Når jeg likevel holdt på med hjulskift fra sommer- til vinterhjul tidligere i dag, tok jeg meg for en gangs skyld bryet med å ta ut reservehjulet og sjekke lufttrykket på dette også. Det er skikkelig styr - reservehjulet ligger jo fastskrudd opp-ned under en masse ting som bare ligger og slenger i bagasjerommet, slik at ventilen ikke er tilgjengelig sånn uten videre - og jeg regnet egentlig med at det var unødvendig. "Sikkert noe de gjør på servicen", tenkte jeg - men den gang ei. Reservehjulet hadde 0,8 kg/cm2 - skal være litt over 4. Klok av skade gjentok jeg prosedyren på bil nr. 2 - og der var resultatet enda mer nedslående.
Nå er det ikke alle som har reservehjul som pumpes opp på denne gammeldagse måten - men for dere som har, kan det åpenbart være lurt å sjekke.
Nå er det ikke alle som har reservehjul som pumpes opp på denne gammeldagse måten - men for dere som har, kan det åpenbart være lurt å sjekke.