kan det virke som om Heimdall nærmest bruker et forstørrelses-glass på selv de minste detaljer i lydbildet og forstørrer dem unaturlig opp. Det blir på en måte litt "larger than life". Og samtidig blir det litt frempå. Dynamikken slenges litt i ansiktet på deg. Coanda er mer sivilisert og gir inntrykk av et instrument som spiller dynamisk i et rom, med Heimdall får man instrumentet rett i fanget.

    Jeg vil ikke udelt si at Coanda vil være et bedre valg enn Heimdall. I et anlegg som i utgangspunktet har en litt mørk, feit, udynamisk lyd vil Heimdall helt klart kunne få bort en del av daukjøttet og få til en sprekere presentasjon. I et nøytralt anlegg som tenderer mot high end vil jeg likevel si at Coanda vil være et bedre valg.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Siden denne tråden følges opp av konstruktøren så lurte jeg på om han kanskje kunne fortelle oss hvordan det ligger ann med høyttalerkabel utviklingen :)
    Skal flytte om litt på anlegget med tid og stunder og ønsker noe mer fleksibelt enn mine tara Labs RSC vector høyttalerkabler.
    jeg håper de nye høyttaler kablene kommer med xhadow spader/bananer ( xhadow spader/bananer er fjernet fra xhadow hjemmeside, har de gått ut av produksjon??)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Var meningen at høyttalerkabelen skulle komme i løpet av vinteren 2009.
    Får se hvordan det går. Er for øyeblikket opptatt med en cost-no-object interconnect. Info kommer. ;)

    Jeg er ikke kjent med at Xhadow spader/bananer har gått ut av produksjon.
     

    Theo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Kan du ikke slippe litt mer info om den nye interconnecten da? Er foreks spent på hva cost no object vil innebære i din verden:)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Theo skrev:
    Kan du ikke slippe litt mer info om den nye interconnecten da? Er foreks spent på hva cost no object vil innebære i din verden:)

    Info følger over nyttår.
    Prisen blir ca. kr. 10000 for et sett på en meter.
    Lederene består av tynne bånd av en cryobehandlet legering av sølv, gull og kobber.
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Jeg har vært i markedet en tid for utprøving av ny signalkabel, og Whistler fanget min interesse. Jeg har lest igjennom noen av trådene her på sentralen og lurer på om inntrykkene fra noen måneder tilbake har holdt seg, eller om nye eiere har har noen nye intrykk å komme med?

    Noen som føler seg kallet? :)
     

    Big Blue

    Medlem
    Ble medlem
    02.08.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Hei olemar.
    Har nettopp kjøpt meg Coanda xlr og er svært fornøyd. Disse erstatter nå mine tidligere kabler Renaissance Audio blue standard xlr som også er en god og dyrere kabel.

    De har mindre forvrengning/støy en andre kabler jeg har hørt.Virker veldig rettlinjet og info i bassområdet kommer godt frem og legger ikke skjul på informasjon oppover i frekvens. De låter klart og oppløst og for ikke å glemme svært homogent ;D. Messing instrumenter og piano har aldri spilt bedre hos meg.

    Håper det var noe til hjelp :)

    Inge
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    olemar skrev:
    Jeg har vært i markedet en tid for utprøving av ny signalkabel, og Whistler fanget min interesse. Jeg har lest igjennom noen av trådene her på sentralen og lurer på om inntrykkene fra noen måneder tilbake har holdt seg, eller om nye eiere har har noen nye intrykk å komme med?

    Noen som føler seg kallet? :)
    olemar:
    Big Blue som skriver rett ovenfor dette inlegget, er han jeg pratet om på telefonen som hadde samme høyttalere som deg. ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    olemar skrev:
    Jeg har vært i markedet en tid for utprøving av ny signalkabel, og Whistler fanget min interesse. Jeg har lest igjennom noen av trådene her på sentralen og lurer på om inntrykkene fra noen måneder tilbake har holdt seg, eller om nye eiere har har noen nye intrykk å komme med?

    Noen som føler seg kallet? :)
    olemar, kan bare si at jeg står inne for hvert et ord som jeg har skrevet om Coanda. :)
    Ditt oppsett er av en type som vil dra nytte av best mulig kabling.

    Mvh Espen
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    whistler skrev:
    Theo skrev:
    Kan du ikke slippe litt mer info om den nye interconnecten da? Er foreks spent på hva cost no object vil innebære i din verden:)

    Info følger over nyttår.
    Prisen blir ca. kr. 10000 for et sett på en meter.
    Lederene består av tynne bånd av en cryobehandlet legering av sølv, gull og kobber.
    Wow :eek: Dette har jeg ikke fått med meg.
    Ennå bedre enn Coanda.. Ja, ulike metaller har ulike egenskaper. Klarer man å få summen av hver enkelt del til å gå opp i en høyere enhet, så...
    Er det det du mener å få til her, Tommy?

    Mvh Espen
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Espen R skrev:
    ...

    Min konklusjon: Jeg sa til Tommy "Whistler" at han like godt kunne kalt kabelen sin for Ultra Master Reference. Så god er den målt opp mot mine mine kabelreferanser. Jeg har ikke prøvd en brøkdel av det som er på kabelmarkedet, men jeg kan vanskelig forestille meg noe særlig bedre enn dette.
    Så bra at Tommy ikke kalte Coanda for Ultra Master Reference, for hva skulle kan ha kalt ny-kabelen sin for da?? ;)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Espen R skrev:
    whistler skrev:
    Theo skrev:
    Kan du ikke slippe litt mer info om den nye interconnecten da? Er foreks spent på hva cost no object vil innebære i din verden:)

    Info følger over nyttår.
    Prisen blir ca. kr. 10000 for et sett på en meter.
    Lederene består av tynne bånd av en cryobehandlet legering av sølv, gull og kobber.
    Wow :eek: Dette har jeg ikke fått med meg.
    Ennå bedre enn Coanda.. Ja, ulike metaller har ulike egenskaper. Klarer man å få summen av hver enkelt del til å gå opp i en høyere enhet, så...
    Er det det du mener å få til her, Tommy?

    Mvh Espen
    Ja, en religiøs opplevelse. ;)
     

    Theo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Er den nye interconnecten klar nå?

    Mvh Theo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Theo skrev:
    Er den nye interconnecten klar nå?

    Mvh Theo
    Det gjenstår litt emballasjemessig og en siste finpuss.
    Tror jeg kommer til å utsette lanseringen litt. Neppe rett tidspunkt å lansere en 10.000-kroners kabel på nå i disse "finanskrisetider".
    Mistenker forøvrig at firmaet som skulle lage tre-eskene til de første kabelsettene har lurt meg. Betalte dem via Pyapal så her har jeg et godt håp om å få noe igjen.
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Takker for tilbakemeldinger.

    Det meste jeg har lest om forløperen Coanda er så positivt, at den nye kabelen har store forventninger å leve opp til. Skal bli spennende å følge med når den kommer! Rart med når du vet at noe bedre er rundt hjørnet, så blir det lett å sitte litt på gjerdet ;).

    Men jeg har ikke mistet interessen for Coanda, Det er som du sier Espen, det kan være en match som stemmer bedre?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Ironisk nok var det en kabel av kobber/sølv/gull-legering som Coanda måtte gi tapt for i mitt eget oppsett. (se tidligere innlegg) Kanskje jeg ikke er så døv som alle vil ha det til? =)
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Er det den hemmelige unevnelige du snakker om nå igjen, Man? ;D

    R
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    RoDa skrev:
    Er det den hemmelige unevnelige du snakker om nå igjen, Man? ;D

    R
    Ja, både kabelen og hva anlegget til Man ellers består av er konfidensielt. ;)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Sånn må det være, og har vært siden audio.no sine glansdager. Ingen nevnt, ingen glemt 8)
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    er det så mange sånne kabler da? altså gullkobbersølvlegering?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hmm... jeg hadde egentlig tenkt å slå meg til ro en stund med mine Cardas Cross xlr mellom cd spiller og forsterker. Men, ikke alltid ting går som planlagt ;D. Ble litt nysgjerrig på Whistler Coanda etter å ha lest om de her på sentralen ,og fikk lyst til å prøve. Med 14 dagers returrett så er det jo ikke så stort tap uansett om det skulle gå "galt".

    Nå var det ingen grunn til bekymring her! I mitt anlegg blir nå Coanda værende og Cardas må ut. Synes ikke på noen måte at Cardas Cross er en dårlig kabel, det var bare det at Whistler Coanda for meg fremstår som bedre! Jeg kan ikke si noe om Coanda trekker fra eller "farger" lyden noe mer eller mindre enn mange andre kabler jeg har hatt, jeg har jo aldri hørt anlegget mitt uten kabler mener jeg. Men, jeg er overbevist om at min Primare I30 og CD31 er konstruert for å spille bra sammen, og jeg har aldri hørt de bedre enn med Whistler Coanda som bindeledd mellom de. Kablene gjør musikken frigjort, detaljert, behagelig og musikalsk :). Det jeg først og fremst legger merke til er fraværet av "støy", men jeg hører tydligere fler detaljer i bassgjengivelsen enn jeg gjorde før. Oppover i frekvensene er det også meget detaljert og tja... naturlig, uten "ubehageligheter" i f.eks diskanten.

    For å si det enkelt, jeg er meget fornøyd med Whistler Coanda :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    haber skrev:
    Det jeg først og fremst legger merke til er fraværet av "støy", men jeg hører tydligere fler detaljer i bassgjengivelsen enn jeg gjorde før. Oppover i frekvensene er det også meget detaljert og tja... naturlig, uten "ubehageligheter" i f.eks diskanten.

    For å si det enkelt, jeg er meget fornøyd med Whistler Coanda :)
    Whistler må ha gjort noe veldig riktig med denne karbonskjerminga som kablene har.

    Det at du sier at du hører flere detaljer i bassgjengivelsen sier litt om nivået på kablene. En korrekt, dyp, artikulert og dynamisk bassgjengivelse er noe av det siste som er på plass i et godt anlegg. Er dette på plass er som regel alt annet på plass.
    En svært oppløst komponent (også kabel) vil spille bedre i de nedre frekvenser enn ditto produkter.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Espen R skrev:
    haber skrev:
    Det jeg først og fremst legger merke til er fraværet av "støy", men jeg hører tydligere fler detaljer i bassgjengivelsen enn jeg gjorde før. Oppover i frekvensene er det også meget detaljert og tja... naturlig, uten "ubehageligheter" i f.eks diskanten.

    For å si det enkelt, jeg er meget fornøyd med Whistler Coanda :)
    Whistler må ha gjort noe veldig riktig med denne karbonskjerminga som kablene har.

    Det at du sier at du hører flere detaljer i bassgjengivelsen sier litt om nivået på kablene. En korrekt, dyp, artikulert og dynamisk bassgjengivelse er noe av det siste som er på plass i et godt anlegg. Er dette på plass er som regel alt annet på plass.
    En svært oppløst komponent (også kabel) vil spille bedre i de nedre frekvenser enn ditto produkter.
    Du er nok inne på noe der. Det beste med dette her er jo at man , i mine ører, får en veldig god ytelse for en "betalbar" sum. I forhold til mange andre "eksotiske" kabler vil jeg våge å påstå at dette må være et svært godt kjøp.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    whistler skrev:
    Tror jeg kommer til å utsette lanseringen litt. Neppe rett tidspunkt å lansere en 10.000-kroners kabel på nå i disse "finanskrisetider".
    Nå er jo renta rekordlav og den gjennomsnittlige husholdningsøkonomi på oppsving.. LANSER I VEI :D :D :D
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Henger meg på med et par spørsmål her jeg også.
    -Har det blitt noe av den nye kabelen?
    -Hva med Coanda, tråden har stilnet men kabelen er vel like god, hva er prisen?

    mvh
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    kwil skrev:
    Henger meg på med et par spørsmål her jeg også.
    -Har det blitt noe av den nye kabelen?
    -Hva med Coanda, tråden har stilnet men kabelen er vel like god, hva er prisen?

    mvh

    Coanda er stadig like god :). Men du vet, vi som har Coanda i anlegget er mer opptatt av å lytte på musikk enn å skrive her ;D.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn