Lyngdorf SDAI 2175 med B&W 804 Diamond?

Extra

Medlem
Ble medlem
08.06.2011
Innlegg
8
Antall liker
0

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Diamond utgaven av 804 er jo en veldig bra høyttaler så der går du ihvertfall ikke feil. Med hensyn til matching trenger du en kraftig forsterker som kan blåse liv i høyttalerne og samtidig kan spille rent. En digital forsterker kan derfor være et bra valg. Jeg har selv hørt 804D sammen med NAD sin digitale M2 forsterker hos HiFi Klubben, og i mine ører matchet de bra. Hvis Lyngdorf er noe i samme retning kan de bli bra i sammen.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Du bør ha i bakhodet at SDA2175 ikke er langt fra den sterkeste forsterkeren i klassen og den mangler litt kontroll i bunnen når den matches med relativt tunge høyttalere.
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Dette er ikke en kombo jeg ville valgt. Jeg hadde 803D og TDAI2200 og Lyngdorfen ble alt for spe. Du trenger masse krefter og om du skal ha godt med effekt så finnes det masse produkter som leverer det. Jeg ville sett etter noe annet en Lyngdorf.
 

Extra

Medlem
Ble medlem
08.06.2011
Innlegg
8
Antall liker
0
Anonym: Det er ikke en SDA, men en SDAI, men jeg skjønner :)

Torhaavard: Vil du anbefale meg et par produkter jeg med tiden kan oppgradere til? Bruker for tiden DacMagic og B&W DM 683 med QED Silver Anniversary XT kabler :)

Trodde Lyngdorf var veien å gå, men leser nå gjentatte ganger at det i de fleste tilfeller må suppleres med ekstra forsterkning og grunnen til at en sjelden ser produktene på bruktbørsen var at eierene, helt enkelt, var fornøyd og ville beholde. Tar jeg feil?
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Jeg tror ikke du går veldig feil med Lyngdorf på 804D. Nå har jeg bare eid TDAI2200, men den kan matche de fleste høyttalere. Om jeg skal trekke Lyngdorf på noe må det være at den er litt udynamisk, men syntes det var krefter nok. Mellomtonen var ganske fantastisk. Om da SDAI er mye svakere går det ann å kjøpe en SDA og bi-ampe. Nye Diamond serien syntes jeg er ganske dynamisk, etter å ha hørt 805, 804, 803 og 802, så sammen med Lyngdorf tror jeg det kan fungere og vil anbefale å teste det før du avfeier det. Slik jeg forstår deg så har du allerede SDAI?


Geir Arne
 

Extra

Medlem
Ble medlem
08.06.2011
Innlegg
8
Antall liker
0
Har allerde en SDAI 2175 ja. Er fornøyd med dette, men hadde i utgangspunktet tenkt å begynne med en TDAI 2200. Problemet er bare at dette sjelden dukker opp på bruktbørs, men jeg tror det kommer til å bli flust med disse i neste år. Det går rykter om at Lyngdorf skal presentere en "etterfølger" av TDAI i begynnelsen av 2012 i Las Vegas. Hvem vet? :)
 

kmolds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2010
Innlegg
373
Antall liker
759
Sted
Ulsteinvik
Siden det er snakk om noe annet enn Lyngdorf kan jeg nevne at jeg har B&W804s og Naim 202/200. Det låter fantastisk (jeg hadde CM9 før jeg kjøpte 804s). Uten at jeg har testet vil jeg tro at også Naim Supernait (integrert) vil være bra på 804s og dermed sannsynligvis på 804 Diamond også (uten at jeg har hørt de, men jeg antar at de har mye til felles med forgjengeren:).

Hilsen Kristian
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
804Dia er litt lettere å få til enn 803D som jeg har hatt selv, har nå 803Dia. Etter lengre diskusjoner med en kamerat som gikk fra 803D til 802D så er konklusjonen at av de to var 803D den "vanskeligste" å få til. Jeg tror derfor at det kan bli feil å trekke konklusjoner basert på denne. NAD M2 fungerer veldig bra på 804Dia og vil være en finfin oppgradering på sikt. Du kan jo se om du får tak på en SDA2175 til bi-amping også. Disse ampene kan stables oppå hverandre uten problemer, og selv da er de knapt høyere enn en de fleste litt store integrerte. Du burde få tak på en SDA2175 for rundt 5-6.000 for en strøken modell.

Det er mange veier til nirvana når det gjelder å få 804Dia til å spille bra. Om du bor litt sentralt til ville jeg sjekke litt rundt, hos medforumister samt forhandlere, for å låne med deg litt forskjellig hjem. Om du bruker en Dacmagic som kilde ville jeg holdt meg til forsterkere som kan kobles med balanserte kabler til Dacmagic. Jeg opplever Dacmagic bedre balansert enn ubalansert om man tar høyde for endringen i volum.
 

Errevs

Medlem
Ble medlem
23.09.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
litt off topic:

Hvis du har muligheten ville jeg heller gått for en 805D samt en god sub over 804D, dette sier jeg fordi jeg mener den minste er mer velykket. 804 har aldri vært noe spesielt og D versjonen er ikke noe unntak.

Sier dette på grunnlag av at jeg har veldig god erfaring med begge, både S og D versjonene av 804 og 805.

Så on-topic:

SDAI 2175 er ingen god match for 804D. Det har den rett og slett ikke krefter til.
 

Audiophile

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
113
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Extra skrev:
Er ny i HIFI verden og har et spørsmål vedrørende en match av Lyngdorf SDAI 2175 og B&W Diamond 804 ettersom jeg har fått en god pris på ett par av disse, brukte. Det hører med til historien at jeg senere har lyst til å oppgradere til en TDAI 2200 dersom jeg får muligheten. Bør jeg styre unna?
Vil bare si at jeg tidligere eide SDA (ikke SDAI) 2175 og oppgraderte for ikke så veldig lenge siden til TDAI 2200. Lydforskjellen var ganske betydelig (har skrevet litt om inntrykkene mine her), og jeg vil tilskrive mye av forskjellen i at TDAI 2200 er heldigital mens SDA(I) er halvdigital. Jeg bruker TDAI 2200 sammen med B&W 805D Diamond, og jeg synes dette låter veldig bra (vil kjøpe sub etterhvert, men klarer meg uten inntil videre).
 

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Innlegg
148
Antall liker
1
Har du hørt dette selv? Om du kjøper dette uhørt er det jo en risk for at du ikke liker den type lyd uansett hva andre her har å fortelle eller meme.. Men hvorfor drar du ikke på en hifi klubb butikk og spør?
 
Topp Bunn