Lorde - Royals

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
I 2014 tror jeg denne sangen blir plagsomt mye brukt på messer. Den skal ettersigende være helt fantastisk bra mastret.
Få tak i ett bra opptak av den, og ting låter bra...

Flere prominete Reviewers har begynt å nevne den i tester alt. De "are not messing around" som man sier..


mvh
 

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
1.601
Antall liker
1.696
Sted
Ålesund, Norge
Ja, denne låter bra, spesielt så lenge du holdere deg til youtube-versjonen.
For CD-versjonen har en annen mastering, med dynamisk kompresjon og dårligere lyd som følge.

Dette albumet ble diskutert i Loudness-war tråden en stund tilbake, forskjellene er godt dokumentert.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Ja, denne låter bra, spesielt så lenge du holdere deg til youtube-versjonen.
For CD-versjonen har en annen mastering, med dynamisk kompresjon og dårligere lyd som følge.

Dette albumet ble diskutert i Loudness-war tråden en stund tilbake, forskjellene er godt dokumentert.
For en besøkende på et rom på en messe, med Lorde - Royals sånn passe durende ut av et par med juveler, så trenger man ikke prakke på hvilken versjon som spiller.
Gåsehuden den kommer alikevel.

Slikt er for HFS... og agnostikerne. De lide i stillhet spør du meg. :rolleyes:
Det som er bevandret, det er at se ann sin neste. Er han Mozart, eller en han ola dunk? Behandle han deretter med "due respect" ...
Kommer han med en Lorde CD, da glemmer du seff å nevne hele debatten med komprimering og gleder deg med opplevelsen, zatt be an order.. :cool::rolleyes:

Natasha Bedingfield – No Mozart



mvh
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Kjipt hotellrom og dynamisk kompresjon høres ikke automatisk ut som gåsehud for meg, men blir jo spennende å se(høre:))
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hørt på plata et par ganger... Fin den :), også rimelig "nytt" inni det vanlige vi står ovenfor. Bra plate rett og slett, ikke tenkt så mye over dårlig remix. Brukt Wimp HIFI på den jeg, som tilsvarer CD remixen regner jeg med :).
 
Topp Bunn