Living Voice

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
En telefon eller PM til kjoenik her på hfs burde vel hjelpe.

Han er den eneste jeg vet om som har slike.....
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Jeg eide et par Avatar et års tid og syntes de spilte svært bra. Diskanten var helt uten skarphet og mellomtonen nydelig. Bassfundamentet var også veldig bra; hurtig og stramt, om ikke avgrunnsdypt. Alt i alt fabelaktige høyttalere som fortjener langt mer oppmerksomhet enn de får.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
papworth skrev:
Living Voice er veldig bra! Spiller musikk! Ta kontakt med Vidar Sonesen "AudioArt" for mer demo/info http://audioart.no/kontakt.php
Jeg fikk låne ett sett Living Voice høyttalerne hos AudioArt mens jeg ventet på Merlin-settet jeg hadde bestilt. Living Voice var ett hyggelig bekjentskap som spiller musikk uten noen store skavanker. Anbefales!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.551
Antall liker
2.734
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Joda, LV er goe høytalere. Har hørt Kjoenik sine, og skulle aller helst vært der på lyttekveld i kveld...
Nå har det seg dessuten sånn at jeg har kjøpt meg make monoblokker som Kjoenik har, og LV er helt klart en kandidat til nye høytalere her i huset. Dessverre er det sjelden man ser slike til salgs, jaffal brukt, her hjemme, og de er ikke mange i antall i utlandet heller.

For å lese litt om lytteinntrykk, kan du sjekke klubbkveld 13 i Bergen Lydlaug, da vi sist var på besøk hos Kjoenik.

Hva har du evt tenkt å koble dem opp sammen med da?

mvh
PRoffen
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.260
Antall liker
10.981
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Proffen skrev:
Hva har du evt tenkt å koble dem opp sammen med da?

mvh
PRoffen
Jeg ble oppmerksom på Living Voice fordi noen forhandlere i UK annonserer disse i sett med Sugden-utstyr (f.eks. her http://www.stoneaudio.co.uk/browse.asp?product=414). Jeg har nylig kjøpt Sugden A21ap effekt-trinn og CD21 cd-spiller, og blitt rimelig begeistret.
Forresten fint å se tråden fra Bergen Lydlaug, der jeg finner elektronikk fra samme konstruktør som min Audio Innovation forforsterker.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hei Jøgga,

Har Auditorium Avatar OBX-R og er svært fornøyd med disse.
Synes Lille_Adam's beskrivelse er dekkende.

Hvilken modell i Auditorium-serien er det du vurderer?

Audio Art forhandler, såvidt jeg vet, ikke lenger Living Voice.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.616
Antall liker
4.243
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke hørt Living Voice, men det ser spennede ut på papiret.
Det morsomme er jo at konstruksjonen benytter svært "gammeldagse" Vifa bassmellomtoner :D
Har bygget et par av Troels Gravesens "high efficiency speakers"(mk1) som nok er ment å kopiere/etterligne Living Voice-prinsippet. Elementene skaffet jeg fra Danmark.
Trivelig driftseffekt og nydelig mellomtone! Ble ikke helt venn med bassen, og syns diskant-elementet ikke var helt topp. Nå spiller de på mid-fi Rotel-utstyr hos en kamerat, og det låter faktisk veldig bra!
Tror nok de ekte sakene er et strå vassere.

M
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Har kun hørt Living Voice ved én anledning, førsteinntrykket var at dette låt som krysning mellom ProAc og Merlin, er vel for kompliment å regne.
 
Topp Bunn