Politikk, religion og samfunn Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre.....

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
En ordentlig bombe at det ikke bare var i Krf at moralen sitter løst.
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.455
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
En ting som slo meg nå. Hadde det ikke vært bedre å stenge denne tråden og begynne en ny tråd som tar for seg de (få) politikerne som faktisk ikke bør "svartelistes evt beskyttes mot seg selv og andre"? Det ville jo bli en mye mindre og mer håndterlig tråd!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
En ting som slo meg nå. Hadde det ikke vært bedre å stenge denne tråden og begynne en ny tråd som tar for seg de (få) politikerne som faktisk ikke bør "svartelistes evt beskyttes mot seg selv og andre"? Det ville jo bli en mye mindre og mer håndterlig tråd!
Tsk..., da må man skryte av noen og det er ikke noe gøy.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Som Bjørnson sa: En politiker er en du ikke kan stole på.... vanskeligere er det ikke...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Lippestad er en av de store innen det å utforme Norge universelt. Hvis du ønsker et samfunn der funksjonshemmede ikke vises, lykke til med det også. Noen av oss må ta diskriminering daglig, og da lærer man å svare for seg og. Når du har opplevd hvordan deler av landet ser rullestolen før de ser den som sitter oppi, kom til meg. Da kan vi diskutere Lippestad et co..😎 I all beskjedenhet..
Dette har å gjøre med hvilket land man faktisk ønsker å leve i, samt hvordan det livet bør være. Hvem som styrer, samt hvordan det skjer har like mye å si.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Lippestad er en av de store innen det å utforme Norge universelt. Hvis du ønsker et samfunn der funksjonshemmede ikke vises, lykke til med det også. Noen av oss må ta diskriminering daglig, og da lærer man å svare for seg og. Når du har opplevd hvordan deler av landet ser rullestolen før de ser den som sitter oppi, kom til meg. Da kan vi diskutere Lippestad et co..😎 I all beskjedenhet..
Dette har å gjøre med hvilket land man faktisk ønsker å leve i, samt hvordan det livet bør være. Hvem som styrer, samt hvordan det skjer har like mye å si.
Jeg vet ikke helt hvorfor du innleder innlegget ditt som du gjør, hva du "hinter til", ei heller hvor du vil med dette innlegget.
Du kan da umulig vite noe som helst om min fortid, f x relatert til arbeid, ei heller mine erfaringer og mitt livs- og menneskesyn.
Jeg har da for herrens navn aldri sagt at jeg ønsker et samfunn hvor funksjonshemming usynliggjøres. Til det er mitt livs- og menneskesyn for humant. Tvert imot er jeg 100% for at funksjonshemmede har samme verdi som menig mann. Tror dessuten at jeg har fått med meg det meste av essensen i det Lippestad står for, og han er, sammen med salige Fugelli, en jeg har sansen for.
Det jeg derimot har problemer med, er folk som er uærlige, uhederlige, falske/overfladiske, egoistiske og grådige.
Her mener jeg sammenhengen mellom handling og konsekvens bør være ufravikelig, kanskje særlig for politikere og byråkrater. De skal tross alt forvalte både et mandat og en tillit fra grasrota.
Det betyr at det også påvirker mitt syn på de som styrer, ut fra hvordan de i realiteten viser seg å være. DET er jo en av grunnene til at jeg opprettet denne tråden.

mvh
Proffen
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Tillit, Proffen, vil den politiker få som gjør- og forklarer sine løfter og handlinger slik at vanlige folk forstår dem. Med resultater som kommer hele folket til gode over tid. Der er vi enige. Politikere forbereder seg på uenighetens skuddlinje, men takler den forskjellig. De er mennesker. Med menneskets natur i bånn. Og gjør derfor enkelte feil.Dine tidligere innlegg har-dessverre - gitt inntrykk av en viss motarbeidelse av det parlamentariske system her tillands..det er det flere enn meg som har reagert på. Hvorfor jeg gjør det, har jeg også forklart met enn tydelig. Jeg regner med et humant menneskesyn fra din side, men ordleggingen din har hintet litt om en type diskriminering jeg ser altfor mye av, selv i Norge. Det er forøvrig svært tydelig her inne også: Disrespekt for annerledeshet- ofte forårsaket av uvitenhet og redsel- er noe som provoserer meg og mine mer enn noe annet. Så jeg regnet med jeg tok feil der også, tross referanser til det motsatte. Norge er et frittalende demokrati, men den friheten fordrer forståelse for å kunne opprettholdes. Og den friheten koster.
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Enig med deg i at det ligger i menneskets natur å gjøre feil.
Men det er vesentlig forskjell på å gjøre feil fordi en ikke kan eller vet bedre - kontra kalkulerte feil som består i juks, bedrag, grådighet, uærlighet. Og for mange innen "makta" faller jo inn under det sistnevnte....noe som provoserer meg så inn i det grønnjævlige!
Jeg vil seff ikke parlamentarismen til livs, det er enkeltindividene med svin på skogen jeg vil sette spotlighten på.

En annen sak blir jo så om man burde begynne å diskutere om ikke parlamentarismen her til lands, slik vi kjenner den, er moden for en oppgradering. Det er jo tross alt et system som har sine røtter tilbake til den franske revolusjon. Har det parlamentariske systemet holdt tritt med utviklingen i samfunnet for øvrig? Det er mye som tyder på at det IKKE er tilfelle.....

mvh
Proffen
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
En annen sak blir jo så om man burde begynne å diskutere om ikke parlamentarismen her til lands, slik vi kjenner den, er moden for en oppgradering. Det er jo tross alt et system som har sine røtter tilbake til den franske revolusjon. Har det parlamentariske systemet holdt tritt med utviklingen i samfunnet for øvrig? Det er mye som tyder på at det IKKE er tilfelle.....

mvh
Proffen
Har du tanker om et alternativ?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har du tanker om et alternativ?
Tja... Ville jo kanskje begynt med å stille spørsmål om hvorvidt det beste er å ha så mye makt samlet i Oslo. Eller kunne et alternativ vært å dele inn landet i "len" - a la Sverige, og at vært "len" er mer "selvstyrt" og selvstendig enn fylkene er i dag. Da ville makta vært nærmere folket, og dialogen ville blitt tettere. Da ville gjerne makta fått bedre innsikt i hva som rører seg lokalt.

Mvh
Proffen
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JMM

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Verden ser til OSS for å lære demokrati og fred. Hvorfor? Referanser trenger ikke oppgraderes, Proffen. De er resultat av lang tids utvikling. Og det alt annet sammenlignes med. Slike systemer holder følge med tida. I og med seg selv. Fordi de gjør mye mer riktig enn feil. Komponentene kan skiftes ut med jevne mellomrom, men totalen blir alltid den samme, ønska forbedrede pakke. Basert på endel urokkelige hovedprinsipper og - sannheter. Hvilken pakke du ønsker beror på hvem du er. Som i Hi-Fi😎 Helhet og balanse for enkeltindividet er alt. Hvis du ikke kan innse det, forstår du aldri noen av delene. Ikke politikk, og iallefall ikke Hi-Fi.

Det du beskriver har i en og annen versjon faktisk vært styresett for Norge allerede…i unionstida og middelalderen. Det funka ikke da, og det funker ikke nå heller. Norge HAR nå REGIONER, med REGIONSHOVEDSTEDER. Som din by, Bergen. Makta som rører lokalområdet ditt ER allerede samla der. Men, som ethvert land med respekt for seg selv , har også vi en HOVEDSTAD..Den ligger der den er fordi plasseringen er mest gunstig for HELE landet. Så jeg tror ikke du har noe særlig å klage på….hvis du da ikke er blant dem som ønsker bystatstatus i Bergen, da- type Vatikanet..Ikke i din levetid, det heller, er jeg redd😎

Ask, and you shall never know. If you know, you need only ask..
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Referanser trenger ikke oppgraderes, Proffen. Slike systemer holder følge med tida. I og med seg selv. Fordi de gjør mye mer riktig enn feil. Komponentene kan skiftes ut med jevne mellomrom, men totalen blir alltid den samme, forbedrede pakke. Basert på endel urokkelige hovedprinsipper og - sannheter. Hvilken pakke du ønsker beror på hvem du er. Som i Hi-Fi😎 Hvis du ikke kan innse det, forstår du aldri noen av delene.
Referenser trenger ikke oppgraderes? Slike systemer holder følge med tida? Tja, jeg vet nå ikke om jeg er helt enig i det.....
Men jeg kan være enig i at det er mer som er riktig enn feil i systemet vi har. Det betyr imidlertid ikke at systemet kan endres til det bedre!
Tja, Ludvig går jo rundt og synes at "alt er fa`li" - og sånn tenker nok mange om forandringer og.
Hvis vi nå først skal diskutere politikk, kan man jo først begynne å spørre hvor verdiskapingen i Norge foregår. Er det i tigerstaden? Hvis ikke, hvorfor skal da makta konsentreres dit, hvis verdiskapingen foregår i distriktene? Da må det vel være bedre at makta befinner seg nærmere verdiskapningen.....

mvh
Proffen
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Referenser trenger ikke oppgraderes? Slike systemer holder følge med tida? Tja, jeg vet nå ikke om jeg er helt enig i det.....
Men jeg kan være enig i at det er mer som er riktig enn feil i systemet vi har. Det betyr imidlertid ikke at systemet kan endres til det bedre!
Tja, Ludvig går jo rundt og synes at "alt er fa`li" - og sånn tenker nok mange om forandringer og.
Hvis vi nå først skal diskutere politikk, kan man jo først begynne å spørre hvor verdiskapingen i Norge foregår. Er det i tigerstaden? Hvis ikke, hvorfor skal da makta konsentreres dit, hvis verdiskapingen foregår i distriktene? Da må det vel være bedre at makta befinner seg nærmere verdiskapningen.....

mvh
Proffen
At selve møtelokalet befinner seg i Norges største by får så være, men desentraliseringen av maktstrukturen, er jo sikret gjennom valgsystemet, som sørger for at representantene fordeles ut fra geografisk tilhørighet. Tenk deg heller at møtelokalet er Teams, og at alle sitter på hvert sitt nes og bestemmer.
Jeg tror ikke det ville være mer effektivt å skape flere stater i staten, i et land med rett over 5 millioner innbyggere, egentlig.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Bergensk bystat, ja.. Tenkte vel det..Dette begynner å ligne en diskusjon av typen jeg tidligere nevnte….som jeg gjerne har med den eldre garde nordpå for moro skyld. De ytterst få som ønsker koreansk deling i Norge. Det skjer ikke. Det vil nemlig undergrave hele det norske verdisyn og - grunnlag. Absolutt alle grunnsteiner hele landet vårt hviler på.Slik separatisme er noe radikale, redde mennesker ønsker. Fordi de håper å skille eget samfunn fra verden. Som i Game Of Thrones😎 Eller Nord-Korea..
Du så hva som skjedde på Utøya? Og i Bærum? Fulgt med i historie, om en viss Herr Hitlers raseskilleeksperimenter i Tyskland? Det bør du..Og derav bør du også ha lært at ENHET og SAMHOLD bygger nasjoner.
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Bergensk bystat, ja.. Tenkte vel det..Dette begynner å ligne en diskusjon av typen jeg tidligere nevnte….som jeg gjerne har med den eldre garde nordpå for moro skyld. De ytterst få som ønsker koreansk deling i Norge. Det skjer ikke. Det vil nemlig undergrave hele det norske verdisyn og - grunnlag. Absolutt alle grunnsteiner hele landet vårt hviler på.Slik separatisme er noe radikale, redde mennesker ønsker. Fordi de håper å skille eget samfunn fra verden. Som i Game Of Thrones😎 Eller Nord-Korea..
Du så hva som skjedde på Utøya? Og i Bærum? Fulgt med i historie, om en viss Herr Hitlers raseskilleeksperimenter i Tyskland? Det bør du..Og derav bør du også ha lært at ENHET og SAMHOLD bygger nasjoner.
Dette har jo ingenting med Bergen å gjøre. Men det er en grei plass for en nordlending å være litt stor i kjeften, uten at noen høyer nevneverdig på øyenbrynene :ROFLMAO:
Tror du med fordel kan lese en gang til hva jeg faktisk har skrevet. Har jeg skrevet noe om total separering, eller har jeg ymtet frempå om større grad av lokalt selvstyre - og at "makta" på den måten kommer frem til de som stemmer og som blir berørt av politiske beslutninger? For jeg kan vanskelig skjønne at det skal bli enklere for "makta" å ta avgjørelser som er i takt med lokalsamfunn, når de faktisk er fysisk nærmere....
Og historiekunnskapene mine tror jeg ikke du skal bekymre deg nevneverdig for, for å si det sånn....

mvh
Proffen.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Bergensere - eller skal vi si begrensere- er hakket mer tøffe i kjeften vedrørende eget område. Jeg har familie der, så det veit jeg. Se på Norges modell, totalt sett, så ser du at den absolutt ikke har så mye sentral makt som du frykter. Finnes land som er langt verre. Du nevnte Ludvig her..En av de mest forsiktige personasjer i norsk litteratur- med det største hjerte for det nære. Er du kanskje en liten Ludvig selv?

Skal jeg fortelle deg hva som er farlig?

Diktatur

Anarki

For mye desentralisering. Hovedstyre og landsfunksjoner som rører sentrale institusjoner bør ligge i hovedstaden. Regionalfunksjoner har styre i regionene, men nasjonalt skal alt styres fra hovedstaden.

Disrespekt for annerledeshet

Intoleranse

Å ta fred og demokrati for gitt

Et fungerende samfunn -som Norge- finner en fungerende middelvei..

Hvem er så den perfekte nordmann?

-Solan
-Reodor
-Ludvig
-Alle tre
???😎
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
ADRESSA: STORTINGSPRESIDENTEN SIER HUN HAR MISFORSTÅTT REGLENE OM PENDLERBOLIG
Stortingspresident Eva Kristin Hansen sier hun har misforstått pendlerreglene. Hun bodde på Ski, men oppga en adresse i Trondheim, skriver Adresseavisen.
– Flere representanter har denne høsten blitt klar over at de har misforstått regelverket knyttet til pendlerboliger. Jeg er dessverre blant dem. Jeg kan ikke annet enn å beklage at jeg ikke sørget for å sjekke dette grundig, skriver Eva Kristin Hansen i en epost til Adresseavisen


Jajajajaja........ :rolleyes: Vem ska man tro på, tro på, tro på.............

mvh
Proffen
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
elsker hvordan politikere hele tiden "misforstår" reglene til sin enorme fordel.


Som noen på twitter sier, media må nå be om innsyn i hennes reiseregninger. Har hun bodd på hybelen til Trond Giske de gangene hun var i Trondheim eller bodde hun på hotell?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
elsker hvordan politikere hele tiden "misforstår" reglene til sin enorme fordel.


Som noen på twitter sier, media må nå be om innsyn i hennes reiseregninger. Har hun bodd på hybelen til Trond Giske de gangene hun var i Trondheim eller bodde hun på hotell?
eller på pikerommet på Øvre Singsaker?...................

Hadde jeg misforstått like mye i mitt virke, hadde jeg nok risikert å miste jobben!

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Fortsatt noen som tror at alle disse hendelsene er "tilfeldigheter"?

Det er de IKKE! Det er kalkulert grådighet......

mvh
Proffen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Nå jo kunne bo i Trondheim selv om de går på ski....
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Patetisk opptreden av stortingspresidenten på nyhetene i dag!
"Fikk sjokk"
"Jeg misforstod".......my ass!
" hun er kjempelei seg etter at pendlerboligsaken hennes sprakk".....my ass! Hun er bare lei seg fordi hun ble tatt med buksene nede......

Hadde hun hatt samvittighet, hadde hun stått frem da de første avsløringene om tilsvarende dukket opp.
Men, neida, hun valgte heller å holde godt kjeft, i håpet om å gå klar å bli avslørt..... BEDRITENT er det! Fysj og skam.......

Det verste er jo at hun neppe kommer til å bli den siste i rekken som blir tatt med buksene nede i nettopp dette fiffelet.
Siden gjenstår det jo mest bare å se hva det neste blir - for at det kommer mer/andre områder de tøyer strikken på, er jeg ikke et tidels sekund i tvil om......

mvh
Proffen
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Bedritent er rett ord. Forhåpentligvis må hun, og alle andre i samme situasjon, ta sine hatter og gå.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Leste at de som ble tiltalt i den sk NAV-saken fikk følgende beskjed: Det er din oppgave å kjenne til trygdeloven. Derfor ble flere av dem dømt for fjusk, selv om noen av dem har blitt frikjent etterpå....
Jørgen Hattemaker og Kong Salomo?

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Bedritent er rett ord. Forhåpentligvis må hun, og alle andre i samme situasjon, ta sine hatter og gå.
Det er vel i overkant optimistisk å tro/håpe på at de er utstyrt med tilstrekkelig skamvett til å agere sånn...........

mvh
Proffen
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Selvsagt, men et lite håp kan man da koste på seg. Vi ble jo kvitt Ropstad, sånn delvis.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Av og til blir håp innfridd. Det beste hadde selvsagt vært om presidenten ble straffet på linje med NAV-brukerne, men det er nok å strekke håpets strikk for langt.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Feriepengesystemet for folkevalgte på Stortinget: et system som gir politikerne dobbel utbetaling av feriepenger.

No vart eg brått kvalm, nok ein gong!

mvh
Proffen
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Da kan man føye "feriepenger på etterlønn" til på grådighetskontoen til våre kjære folkevalgte......

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Er det denne typen politikere vi ønsker skal representere oss og sitte med ansvar for styre og stell i landet......?

mvh
Proffen
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Ja. jeg har sagt dette før. Man kan spørre seg om hvilke mennesketyper som når opp og fram i dette systemet, og om vi som samfunn er tjent med dem...
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Spørs om eneveldig monarki, republikk eller anarki ville medføre noen videre oppgradering. Folk er folk og makt korrumperer, sånn er det bare.

Når ekte AI en gang ankommer og vi kan fjerne den menneskelige faktoren vil nok ting forandre seg til det bedre, men inntil da må vi nok bare tåle at korrupsjon finnes og egeninteresse er viktigere enn jobben for en del. Som sagt; folk er folk.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
"Tåle at korrupsjon finnes" og at egeninteressen og egoismen skal få blomstre fritt? Think not, never, ever!

Da er det jo nesten bare en løsning: innføre obligatorisk førerhund OG støttekontakter med normal moral for folket på Tinget, som gir dem beskjed om hvordan de skal agere og opptre - siden de tydeligvis ikke er i stand til det for egen maskin...........

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det er farlige øvelser de driver med, disse folkene på Tinget.
Før eller siden kan og vil det gå galt, og da vil grasrota reise seg. Om det bare blir et kok juling, eller om liv går tapt, det gjenstår jo å se......
Så jo før de begynner å tenke seg om en gang eller to ekstra, desto bedre!

mvh
Proffen
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
"Tåle at korrupsjon finnes" og at egeninteressen og egoismen skal få blomstre fritt? Think not, never, ever!

Da ser jeg frem til å høre din ufeilbarlige metode for å fullstendig utrydde korrupsjon og overdreven egeninteresse i politikken og ellers i samfunnet.

At man må tåle noe er ikke synonymt med at man må akseptere eller ignorere det, men det er greit å forholde seg til samfunnet med en viss realisme.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Spørs om eneveldig monarki, republikk eller anarki ville medføre noen videre oppgradering. Folk er folk og makt korrumperer, sånn er det bare.

Når ekte AI en gang ankommer og vi kan fjerne den menneskelige faktoren vil nok ting forandre seg til det bedre, men inntil da må vi nok bare tåle at korrupsjon finnes og egeninteresse er viktigere enn jobben for en del. Som sagt; folk er folk.
Jeg håper det ikke er så mange som ønsker at samfunnet skal underordnes "ekte" AI, det "perfekte" teknokratiet.

Mvh
KJ
 
Topp Bunn