Lyden av kabler - Lyttetest #2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.476
    Antall liker
    35.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jaja, men da kan jeg gjenta min lille utfordring til de som kommenterte i den andre lyttetesttråden med at det er størst forskjell mellom stranded og solid core. Vel, her er det en stranded og en solid core kabel i bruk. Forskjellen sies å være enorm. Vis oss hvilke som er hva. Skal vi si at 8 av 10 riktige holder til å overbevise meg, så gir jeg litt rabatt fra sist jeg la frem utfordringen?
     
    Sist redigert:

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Loaded med bedste kenya kaffe og mørk chokolade med appelsin er testen udført, og resultatet sendt. Jeg plejer nok at være mand for et raskt væddemål, men her lar jeg være...

    Angående gain. Både på første lyttetest og denne må jeg skru ganske seriøst op for Beolabberne for at få god lyd - så meget at der er ikke ubetydelig brus (ikke hørbar under test). Ved Tidal/Spotify/CD vil jeg praktisk taget aldrig gi dem så mye trykk, lyden ville kollapse i stuen. Teknisk er forskellen her blot at jeg streamer via Ipad link (Ipad på max lydnivå) til Bluesound boxen. Dette både med bluetooth og kabel. Skal det være sån?

    Og tak til Syncrolux, dette er morsomt og lærerikt!

    Ps: Noen der tar et væddemål? 8)
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg får ikke tid før tidligst søndag kveld. Takk for ny runde. Dette er gøy :)
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    187
    artig dette.
    Om du orker å vente, skal jeg se om det er mulig med en prøvelytt i helgen.
    Lover ingenting, men håper å rekke dette.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    Skal vi si at 8 av 10 riktige holder til å overbevise meg, så gir jeg litt rabatt fra sist jeg la frem utfordringen?
    8 av 10 er ikke veldig imponerende. I utgangspunktet er det 50 % sjanse for å tippe riktig som da burde gi 5 av 10 riktige i snitt.
    8/10 er 3 flere riktige enn bare tilfeldigheter og gir en Kappa-index (K) på 0.6 som tilsvarer moderat overvekt av sannsynlighet. Statistisk signifikant overvekt oppnås ved K>=0.75 som krever 9 av 10 korrekte svar.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Dette var ikke veldig lett, mulig anlegget mitt ikke er analytisk nok?
    Men jeg har sendt inn mitt svar så da er det bare å vente på fasiten.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Dette var ikke veldig lett, mulig anlegget mitt ikke er analytisk nok?
    Men jeg har sendt inn mitt svar så da er det bare å vente på fasiten.
    Jnf. annen tråd kommer vi til at fejle miserabelt fordi vores ører og anlæg ikke er gode nok hehe.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.476
    Antall liker
    35.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skal vi si at 8 av 10 riktige holder til å overbevise meg, så gir jeg litt rabatt fra sist jeg la frem utfordringen?
    8 av 10 er ikke veldig imponerende. I utgangspunktet er det 50 % sjanse for å tippe riktig som da burde gi 5 av 10 riktige i snitt.
    8/10 er 3 flere riktige enn bare tilfeldigheter og gir en Kappa-index (K) på 0.6 som tilsvarer moderat overvekt av sannsynlighet. Statistisk signifikant overvekt oppnås ved K>=0.75 som krever 9 av 10 korrekte svar.
    Jeg tenkte på dette som en binomial-test hvor det er 10 uavhengige forsøk og sannsynlighet 0,5 for å tippe riktig i hvert forsøk. Da er sannsynligheten for å tippe 8 eller fler riktige ved tilfeldig gjetting 0,057. 8 av 10 riktige gir dermed en signifikans på 0,943. Nær nok 0,95 til at jeg kan tilby den "rabatten". Sannsynligheten for 9 riktige i en slik test er bare 0,013 eller signifikans 0,987. Det holder ihvertfall.

    10 forsøk er egentlig et litt upraktisk antall for signifikanstesting, siden vi ofte vil etterspørre en signifikans på 0,95. F eks 9 av 11 eller 8 av 9 blir mer "effektive" kriterier, men denne gangen er det altså 10. Dessuten er ikke sannsynligheten pr forsøk eksakt 0,5 og uavhengig heller, siden vi fikk oppgitt at det er 5 spor av hver type. Da vil man enten få 8 eller 10 riktige, aldri 9. Jeg har ikke finregnet på sannsynlighetene og signifikansene i eksakt dette forsøksdesignet.

    Men folk som sverger på at det er natt-og-dag-forskjeller mellom solid core og stranded har uansett en gyllen mulighet til å demonstrere dette.
     
    Sist redigert:

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    5 opptak av hver kabel, det la jeg ikke merke til, men det står i post #4, ja. Det kompliserer vel hvis det brukes binomial sannsynlighet siden den krever full uavhengighet? Her blir jo det siste svaret (som du påpeker) avhengig av foregående svar.
    Jeg tenkte i utgangspunktet på en attributt-analyse hvor det settes opp en tabell med antall lytteforsøk og hvor det krysstabuleres mellom fasit og avgitt svar, og det da regnes ut en score (kappa [1]) som sier noe om treffsikkerhet. Men samme problemstilling dukker vel kanskje opp her, i og med at deltagerne har tilleggsinformasjon om antall forekomster av hver variabel.

    [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Cohen's_kappa
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    @Asbjørn: En coax-kabel er vel strengt talt ikke en solidcore-kabel siden den ene lederen er multicore, eller hur?

    Jeg gjorde en kjapp sammenligning av disse sporene ved hjelp av Audicity og Photoshop nå.

    5 og 5 av disse sporene er så å si klin like. Kurvene overlapper hverandre perfekt hele veien.
    Men hvis jeg sammenligner den ene like halvparten med den andre halvparten, så er det helt tydelige målbare forskjeller mellom kablene.

    https://files.fm/u/fdttrkk9#_
     

    Vedlegg

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men det var ikke dette denne testen handler om, men klarer vi å høre det?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Hva er greia med å legge ut dette. Vi er klar over att alt kan måles. Hva med og bare ta testen med ørene. Det var vel også bedt om at det ikke var meningen å legge ut analyse av dette her.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Nå har folk her inne gnålt om at disse forskjellene ikke er målbare i 10-20 år, og når jeg nå på en ytterst enkel og amatørmessig måte viser at de er målbare, så begynner dere å gnåle om at de ikke er hørbare i stedet for.

    Dessuten; jeg synes ikke det er veldig interessant hva én enkelt kabel kan medføre av forvrengning i en lang signalkjede som består av hundrevis av komponenter og kabler. Det er helheten her som er interessant, ikke bittesmå bruddstykker. Dere kan jo selv tenke dere hvor stor forvrengning det er snakk om hvis dere introduserer samme type forvrengning som det jeg har vist her i 30 ledd etter hverandre, både i innspillings- og avspillingskjeden.

    For ordens skyld; jeg har ikke avslørt noe om resultatene her, så jeg ser ikke helt hva problemet er med å poste en analyse av 2 tilfeldige lydspor (uten navn).

    overlapp.jpg
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel aldri en kjeft som har sagt at det ikke finnes målbare forskjeller.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    For ordens skyld; jeg har ikke avslørt noe om resultatene her, så jeg ser ikke helt hva problemet er med å poste en analyse av 2 tilfeldige lydspor (uten navn).

    Vis vedlegget 464486
    Analyse og analyse.. Hva er du viser med disse kurven? Hva representerer X og Y aksen?
    Kurvene ser jo like ut bortsett fra at de er innbyrdes forskjøvet i X-aksen.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Diskussion (og offentliggørelse) om kurver mm mener jeg bør tas efter testen er overstået, det ligger i betingelserne for testen, se post no1.

    Men takker uanset: for en teknisk analfabet som mig viser det jo at det er muligt at snyde. Sikkert ikke overraskende.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    Diskussion (og offentliggørelse) om kurver mm mener jeg bør tas efter testen er overstået
    Det er jeg selvfølgelig helt enig i.
    Men hvis det er slik at det er 5 identiske kopier av hver fil så vil jeg si at det er en svakhet ved testen fordi det da vil være mulig å matche filene sammen med teknisk analyse. 10 separate opptak ville eliminert den muligheten, men det hadde fortsatt vært 2 ulike kabler i bruk og forskjellene mellom disse burde latt seg påpeke (hvis det var hørbare forskjeller).
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Nå har folk her inne gnålt om at disse forskjellene ikke er målbare i 10-20 år
    Da har du ikke fulgt mye med. Det har blitt sagt i 10-20 år at det er målbare forskjeller, men ikke hørbare. Vi kan måle om vi tar i kabelen, og har kunnet gjøre dette i mange mange tiår. Om jeg husker rett fikk vi instrumenter som klarte dette på 50-tallet.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Analyse og analyse.. Hva er du viser med disse kurven? Hva representerer X og Y aksen?
    Kurvene ser jo like ut bortsett fra at de er innbyrdes forskjøvet i X-aksen.
    X-aksen er antall sekunder og Y-aksen er vel egentlig bare et mål på hvor "mettet" signalet er på en skala fra 0 til 1, hvor 1 er metningspunktet. Lydbiten jeg har klipt ut er på ca. 0,007s etter det jeg kan se her (fra 2m 23.090s til 2m 23.097s), og kurvene skal overlappe hverandre helt eksakt i tid.

    Jeg trodde og X-aksen bare var forskjøvet, men det viste seg å være feil når jeg sammenlignet et annet område i klippet hvor det skjedde veldig lite. Her overlappet signalene helt perfekt på X-aksen, med kun bittesmå avvik på Y-aksen.

    Sånn som jeg ser det, så er det vanskelig å konkludere med noe annet enn at det ene signalet blir forsinket i visse partier i den første grafen jeg postet.

    cables-compare-quiet-area.png
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis hele klippet ditt er 0,007 sekunder; hvor stor er forsinkelsen du mener å ha oppdaget da?

    Er det en så mikroskopisk forskjell at avviket like gjerne kan komme fra selve målingen eller bildeprosesseringen?

    Mener du å kunne høre dette?

    Kunne sagt «bevis det ved å ta testen», men testresultatet ditt vil være verdiløst nå.
     
    Sist redigert:

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Hvis hele klippet ditt er 0,007 sekunder; hvor stor er forsinkelsen du mener å ha oppdaget da?
    Den er nok på millisekund-nivå eller mindre.

    Mener du å kunne høre dette?
    Kunne sagt «bevis det ved å ta testen», men testresultatet ditt vil være verdiløst nå.
    Jeg har ikke forsøkt å lytte etter forskjeller i testen, jeg har faktisk ikke hørt gjennom klippet en gang. Jeg vet godt at det hørbare forskjeller på kabler, og har ikke noe behov for å bevise det for meg selv nok en gang. Det som er interessant for meg å vite, er i hvilken grad disse forskjellene er målbare, og om vi kan bruke målinger som tilnærmingsmetode for å finne ut hvilken kabel som er mest transparent.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    hundredels millisekunder ville jeg nesten tro. Hele klippet er på 7 millisekunder.

    Selvsagt kan «vi» det, men i praksis kan det altså (og det er overveiende sannsynlig IMHO) hende at 99,9% av audiokabler er transparente NOK til at vi ikke hører forskjell. DET ville være av interesse å motbevise for seg selv og andre for de som har planer om å bruke ressurser på kabler, skulle jeg tro.

    At du «vet godt» er dessverre i denne sammenhengen lite nyttig for alle andre, objektivt sett. Siden det tydeligvis er interessant nok for deg til å lage målinger og poste påstander om at det selvsagt er hørbare forskjeller, høres det at det skal være uinteressant for deg å bevise det nok en gang for deg selv, dessverre mer ut som en grunn tilrå slippe å bevise det for andre. Det behøver du naturligvis ikke gjøre, men da er det jo litt rart med et sånt engasjement i spørsmålet.

    ...IMHO.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Selvsagt kan «vi» det, men i praksis kan det altså (og det er overveiende sannsynlig IMHO) hende at 99,9% av audiokabler er transparente NOK til at vi ikke hører forskjell. DET ville være av interesse å motbevise for seg selv og andre for de som har planer om å bruke ressurser på kabler, skulle jeg tro.
    Du mener disse kablene som gjør lyden pløsete, upresis, kornete og jævlig? Vel, jeg oppfatter ikke disse som spesielt transparente, men det er godt mulig at du gjør det.

    At du «vet godt» er dessverre i denne sammenhengen lite nyttig for alle andre, objektivt sett. Siden det tydeligvis er interessant nok for deg til å lage målinger og poste påstander om at det selvsagt er hørbare forskjeller, høres det at det skal være uinteressant for deg å bevise det nok en gang for deg selv, dessverre mer ut som en grunn tilrå slippe å bevise det for andre. Det behøver du naturligvis ikke gjøre, men da er det jo litt rart med et sånt engasjement i spørsmålet.
    ...IMHO.
    Hvis jeg eller noen andre hadde bevist for deg at en "audiofil" kabel var bedre enn en vanlig kabel i en lyttetest, hva hadde du gjort da? Oppsøkt nærmeste hifibutikk og kjøpt deg en kabel, for så å senere tenke over at du burde gjort dette mye tidligere?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre så sporer dette helt av dette også.
    Lytt og fortell forskjellene
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt kan «vi» det, men i praksis kan det altså (og det er overveiende sannsynlig IMHO) hende at 99,9% av audiokabler er transparente NOK til at vi ikke hører forskjell. DET ville være av interesse å motbevise for seg selv og andre for de som har planer om å bruke ressurser på kabler, skulle jeg tro.
    Du mener disse kablene som gjør lyden pløsete, upresis, kornete og jævlig? Vel, jeg oppfatter ikke disse som spesielt transparente, men det er godt mulig at du gjør det.
    Opplever ikke det hos meg, men det skyldes sikkert dårlig anlegg og hørsel.

    eller...

    At du «vet godt» er dessverre i denne sammenhengen lite nyttig for alle andre, objektivt sett. Siden det tydeligvis er interessant nok for deg til å lage målinger og poste påstander om at det selvsagt er hørbare forskjeller, høres det at det skal være uinteressant for deg å bevise det nok en gang for deg selv, dessverre mer ut som en grunn tilrå slippe å bevise det for andre. Det behøver du naturligvis ikke gjøre, men da er det jo litt rart med et sånt engasjement i spørsmålet.
    ...IMHO.
    Hvis jeg eller noen andre hadde bevist for deg at en "audiofil" kabel var bedre enn en vanlig kabel i en lyttetest, hva hadde du gjort da? Oppsøkt nærmeste hifibutikk og kjøpt deg en kabel, for så å senere tenke over at du burde gjort dette mye tidligere?
    Hvis jeg hadde blitt overbevist om at det hadde noe for seg hadde jeg selvsagt prøvd å finne ut av hvordan jeg best mulig kunne dra nytte av det.
     
    Sist redigert:

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    577
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Noreg
    Dette er en av få interessante tråder her for tiden.
    HVORFOR KAN IKKE FOLK GJØRE SOM TRÅDSTARTER BER OM?

    Regler
    Det er IKKE lov å poste noen svar direkte i tråden
    Send i stedet svarene til meg på PM
    Dette er en LYTTE-test
    Å gjøre tekniske analyser av filene er dårlig sportsånd
    Å legge ut tekniske analyser i tråden før fasiten er publisert er enda værre...
    Andre spørsmål eller kommentarer er selvsagt velkomne!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Er det ikke bare for en moderator å slette dette uønskede i tråden. ink dette inlegget
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke bare for en moderator å slette dette uønskede i tråden. ink dette inlegget
    Teknisk set jo. Men moderatorene bør være (og er heldigvis generelt) tilbageholdene med at blande sig. Langt på vej bør det være medlemmerne selv der fortæller hvor skabet skal stå, når enkelte skejer ud. En knivspids anarki hist og pist viser bare vi lever :)

    Men tilbage til tråden: ta testen venner! Sammen blir vi klogere :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.476
    Antall liker
    35.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke forsøkt å lytte etter forskjeller i testen, jeg har faktisk ikke hørt gjennom klippet en gang. Jeg vet godt at det hørbare forskjeller på kabler, og har ikke noe behov for å bevise det for meg selv nok en gang. Det som er interessant for meg å vite, er i hvilken grad disse forskjellene er målbare, og om vi kan bruke målinger som tilnærmingsmetode for å finne ut hvilken kabel som er mest transparent.
    I så fall er du i feil tråd. Det er ingen tvil om at forskjellene er målbare, men jeg ville vært veldig interessert i om du kunne høre forskjell uten å titte først. Jeg tar dine innlegg som et klart "nei" til det spørsmålet.

    Forøvrig er mest sannsynlige forklaring på ulikhetene i analysene dine at samplingspunktene ikke treffer bølgeformen helt likt i hvert opptak. Og hvorfor skulle de nå gjøre det? Dette er en (re)digitalisering av et analogt signal. Greier du å treffe knappen merket "Record" med bedre enn 1/20000 sekund repeterbarhet ti ganger etter hverandre?
     
    Sist redigert:

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Hvis hele klippet ditt er 0,007 sekunder; hvor stor er forsinkelsen du mener å ha oppdaget da?
    Den er nok på millisekund-nivå eller mindre.

    Mener du å kunne høre dette?
    Kunne sagt «bevis det ved å ta testen», men testresultatet ditt vil være verdiløst nå.
    Jeg har ikke forsøkt å lytte etter forskjeller i testen, jeg har faktisk ikke hørt gjennom klippet en gang. Jeg vet godt at det hørbare forskjeller på kabler, og har ikke noe behov for å bevise det for meg selv nok en gang. Det som er interessant for meg å vite, er i hvilken grad disse forskjellene er målbare, og om vi kan bruke målinger som tilnærmingsmetode for å finne ut hvilken kabel som er mest transparent.
    Dette eksperimentet handlet om å HØRE forskjellene.

    Sync sier at formålet er å HØRE om det er forskjell, og oppfordrer derfor til ikke å studere eller analysere lydfilene på noe slags vis, før en lytter. På denne måten unngås problemer med at noen filer er for like, andre er for ulike, kan se hva som er hva osv. For det spiller jo ingen rolle, om du bare skal HØRE på filene.

    I etterkant, når en vet resultatet av lyttetesten, kan det være interessant å gjøre en teknisk analyse av lydfilene, for å se hvilke signaltekniske parametere som samsvarer med lytteresultatet. Tips - en sammenligning av signalets kurveform i photoshop inngår ikke i en slik signalanalyse.

    Dette er et eksperiment som ikke er kontrollert i den forstand at det er sikret mot utilsiktet manupulering av innrapporterte resultater. Det er heller ikke nødvendig, fordi det er underforstått at dette er for moro skyld, for lydinteresserte som ønsker å finne ut noe mer om hvordan lyd virker, og i den settingen utgår juks og trolling.

    Som svar til det du lurer på; Ja, hvis det er hørbar forskjell på noe, så kan dette måles, med noen spesielle unntak. Og målinger kan brukes til å si noe om en signalkjede er transparent eller ikke. Men det er en diskusjon som hører hjemme ETTER AT DU HAR HØRT.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Forøvrig er mest sannsynlige forklaring på ulikhetene i analysene dine at samplingspunktene ikke treffer bølgeformen helt likt i hvert opptak. Og hvorfor skulle de nå gjøre det? Dette er en (re)digitalisering av et analogt signal. Greier du å treffe knappen merket "Record" med bedre enn 1/20000 sekund repeterbarhet ti ganger etter hverandre?
    Alle disse bildene ble eksportert/importert på eksakt samme måte i forhold til tid, forstørrelse og piksler. 5 av filene var så å si helt identiske uten at jeg trengte å forskyve noe som helst langs X-aksen. De andre 5 filene var også så å si helt identiske, men de viste klare avvik fra den andre halvparten av filene langs x-aksen. Hvis det er noe hold i det du sier, så er det i så fall litt imponerende at han har truffet eksakt på tiden på de 2 gruppene med 5 og 5 innspillinger.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer sannsynligvis av at fem og fem av filene er identiske kopier av samme opptak, mn nå slutter vi å ødelegge tråden og moroa med testen, hva?

    Jeg kommer til å lytte til testfilene i morgen, og sende resultatet til trådstarter.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har gjort meg opp min mening, og den er sendt inn.
    Er veldig spendt på hva vi har hørt, eller ikke hørt:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg har også sendt inn mitt bidrag. Må applaudere Syncronolux for et både praktisk og konstruktivt initiativ til debatten. :)

    Når det gjelder resultatene så har jeg ikke de store forhåpningene, men artig likevel. Kvalitet på musikk og opptak skal det uannsett ikke stå på. Liker denne satsen best med sakrale tendenser som i opptaket her.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Det kommer sannsynligvis av at fem og fem av filene er identiske kopier av samme opptak, mn nå slutter vi å ødelegge tråden og moroa med testen, hva?
    Det har du tydeligvis helt rett i. 5 av filene har jo helt identisk MD5 checksum. Jeg trodde alle filene var unike opptak, men det er de tydeligvis ikke. Da er det jo litt vel enkelt å jukse men..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.476
    Antall liker
    35.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer sannsynligvis av at fem og fem av filene er identiske kopier av samme opptak, mn nå slutter vi å ødelegge tråden og moroa med testen, hva?
    Det har du tydeligvis helt rett i. 5 av filene har jo helt identisk MD5 checksum. Jeg trodde alle filene var unike opptak, men det er de tydeligvis ikke. Da er det jo litt vel enkelt å jukse men..
    Vi andre greier helt fint å holde oss fra å jukse...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn