Lyra og KEF kveld på Oslo Hi-Fi Center

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei OVK!

Stig Inge Bjørge kommer til oss den 12 september 2012 og i den forbindelse inviterer vi bl.a. OVK innom!

Det vil bli spillt på Lyra Atlas!

Påmelding i denne tråden!

Med Vennlig Hilsen
Øystein
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Hei
Jeg tar en tur. Når på dagen dreier det seg om?
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Jeg melder meg på.

Blir hyggelig å treffe Stig Inge Bjørge igjen. En veldig kompetent og trivelig kar, og selvfølgelig mannen bak Lyra. Her bør folket kjenne sin besøkelsestid.

Spennende også å høre Lyra Atlas.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
17.00 og ut!

Velkommen!
 
Sist redigert:
A

aair

Gjest
Flott tiltak :) Det er gått ut invitasjon til OVK-medlemmene.
Vi satser på bra oppmøte og en fin kveld.

Knut
fOVK
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.399
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Dette er et evenement jeg gjerne vil melde meg på til.



Beklager, ser nå at det bare er OVK medlemmer som kan melde seg på og siden jeg ikke vil binde meg til noen som helst være seg klubber eller blader så må jeg stå over dette evenementet, synd for meg siden dette er i "min" gate :D
 
Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.589
Antall liker
11.064
Veldig bra !! Dette kommer jeg på. Hvilket utstyr blir det spilt på ?

Mvh Petter.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Kommer gjerne på dette, og melder meg herved på. Må ta et lite forbehold om at jeg ikke drar på ferie til Thailand allerede til helgen, men da melder jeg meg bare av i tråden litt senere?!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk for invitten. Jeg kommer.
Blir morsomt å høre Atlas.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Som OVK'er & Lyra Titan "i" eier er dette evenementet et absolutt must! - men når tar du siste påmelding, mr.Ø ?
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.811
Antall liker
26.418
Sted
Oslo/Grebbestad
Som OVK'er & Lyra Titan "i" eier er dette evenementet et absolutt must! - men når tar du siste påmelding, mr.Ø ?
Dette er vel ett arr for allmenheten ser det ut som på oslohifis hemsida, så nån påmeldn trengs nog ikke, men kanske blir det trangt om plassene:rolleyes:
Eller er Ovk priviligert med egen show?
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Som OVK'er & Lyra Titan "i" eier er dette evenementet et absolutt must! - men når tar du siste påmelding, mr.Ø ?
Dette er vel ett arr for allmenheten ser det ut som på oslohifis hemsida, så nån påmeldn trengs nog ikke, men kanske blir det trangt om plassene:rolleyes:
Eller er Ovk priviligert med egen show?
Hmmm... trodde dette var et OVK-arrangement jeg også ettersom det ble postet i tråden vår, men jeg skjønner mer nå :rolleyes:
 
A

aair

Gjest
Om dere leser nøyere i første innlegget så angir OHC at "inviterer vi bl.a OVK innom". Da er det underforstått at det er flere enn bare OVK som vil delta. OHC ønsker faktisk å vite om det kommer to eller tjue fra oss, da de skal skal kjøre to sessions med hhv. KEF og Lyra. Dette har med plass og det arrangementsmessige å gjøre. Dessuten vil man ved påmelding ha 1. prioritet om det blir stort oppmøte.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Om dere leser nøyere i første innlegget så angir OHC at "inviterer vi bl.a OVK innom". Da er det underforstått at det er flere enn bare OVK som vil delta. OHC ønsker faktisk å vite om det kommer to eller tjue fra oss, da de skal skal kjøre to sessions med hhv. KEF og Lyra. Dette har med plass og det arrangementsmessige å gjøre. Dessuten vil man ved påmelding ha 1. prioritet om det blir stort oppmøte.
OK. Kan du bekrefte at de OVK'erne som melder seg på i tråden her får plass i sesjonen som starter kl. 17:00? Jeg synes at det vil være greit å vite for de som kanskje har andre gjøremål senere på kvelden og/eller ikke ønsker å stå ute å vente til neste sesjon.

Takk for nyttig info.
 
A

aair

Gjest
Som sagt så har påmeldte OVKere prioritet foran andre deltakere. Og dette gjelder fra kl. 17, ja.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Må desverre også melde avbud jeg pga.samme sak som Rudi.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Tusen takk for flott presentasjon av Mr.Lyra himself - historikk, generell oppbygging av selskapet samt av deres siste fremstøt på über-hifi fronten.
Skal villig vedgå at det rykket godt i lyttemuskelen da Leonard's siste fløt malmfullt ut av Brumlemeisters beste transducers :)

Skikkelig interessant var det å høre at Lyra/Stig Inge vurderer egen RIAA, og at den vil være transistorbasert. Gods for tankene; skulle kunne ha forsverget at en rør-riaa a-la Ypsilon ville være rettesnor & målsnøre.

Takk til mr.ø for invitasjon, ditto til mr.G - ha meg unnskyldt at Voffene Bjeffers ødela ... om enn ikke for andre så for meg: måtte hastig rykke ut av rommet for .. ahem .. "en tur".

Cheers!
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.589
Antall liker
11.064
Må få lov til og takke for en hyggelig, og lærerik kveld. Morsomt og møte Stig Inge, og få fortalt historien om hvordan han har kommet dit han er i dag. Meget sympatisk ! Ikke hverdagskost og møte en aktør, som omtaler sine konkurenter med respekt og positiv omtale ! Et foregangs eksempel.

Geir T. og Øystein er jo bestandig et hyggelig og ivrig vertskap!

Mvh Petter.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Slutter meg til JackX og nlykke.

Hyggelig å treffe nye og gamle kjente.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Takk for en herlig aften alle sammen med Lyra og Musikk! En kan finne noen bilder i fra kvelden på facebooksiden til Oslo Hi-Fi Center.

Vinyl lenge leve!

Håper det passer bedre for flere neste gang, for vi må jo få til dette igjen eller hva?!

Velkommen tilbake ved leilighet.

PS! Om noen ønsker så er det mulig å komme å lytte til Lyra Atlas senere, send meg en PM så tar vi en session : ) Gjerne ha med egne plater.

Med Vennlig Hilsen
Øystein
 
A

aair

Gjest
Bra det ble et hyggelig arrangement :)
OVK tar gjerne i mot flere vinylrelaterte invitasjoner.

Knut
 
R

Roysen

Gjest
Takk for et særdeles vellykket arrangement. Det var spennende å endelig få møte legenden Stig Inge Bjørge og det gedigne inntrykket av en av markedets giganter ble bare ytterligere styrket etter denne kvelden. Maken til jordnær, lavmælt og inkluderende mann skal man lete lenge etter. At han også oser av kompetanse og godord for konkurrenter til tross for sin markedsledende posisjon gjør mannen unik.

Synd at du måtte gå så tidlig JackX. Jeg oppfattet det som om høydepunktene rent lydmessig kom som perler på en snor etter at du hadde gått.

Når det gjelder Lyra phono og line preamper, så har de blitt laget i en årrekke. De har nå kun hatt en pause i produksjon og produktutvikling. (Sikle, Sikle)!

Den mest spennende nyheten i mine øyne var at Stig presenterte tanken på at Lyra muligens skal produsere en tonearm-kabel.

Mvh
Roysen
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Stig Inge Bjørge satte svært stor pris på å være i Oslo! Og vi sier takk for besøk! Det blir nok kortere tid til neste gang :)

Med Vennlig Hilsen
Øystein Hasnes
 
Topp Bunn