LS3/5a er en udødelig høyttaler - Hør den store lyden fra vår minste høyttaler

LS3/5a er en udødelig høyttaler - Hør den store lyden fra vår minste høyttaler
IMG_8870.jpg


Hør LS3/5a som du aldri har hørt den før.
Falcon har med sitt gode delefilter og grundige håndverk løftet denne ikoniske høyttaleren til nye høyder!
Leter du etter en kompakt høyttaler som spiller stort, overbevisende og med en mellomtone som er i referanseklasse da er Falcon LS3/5a Gold Badge en høyttaler som må høres!

Les testen fra Stereo+ her:

Konklusjon:
"Falcon LS3/5a er bittesmå høyttalere som levere enorm lydkvalitet. Lytter du til musikk i et lite rom, vil de også spille dypere bass enn du noen gang ville trodd var mulig fra så små høyttalere. En mer magisk mellomtone og en mer presis lydgjengivelse er det vanskelig å finne, i hvert fall til denne prisen. De vil aldri kunne tilfredsstille headbangere og hiphop-elskere, ei heller de som liker å spille veldig høyt. Vi andre kan derimot nyte all mulig musikk uten å fylle hele stua med digre høyttalere. Disse bør du høre, selv om du egentlig kunne tenkt deg noe helt annet."
- Roy Ervin Solstad Stereo+


Mala Audio Analogsenteret
Askerveien 61 1384 Asker

Her finner du oss

Telefon: +47 40 40 68 13
Epost: post@malaaudio.no

malaaudio.no

Vår dedikerte sjåfør Hallvar leverer direkte til din dør.
Ta kontakt for avtale.


Meld deg på vårt nyhetsbrev her!


logo.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Jeg har hatt mine Rogers LS3/5a i 47 år.
Tenker jeg må ta en tur og høre hva dere får ut av dette anlegget. :)

Korreksjon: Ser jeg skrev 47 år. Det skulle vært 45-46 tenker jeg. ;)
 
Sist redigert:

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Jeg har hatt mineRogers LS3/5a siden 1978(kr. 3500,--). Var en morsom tid det :) 15ohm og svært tungrevne. Ser også at Falcon har oppgradings kit som baffel for disse. Har ikke hørt LS3/5a i et kostbart oppsett.Hører at de lyder bra med forsterere m.15ohm utgang. Har brukt den på en britisk konstuert classe D m. 15 ohm utgang. Driver de veldig bra. Noe kresen på forsterkervalg. Falcon er sikker lettere å drifte? Liker også de gamle JBL L112!
 
Sist redigert:

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.467
Antall liker
3.286
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt mineRogers LS3/5a siden 1978(kr. 3500,--). Var en morsom tid det :) 15ohm og svært tungrevne. Ser også at Falcon har oppgradings kit som baffel for disse. Har ikke hørt LS3/5a i et kostbart oppsett.Hører at de lyder bra med forsterere m.15ohm utgang. Har brukt den på en britisk konstuert classe D m. 15 ohm utgang. Driver de veldig bra. Noe kresen på forsterkervalg. Falcon er sikker lettere å drifte?
LS3/5A regnes som en relativt lett last, impedansmessig, men er effekthungrige. Den høye impedansen utgjør også en god match for brokoblede forsterkere.
 

hifiml

Medlem
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
33
Antall liker
40
Torget vurderinger
1
Kjøpte mine 15 ohms Rogers i 1977. Betalte så vidt jeg husker 2795,- for de.
De ble ofte beskrevet som "den spillende effektmotstand". Fantastiske høyttalere med en magisk mellomtone. Bruker de nå på hytta sammen med en stor Sansui-receiver.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Jeg har hatt mineRogers LS3/5a siden 1978(kr. 3500,--). Var en morsom tid det :) 15ohm og svært tungrevne. Ser også at Falcon har oppgradings kit som baffel for disse. Har ikke hørt LS3/5a i et kostbart oppsett.Hører at de lyder bra med forsterere m.15ohm utgang. Har brukt den på en britisk konstuert classe D m. 15 ohm utgang. Driver de veldig bra. Noe kresen på forsterkervalg. Falcon er sikker lettere å drifte? Liker også de gamle JBL L112!
Jeg jobbet hos forhandler den gangen, og betalte faktisk enda mindre for de.
Mener det var i -76 eller -77.
Ser jeg skrev 47 år. Det skulle vært 45-46 tenker jeg. ;)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Jeg jobbet hos forhandler den gangen, og betalte faktisk enda mindre for de.
Mener det var i -76 eller -77.
Ser jeg skrev 47 år. Det skulle vært 45-46 tenker jeg. ;)
Skal nesten tru at kantopphenget av gummi vil tørke ut etter vært. Skiftet ut kantopphenget på JBL 86 for en kamerat . Det var helt uttørket. Han merket at det skurret ved lavere frekvenser. På LS3 5/A så må disse sikkert ha riktig vekt og tykkelse for oppfylle BBC spes. Det er da noe spesielt med disse. Må forhøre seg litt, hvis dette blir aktuelt🙂
 
Sist redigert:

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.499
Link til alle artikler
1045
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

  • 0
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

  • 7
Mala Audio på Vestlandsturné! Vi vil ha med flere spennende oppsett på turen, og det vil være mulig å oppleve høyttalere og elektronikk fra blant annet: Børresen, Aavik, Axxess og Marten. Vi har...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

  • 0
Børresen sin X-serie består nå av fire modeller - X1, X2, X3 og X6. X-serien har en unik prestasjon i forhold til pris og imponerer anmeldere og kunder over hele verden. Kom innom for en demo og...
Fortsett
Bransjenyheter
I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

  • 1
Fredag og lørdag 12.-13. april blir det tradisjon tro vårmesse hos Mala Audio! Kom innom å opplev en rekke spennende oppsett og produkter. Det vil også bli et stort bruktmarked! Åpningstider...
Fortsett
Bransjenyheter
Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

  • 0
Marten Quintet 2 spiller under vårmessen sammen med flaggskipene i BHK serien fra PS Audio. Dette er en meget vellykket kombinasjon som må høres...
Fortsett
Bransjenyheter
Stort bruktmarked under vår messen!

Stort bruktmarked under vår messen!

  • 1
Under årets vårmesse blir det egen avdeling for brukt hi-fi! Se vårt bruktmarked på nett: https://malaaudio.no/bruktmarked/se-alle https://malaaudio.no/bruktmarked/se-alle/hoyttalere-brukt...
Fortsett
Topp Bunn