Politikk, religion og samfunn Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre.....

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.678
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Det er en tid for reaksjoner, og det er en tid for å se mennesket.

Dette avhenger jo selvsagt av hva Ropstad sier på dagens pressekonferanse. Om han trekker seg eller ikke.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Man bør ikke gjøre noen man ikke takler mulige konsekvenser av.
Sant. Men allikevel lettere sagt enn gjort. Vi har vel alle gjort helt ute duste, idiotiske ting en eller flere ganger som vi gjerne skulle ha ugjort.

Men ja, før eller siden må man bli voksen nok til at man klarer å se lenger enn nesetippen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.678
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Man bør ikke gjøre noen man ikke takler mulige konsekvenser av.
I en ideell verden er det jo selvsagt slik. Problemet er at vi som mennesker er feilbarlige. Vi må alle ta følgene av våre valg, men det er viktig å kunne se mennesket bak likevel. Her vil fallet bli svært stort, og ikke alle takler det- som feks Tore Tønne.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Post den her og...

Jeg jo ikke hvor gammel du er, eller om du husker dette;

TT var en nær venn av en nabo og jeg hilste på ham ved et par anledninger. Naboen fortalte at TT var den absolutt streiteste personen som fantes og at det som var årsaken til mediekjøret fra DB var blåst langt ut av proposjoner. Et rent arbeidsuhell. TT Kunne ikke leve med dette.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Vi kan også ta en nærmere kikk på et par andre AP venner nær maktens tinde:

(Rød Larsen fikk bla sparken som planleggingsminister i Jaglands regjering)






 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Du skjønner fortsatt ikke? Alt, absolutt alt er og blir individuelt nødvendig å tilpasse. Det vil alltid være NOEN som fucker opp verden. Fordi det tjener et mål. Sannheten varierer konstant med individet, den passer aldri alle. Men den er nødvendig. Fordi mennesket som hører for mange løgner over for lang tid til slutt vil se disse som sannhet. Ref Mao, Hitler, Saddam, Fam. Kim, CCCP, D. Trump m.fl. Politikere skal se den helheten. Og står derfor alltid midt i skuddlinja for den kula som måtte være uenig. Se upartisk på det, så forstår du nok..Prøv å sette pris på parlamentarismen, ikke motarbeide den..Bruk stemmeretten, den er gull verd. Fordi den sikrer medbestemmelsesrett hvis den er nødvendig. Gir du avkall på den retten, har du null å si. Da kan du kjefte så mye du vil, men uten å bli hørt..Men dette veit du nok allerede.
Jammen, da er det jo bare å fortsette.
Det er jo LAAAANGT enklere å tilpasse systemet til enkeltpersoner, enn det er å tilpasse enkeltpersoner til systemet......
OG: For n`te gang: Dette er ikke en tråd for å diskutere poltikk per se, men for å sette fokus på enkeltmenneskers og grupper av menneskers systematiske egoisme, grådighet og utnyttelse av et "system" og en kultur de selv har fått lov til å utforme......
Drittsekker kommer nemlig i alle former og farger.....

mvh
Proffen
 
  • Liker
Reaksjoner: RM
X

X186841

Gjest
I en ideell verden er det jo selvsagt slik. Problemet er at vi som mennesker er feilbarlige. Vi må alle ta følgene av våre valg, men det er viktig å kunne se mennesket bak likevel. Her vil fallet bli svært stort, og ikke alle takler det- som feks Tore Tønne.
Mennesket bak har gjort en overlagt handling, trikse med fakta og papirer skjer ikke ved ett uhell. Kan ikke begynne å gjøre forskjell på de vi har sympati for eller de vi ikke tåler trynet av.
 
X

X186841

Gjest
Valentino: Og se hvor Langedahl prøver å fremme Ernas program….I den absolutt mest borgerskapshatske del av landet. Der oppe ønsker man gjerne koreansk deling..med hovedstad og senter for all verdiskapning oppe i nord. Dette vet jeg, da jeg har opplevd masse sånne diskusjoner selv. Finnmarkingene er så direkte, selvbevisste og selvgående at det ikke overrasker meg det minste, det Langedahl gjorde. Samme disrespekt for annerledeshet som jeg ser daglig her inne, det..De hater tilogmed en positiv ting til fra forrige konstellasjon: Reduksjonen av antall norske fylker. Apropos det, så tipper jeg det også er økonomiske årsaker til at Nordland, MR og Rogaland står aleine som før, sammen med Oslo.
Slutt no for XXXX å hetse Finnmarkinga ;)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.678
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Mennesket bak har gjort en overlagt handling, trikse med fakta og papirer skjer ikke ved ett uhell. Kan ikke begynne å gjøre forskjell på de vi har sympati for eller de vi ikke tåler trynet av.
Poenget er både å reagere på det han har gjort òg likevel se de menneskelige følger det vil kunne få for ham. Dette betinger selvsagt at han tar følgene av sine handlinger, går av, betaler tilbake og tar en eventuell straff.
 
X

X186841

Gjest
Poenget er både å reagere på det han har gjort òg likevel se de menneskelige følger det vil kunne få for ham. Dette betinger selvsagt at han tar følgene av sine handlinger, går av, betaler tilbake og tar en eventuell straff.
Sånt kan man bare ikke ta hensyn til, sortering av reaksjoner utifra hvordan man står i en storm blir helt feil.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jammen, da er det jo bare å fortsette.
Det er jo LAAAANGT enklere å tilpasse systemet til enkeltpersoner, enn det er å tilpasse enkeltpersoner til systemet......
OG: For n`te gang: Dette er ikke en tråd for å diskutere poltikk per se, men for å sette fokus på enkeltmenneskers og grupper av menneskers systematiske egoisme, grådighet og utnyttelse av et "system" og en kultur de selv har fått lov til å utforme......
Drittsekker kommer nemlig i alle former og farger.....

mvh
Proffen
Gruppetenking er og blir en fornærmelse mot et hvert individ, samt en begrensning av sitt eget intellekt og EQ.

Folk kan ikke med noen form av troverdighet beskrives ut fra hvilken "klubb" de er medlem av. Det sier i høyden ørlite om en mikroskopisk del av et menneske. Komikere er ikke morsomme hele tiden. Politikere er også pappaer. Journalister kan ha hifi som hobby. Prester kan drikke whisky. Flyvere kan være homser. Offiserer kan delta på "Skal vi danse".
Kutt ut hele ideen om at en gruppe er sånn eller slik, det er i beste fall tåpelig.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Så da trekker Ropstad seg som statsråd og partileder.
Hva skal vi forumister som gruppe gjøre? Fortell, fortell.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Ropstad går av.

Det som er litt underlig er at en mann i hans posisjon ikke sørger for en ren sti. For intelligensen hans tilsier at han burde vite at sånne snusketing elsker pressen og at det vil komme for en dag, før eller siden.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Så da trekker Ropstad seg som statsråd og partileder.
Hva skal vi forumister som gruppe gjøre? Fortell, fortell.
Når galt vore kunde han innrømmet dette lenge før og kanskje lagt en fornuftig rettrettstrategi - fremfor å gå planken...

Men, han er jo absolutt ikke alene om lignende brotsverk i politikken. kanskje det ble lagt for mye press på ham.?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De fleste mennesker har et svakt punkt eller to. Ropstad som dogmatisk kristen har et digert. Han har nok tenkt at dette var greit. De som burde ha hjulpet/stoppet ham gjorde det ikke.

Don’t mention the war. I mentioned it once but I think I got away with it.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Poenget er både å reagere på det han har gjort òg likevel se de menneskelige følger det vil kunne få for ham. Dette betinger selvsagt at han tar følgene av sine handlinger, går av, betaler tilbake og tar en eventuell straff.
Og hvis hele prosessen fører til lærdom, slik at han ikke prøver seg på tilsvarende en gang til, har vi til og med en bonus.....

mvh
PRoffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
De fleste mennesker har et svakt punkt eller to. Ropstad som dogmatisk kristen har et digert. Han har nok tenkt at dette var greit. De som burde ha hjulpet/stoppet ham gjorde det ikke.

Don’t mention the war. I mentioned it once but I think I got away with it.
Trenger en person hjelp til å forhindre eller stoppe slikt, har de jaggu meg behov for noe mer........

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hadde enkelt fortalt makta noen sannhetens ord til ettertanke ifht etikk og moral.....hvis det var det du lurte på? Det forundrer meg stadig at samvittigheten og den indre pekefingeren ikke fungerer....
Eller hadde du noe annet i tankene?

mvh
Proffen
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Går ikke... alle menn i posisjoner står i ring med hendene i hverandres bukselommer ser du. En for alle...

Onkel Zap sa det ganske treffende:

I have been in you, baby
And you have been in me
And so you see we have been so together
I thought that we would never
Return from forever
Øh, oja, damer/kvinner har jo sine nettverk.....
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Og i denne tråden er det ingen som klør hverandre på ryggen.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Er vel ingen her som har noen "Scratch My Back" innflytelse utover det skrible litt på denne lukkede forumseksjonen....??
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvor mange er "flere"?
Overskrift i dagens VG: "PENDLERBOLIGER: FLERE POLITIKERE HAR TATT KONTAKT MED STORTINGET"

Fortsatt noen som betviler at det er snakk om ukultur satt i system, det vi er vitne til på Tinget???

Mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Poenget er både å reagere på det han har gjort òg likevel se de menneskelige følger det vil kunne få for ham. Dette betinger selvsagt at han tar følgene av sine handlinger, går av, betaler tilbake og tar en eventuell straff.
Med tanke på hvordan Ropstad har helt overlagt gjort livet ulevelig for en rekke nordmenn gjennom økonomiske kutt til langt under fattigdomsgrensen så har jeg null sympati med karen. Han har stor formue å leve på.

Skulle han møte veggen, så får han stille seg i køen til psykologer han ikke har giddi å gjort noe med. Nå har han penger, så får han er det ikke noe problem.

At han er ferdig som politiker kom 10 år for seint. Han trikset fra første stund.

Og det forteller MYE om holdningene til hans samarbeidspartnere. Det er ikke feil FØR du blir tatt.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Dette kan også fortelle litt om hvordan han lot seg påvirke av Høyres rådgiver på SMK til å dolke sin partileder i ryggen i 2018. Hvem vet hva den rådgiver-kødden visste.

Vi kan banne på at den andre fløyen ikke er like villig til å se gjennom fingrene med økonomisk juks slik som Ropstad på det tidspunktet utførte. Joda, det jukses der også, men ikke i samme grad som der ute til høyre
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Dette kan også fortelle litt om hvordan han lot seg påvirke av Høyres rådgiver på SMK til å dolke sin partileder i ryggen i 2018. Hvem vet hva den rådgiver-kødden visste.

Vi kan banne på at den andre fløyen ikke er like villig til å se gjennom fingrene med økonomisk juks slik som Ropstad på det tidspunktet utførte. Joda, det jukses der også, men ikke i samme grad som der ute til høyre
Det gjenstår å se. Ville ikke satset sparepengene på det, for å si det sånn...

Mvh
Proffen
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Det gjenstår å se. Ville ikke satset sparepengene på det, for å si det sånn...

Mvh
Proffen
En statsråd måtte ga av for gubben ikke hadde papirene i orden, under de rødgrønne. En finansminster får lov til å fortsatt sitte til tross for smøring fra milliardær, under erna.

Ingenting har konsekvenser under Erna. Jukse med bosted var helt okay for Erna. Det var først da Økokrim kom på banen på skattesnusket som lå på toppen at Ropstad måtte gå, og det var ikke akkurat Erna som presset han til å gå. Han trakk seg.

Så joda, stor forskjell.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Hvis det er det du ønsker, lykke til.. Jeg har nevnt følgende poeng tidligere: Mennesket er hardwired til egenfokus og egenfremmelse. Det klarer du ALDRI å avvenne menneskeheten med😈 Fokuset blir som velgermassen, pressen og propagandaapparatet vil. Det får du aldri endra, det heller. Sålenge et tilstrekkelig antall mennesker ikke ser verden som deg..Derfor skal det system DU lever i- inkludert rutinene- tilpasses individet i størst mulig grad. Det lærer du j… fort hvis du- som jeg- lever med en funksjonshemming. Og vi er en like stor del av samfunnet, med de samme rettigheter. Dessuten er vi individer, og hver og en har forskjellige krav for å fungere til sine forutsetninger..Universell utforming, hørt om det?? Noe sier meg at du hadde hatt mye igjen for en samtale med Geir Lippestad..
 
Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg har nevnt følgende poeng tidligere: Mennesket er hardwired til egenfokus og egenfremmelse. Det klarer du ALDRI å avvenne menneskeheten med😈 F
Denne påstanden kjøper jeg ikke.
Mennesket er faktisk fra naturens side et flokkdyr. Det betyr at visse sosiale kodekser må følges, for å ikke motta en eller annen refs fra gruppa. Joda, visst er selvhevdelse og -berikelse også en menneskelig egenskap, men når sånt oppstår i en gruppe, vil det ikke ses på med overbærenhet, fordi den typen adferd truer gruppas eksistens, om man ser på det fra et evolusjonært synspunkt.
Så selv om jeg deler din oppfatning av at vi aldri klarer å utrydde denne adferden, er jeg samtidig ganske sikker på at den aldri vil blir "god latin", heller.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Hvis det er det du ønsker, lykke til.. Jeg har nevnt følgende poeng tidligere: Mennesket er hardwired til egenfokus og egenfremmelse. Det klarer du ALDRI å avvenne menneskeheten med😈 Fokuset blir som velgermassen, pressen og propagandaapparatet vil. Det får du aldri endra, det heller. Sålenge et tilstrekkelig antall mennesker ikke ser verden som deg..Derfor skal det system DU lever i- inkludert rutinene- tilpasses individet i størst mulig grad. Det lærer du j… fort hvis du- som jeg- lever med en funksjonshemming. Og vi er en like stor del av samfunnet, med de samme rettigheter. Dessuten er vi individer, og hver og en har forskjellige krav for å fungere til sine forutsetninger..Universell utforming, hørt om det?? Noe sier meg at du hadde hatt mye igjen for en samtale med Geir Lippestad..
Ikke helt enig i alt du mener, men det tåler vi.
At det finnes noe som heter SKAMVETT, og som alle bør ha tilstrekkelig av, tenker jeg er litt grunnleggende.
Lippestad er en fin type, såvidt jeg kan bedømme, og det kan jo hende at begge hadde hatt utbytte av en åpen samtale😁

Mvh
Proffen
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Å endre på dette vil nok føre til anten sentralisering av politikarar, eller vanskar med å rekruttere politikarar frå distrikta.
Nå som mange har lært seg og erfart at det går an å ha hjemmekontor, så er det naturlig å tenke at 50% av møtevirksomheten til en stortingspolitiker kan skje digitalt hjemmefra, da har de samtidig bevist at den digitale terrorismen de ønsker funker.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ikke før har det blitt avslørt at Christian Tonning Smith og en annen ansatt ved SMK (det spekuleres i om det er Olemic) har operert i gråsonen eller over grensen for hva som er ok juridisk, så kommer denne i dag:

Frp-politiker Himanshu Gulati har eid og leid ut fire leiligheter i Oslo samtidig som han har fått gratis pendlerleilighet fra Stortinget.

Aftenposten melder onsdag at Gulati kjøpte en av Stortingets pendlerboliger til markedspris da han var statssekretær for statsminister Erna Solberg (H) i 2014.

Tre år senere ble politikeren valgt inn på Stortinget og fikk gratis pendlerleilighet, 1,2 kilometer unna leiligheten han hadde kjøpt av Stortinget.

mvh
Proffen
 
Topp Bunn