Digitale avspillere Logitech Touch egen DAC

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Etter min mening så er Logitech Touchs egen DAC er ganske bra
Jeg har testet den mot 3 DAC'er som alle har mottatt bra anmeldelser, rimelige, men ingen hensikt å sammenligne med DAC'er til over 10k, eller?

1. Musical Fidelity V-DAC MKII; jeg hører ikke forskjell på Touch og denne
2. Arcam rDAC; jeg hører ikke forskjell på Touch og denne
3. Rega DAC; her hører jeg forskjell, Rega har varmere lyd, men vokal er litt mer tilbaketrukket i lydbildet. Kan ikke si om den ene er bedre enn den andre, jeg liker begge to

Egentlig ikke noe jeg lurer på, bare en kommentar.... :)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.992
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Er nok mye rett i det du skriver :). Viktigste er å bruke egne ører, ikke andres ved kjøp :).
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Test den gjerne mot dyrere ting også. Hadde vært gøy å se hvor godt den står seg.
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Jeg synes dette virker litt rart. Kan det være ting i signalveien din eller høyttalere som som gjør at forskjellene ikke manifisterer seg?

Edit: Dersom du bruker volumkontrollen på SBT så vil den forringe lyden vesentlig via de digitale utgangene mot de andre DAC'ene du har testet.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Dersom du bruker volumkontrollen på SBT så vil den forringe lyden vesentlig via de digitale utgangene mot de andre DAC'ene du har testet.
ah, det visste jeg ikke.
Jeg bruker ofte volumkontrollen til SBT, og den står på rundt 95.
(Rørforsterker uten fjernkontroll)

Akkurat nå har jeg ingen DAC, er (var) i tvil om jeg skulle kjøpe ny DAC da jeg spiller mest vinyl.
NAD M51 er en som står høyt på ønskelisten.
DAC'en i Logitech Transporter likte jeg ikke, hadde den i ca 2 år.
Vurderer også å prøve Stello Stello DA220 MkII - Torget

Og fortsatt så mener jeg at Logitech Touchs egen DAC er ganske bra.
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Dersom du bruker volumkontrollen på SBT så vil den forringe lyden vesentlig via de digitale utgangene mot de andre DAC'ene du har testet.
Hva mener du med dette?
Av det lille jeg har lest så innebærer digital volumjustering en reduksjon av bitrate og kHz, mao oppløsningen i lyden. Ved fullt volum vil lyden være urørt. Mulig jeg tar feil, men da er det sikkert noen her som vet dette bedre. :)
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Dersom du bruker volumkontrollen på SBT så vil den forringe lyden vesentlig via de digitale utgangene mot de andre DAC'ene du har testet.
Hva mener du med dette?
Av det lille jeg har lest så innebærer digital volumjustering en reduksjon av bitrate og kHz, mao oppløsningen i lyden. Ved fullt volum vil lyden være urørt. Mulig jeg tar feil, men da er det sikkert noen her som vet dette bedre. :)
Helt enig og dem jeg kender som har den bruger seperat dac og har anden strømforsyning ( Teddy Pardo med 4700 uf. på udgangen.) Desuden har de moddet Touch kraftigt indvendigt.

Men alle skal jo starte et sted og fred være med det.
 
C

Cyber

Gjest
Touchen er meget god. Jeg har prøvd den også rett i trinnet, men føler lyden er mer "urolig" da og litt lysere? Jeg er uansett enig i at forskjellene mellom DACer er små og du må ha ganske gode høyttalere for å få frem forskjellene skikkelig.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Jeg brukte SBT sin DAC et halvårs tid, men ble aldri fortrolig med den. Greit til det meste, men fikk aldri roen da det skulle lyttes. Vet ikke sikkert hva det var, men jeg klarte aldri å holde konsentrasjonen og fokuset gled over i andre ting mens musikken ble i bakgrunn. Noe ganske annet ble det da Bel Canto DAC 2.5 kom i hus. En blodig urettferdig sammenligning. Vi snakker tross alt om en liten dings til ca en tusenlapp som gjør en masse andre ting også. Og det gjør den forbannet bra, uansett pris. DAC'en er grisebra til prisen, men den tar deg ikke til audio nirvana. Det beste er at SBT som streamer er så bra at den tåler nær sagt alt som kommer etter den i signalrekken uten å bli det svake leddet.

Hadde SBT hatt blitt laget av en liten bedrift i USA og blitt puttet i en metallboks med tykk alufront ville vi gladelig betalt 6-7 ganger så mye mye for den. Uten DAC. Så hadde vi betalt like mye for DAC'en i en matchende boks. Pluss et par tusen for en halvmeter ledning mellom dem. Så hadde vi brukt et par tusen på strømkabel. Kan man forlange mer for pengene enn en SBT?
 
Topp Bunn