Lyd fra PX80 på "hjemmekino anlegg"

ecarlsen

Fersking
Ble medlem
22.10.2008
Innlegg
1
Antall liker
0
Jeg har akkurat gått til innkjøp av Panasonic's PX80
Har også kjøpt meg et hjemmekino anlegg: Sony's DZ-260

Jeg sliter med å få spilt lyden på tv'en ut på anlegget og også lyden fra pc'en. Min tanke er at dette ikke er mulig da jeg kun har hdmi ut og dermed ingen lydinngang på dz'en. Jeg har kabel tv og dermed ingen dekoder med noen form for lyd inn\utgang. Er dette riktig eller er det en annen mulighet for å få utnyttet nydelige PX80 fullt ut med et hjemmekino anlegg?
Må jeg ha en dekoder å bruke hjemmekinoens digitale lydinngang?

Jeg har HDMI fra PC og Hjemmekino forsterker til tv. Kabeltv til Tv.

Hjemmekinoen har følgende ut\innganger:
1 x digital lydinngang (optisk) ( TOSLINK )
1 x digital lydinngang (koaksial) ( RCA phono )
1 x SCART ( 21 pin SCART )
1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 )
1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A )
1 x USB ( 4 pin USB Type A )

PX80'n har:
3 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - bak
1 x kompositt videoinngang ( RCA phono ) - foran
1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - foran
1 x SCART (AV inn-/utgang / RGB / S-Video) ( 21 pin SCART )
1 x SCART (AV inn-/utgang / RGB-inngang) ( 21 pin SCART )
1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - foran
1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak
1 x komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) - bak
1 x VGA-inndata ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) ) - bak
1 x skjermutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
1 x lydutgang ( minijack stereo 3.5 mm ) - foran
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
1 x skjermutgang ( RCA phono x 2 ) - bak = 1 x audioutgang ( RCA phono x 2 ) - bak ?

Det er i hvertfall RCA phono x 2 audioutgang bak på min PX80. Ser at det bare er oppgitt 1 stk headphone jack i front på Panasonic sine hjemmesider, mulig de har gjordt noen forandringer på siste versjon og du må ty til en overgang fra headphone jack til RCA.

Det blir jo analogt da, men det blir i hvertfall lyd.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Du burde jo kjøpe deg en dekoder. Bildet blir jo veldig mye bedre med dekoder. Dessuten får du jo tilgang til noen HD-kanaler, som jo er hyggelig..
 
O

omholt

Gjest
Det beste er om du skaffer deg en kabel dekoder. Da kobler du enten med optisk eller koaksial kabel fra dekoderen til hjemmekino forsterkeren for å få TV lyd i anlegget. Fra hjemmekino saken bruker du en HDMI kabel til PX80. Kjøper du en ny kabel dekoder, bruker du også HDMI kabel fra dekoren til TVen.

Dersom du ikke bruker dekoder, må du ta TV lyden fra TVen til hjemmekino forsterkeren. Det fungerer ikke like bra, men da bruker man vanligvis audio ut/RCA fra TVen (rød/hvit phono plugger) og inn i forsterkeren (line in), men ser ikke ut som du har line in/RCA på forsterkeren så da må du bruke en eller annen overgang.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.062
Torget vurderinger
1
Det ser ut til at det merkelig nok ikke finnes en eneste form for analog audioinngang på forsterkeren, og da er kabeldekoder eneste fornuftige løsning. A/D-converter blir like dyrt, vil jeg anta.
 
Topp Bunn