Politikk, religion og samfunn Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre.....

U

Utgatt24668

Gjest
Liv og lære er sjeldent ett og det samme. Hvis Ropstad ble spurt om han gjorde sine disposisjoner, motivert av egen personlig økonomisk vinning, ville han sikkert svart nei. Og da har han nok brutt en av de viktigste læresetningene i livet hans; du skal ikke lyve.

I forbindelse med 9/11 så var det et tilbakeblikk på personen Osama Bin Laden. Han som kom fra en styrtrik saudisk familie og ble en terrorist. Men personlig levde han som han lærte. Han nektet til og med å bo i hus hvor det fantes den minste form for luxus som kjøleskap og air condition, fordi sånt fantes ikke på profetens tid.
Litt cred skal han ha for det, uten sammenligning for øvrig :)
Ja, spesielt lukushuset han bodde i Pakistans da han gjemte seg for USA over flere år.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Vi trenger idiotene på tinget - de representerer jo folket og styringspartiene har stort sett grei kontroll.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Regelverket, og ikke minst, kontrollsystemene er jo laaaaangt overmodne for revisjon.
I dag blåste også den frie presse nyheten om AP-politikeren som alternerte mellom FirstHouse og Stortinget, det er fullstendig utålelig og potensielt svært udemokratisk. Her burde det innføres 4 år karantene begge veier, tross alt er Stortingspolitiker et svært annerledes yrke, og må akseptere annerledes regler.
Men et uavhengig kontrollorgan må opp og stå, det kan virke som om det er klare tendenser til en utglidning på flere felter.
Til sist går det ut over viktige sider ved samfunnet vårt.
Den andre store utfordringen blir jo da å ringe alle alarmbjeller som forefinnes, slik at Kari og Ola dunk kanskje våkner litt og begynner å bry seg litt.
Eller har vi det retten og sletten for godt som vi har det, slik at vi ikke gidder å bry oss...........?

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
.....jeg mener; det er vel ikke så aaaaaalt for lenge siden Frp`s Njåstad måtte pakke snippsekken sin og forlate Tinget pga fjusk og bedrag med reiseregninger.
Så går det "en helg", og så blir han pinadø stemt inn igjen......

Det hele er jo litt X-files, og neppe noe som er spesifikt for bare Frp-velgerne.....som jo ser ut til å nettopp ha våknet fra middagsluren da de gikk i stemmebåsene.......

Fyren burde kanskje heller ha vært strøket fra listen av alle som stemte Frp......

mvh
Proffen
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Kanskje "alle" som stemmer FrP vil ha han inn på tross eller på grunn av løsluppen omgang med reiseregninger?

Vi får de politikerne vi "fortjener" og velger inn. Har du problemer med utvalget av politikere så kan du selv stille til valg.

Stort sett så syns jeg vi har politikere som skikker seg og sine verv ganske greit. Selv følgelig er det mang å mye å pirke på i alle leire.

Mvh
KJ
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kamskje "alle" som stemmer FrP vil ha han inn på tross eller på grunn av løsluppen omgang med reiseregninger?

Vi får de politikerne vi "fortjener" og velger inn. Har du problemer med utvalget av politikere så kan du selv stille til valg.

Stort sett så syns jeg vi har politikere som skikker seg og sine verv ganske greit. Selv følgelig er det mang å mye å pirke på i alle leire.

Mvh
KJ
Sant nok at vi får det vi fortjener. Er jo derfor jeg vil ha på alarmen litt...... Gå`kke an å gå rundt med hue under armen, slik mange gjør - uansett hvor i det politiske landskapet de befinner seg. Dette er ikke noe som er spesifikt for Frp og deres velgere - her er det jo mer snakk om en tverrpolitisk komatilstand!

mvh
Proffen
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Du får endel spørsmål istedet: Prøv å svare! ÆRLIG..

Hvis det ses bort fra dyra, hvilike vesener befolker planeten? Hva med deres natur?

Hva er politikere?

Hvorfor gjør de som de gjør, politikerne?

Hvor mange løsninger finnes på verdens problemer? Og hvor mange svakheteri i løsningene?

Hvor finner man sannheten? Er den universell?

For hvem gjelder lover og regler, sett bort fra at disse av og til virker noe tøyelige?

Er politikken verktøy eller våpen? Hva med religion…?

Hva er resultatet av manglende , gjennomtenkt styring?

Svar, så vil du se at verden faktisk ikke er som du tror..
 
Sist redigert:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg for min del er glad vi har de politikerne vi har. Og enda mer glad for alt vi ikke har: storming av parlament, utbredt valgfusk, påstander om utbredt valgfusk, statskupp, borgerkrig, journalister og opposisjonspolitikere som dør på mystisk vis, kapring av fly med opposisjonspolitikere, store opptøyer i gatene, og mye mer.

Det er godt å se påtroppende statsminister skryte av jobben forgjengeren har gjort, mens den avgående ønsker den nye lykke til. Bare det at vi kan ta dette for gitt er helt fantastisk.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
BT: Det er noen av fordelene med nordisk demokratimodell. Vi lever i et så fredelig hjørne av verden at resten av verden ser til oss for å lære fred. Men så har vi også lært hvor sårbar den freden er. I nyere tid både på Utøya og i Bærum..Derfor tar vi den ALDRI for gitt. Den som gjør det, har aldri lært noe som helst. Verdens eldste parlament ligger på Island..en mikrostat som har minst like mye å lære bort til verden som Norge..Det nordiske samfunn bygger på arven etter vikingene. De visste med andre ord hva som måtte til. Og sporene etter dem ses i hele Nord-Europa nå..Den mest gjennomdemokratiske del av verden. Demokratiets andre vugge sto i Hellas, hvis du lurte..et land som i nyere tid har mer enn god erfaring med kaos..
 
Sist redigert:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Kjekt med slike vugger.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Du får endel spørsmål istedet: Prøv å svare! ÆRLIG..

Hvis det ses bort fra dyra, hvilike vesener befolker planeten? Hva med deres natur?

Hva er politikere?

Hvorfor gjør de som de gjør, politikerne?

Hvor mange løsninger finnes på verdens problemer? Og hvor mange svakheteri i løsningene?

Hvor finner man sannheten? Er den universell?

For hvem gjelder lover og regler, sett bort fra at disse av og til virker noe tøyelige?

Er politikken verktøy eller våpen? Hva med religion…?

Hva er resultatet av manglende , gjennomtenkt styring?

Svar, så vil du se at verden faktisk ikke er som du tror..
Verden er nok stort sett som jeg tror, ja - på noen områder er det positivt, på andre not so much.
Spørsmålet er vel heller om verden er slik den burde være, ut fra litt idealistiske håp og ønsker......

mvh
Proffen
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Ei lita avsporing: Vi skal vokte oss vell for å søke ufeilbarlige politikere. Det ender opp med et maskeradeball som vi enda ikke har sett maken til i vår andedam, jf f.eks. trumpffen. "Ufeilbarlige" mennesker er rett og slett ikke til å stole på.

Mvh
KJ
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ei lita avsporing: Vi skal vokte oss vell for å søke ufeilbarlige politikere. Det ender opp med et maskeradeball som enda vi ikke har sett maken til i vår andedam, jf f.eks. trumpffen. "Ufeilbarlige" mennesker er rett og slett ikke til å stole på.

Mvh
KJ
Tja, feil kan den beste gjøre. Men da er jo håpet/ønsket at det er ubevisste feil..... Da kan man se mellom fingrene på det.
MEN: Det er i mine øyne vesentlig forskjell på å ubevisst glippe og det å kalkulert/beregnende - av egoistiske grådighetsårsaker - pushe grenser hva angår etikk og moral......
Det er jo det siste jeg går og irriterer meg over! For det blir riiiiimelig kynisk, imvho!

mvh
Proffen
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Proffen: Et ufeilbarlig , hundre prosent uegennyttig menneske vil aldri eksistere. Politikere er mennesker, satt til å lede andre mennesker. Til å se helhet.. Den som har makt vil følgelig aldri dele, såvidt det kan unngås. Jeg trodde du iallefall ville PRØVE å se det. Skuffende..
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen: Et ufeilbarlig , hundre prosent uegennyttig menneske vil aldri eksistere. Politikere er mennesker, satt til å lede andre mennesker. Til å se helhet.. Den som har makt vil følgelig aldri dele, såvidt det kan unngås. Jeg trodde du iallefall ville PRØVE å se det. Skuffende..
Det er ikke min vilje til å prøve å se det gode/hederlige i mennesker det står på....
Derimot er det for mange som i tanker, ord og gjerninger beviser det motsatte. Grådighet er ikke uten grunn en av dødssyndene!
Det er jo grådighet det handler om, ikke om å "dele makt". Og sånn sett finnes det et nordnorsk og bergensk ord som vil være en rimelig god beskrivelse av slike lugubre mennesker: RÆVHOLL!!!

Registrerer at Rostad er i motvinden igjen.
Er det ikke et bud som heter "Du skal ikke lyve" og et som heter "Du skal ikke stjele"....

Mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ufeilbarlig? Uegennyttig? Godt mulig slike mennesker ikke eksisterer, men det må da være LOVLIG å både prøve å være det, samt ønske det!!

Ser ikke spesielt mye antydning til slike forsøk......

Mvh
Proffen
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Ufeilbarlig? Uegennyttig? Godt mulig slike mennesker ikke eksisterer, men det må da være LOVLIG å både prøve å være det, samt ønske det!!

Ser ikke spesielt mye antydning til slike forsøk......

Mvh
Proffen
Alle de lovlydige og skikkelige, det er de som IKKE er på førstesidene, de som IKKE er i statistikkene, de som IKKE roter og rører, de som IKKE gjør noe spesielt galt. Det vil si de fleste, de aller, aller fleste. Hvor mange av de 169 representantene på Stortinget vet vi navnet på? Hvor mange av disse hardtarbeidende kvinner og menn i alle aldre hører vi om?
De er akkurat som oss andre. Forskjellen er at de i ung alder valgte politikk og samfunnsinteresse som hobby, mens vi valgte hifi og musikk. Ellers er de akkurat som oss, greie, kranglete, pedantiske, umoralske, moralistiske, selvoppofrende, egoistiske, morsomme, kjedelige, tålmodige, hissige, tolerante, intolerante....
Og noen av dem ønsker å henge ut andre, i stedet for å prate om noe fornuftig.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Altså, hvis arbeidsgiver(spesielt hvis det var statsministerens kontor) hadde fortalt meg at om jeg betalte noe penger hit kunne jeg helt enkelt og innafor lover og regler spare mye mer her, så hadde nok jeg også hoppa på. Setter også en femmer på at samtlige i denne tråden hadde gjort det samme. Jeg syns trinn 1 i denne ropstad raketten var værre enn denne siste.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Liv og lære er sjeldent ett og det samme. Hvis Ropstad ble spurt om han gjorde sine disposisjoner, motivert av egen personlig økonomisk vinning, ville han sikkert svart nei. Og da har han nok brutt en av de viktigste læresetningene i livet hans; du skal ikke lyve.

I forbindelse med 9/11 så var det et tilbakeblikk på personen Osama Bin Laden. Han som kom fra en styrtrik saudisk familie og ble en terrorist. Men personlig levde han som han lærte. Han nektet til og med å bo i hus hvor det fantes den minste form for luxus som kjøleskap og air condition, fordi sånt fantes ikke på profetens tid.
Litt cred skal han ha for det, uten sammenligning for øvrig :)
Du får ikke kred for å leve i hus som ikke har annet utstyr enn det som fantes på profetens tid.
Det gjør deg bare til en fanboy og en løk. Hvis du virkelig mente det, så burde du heller ikke benytte fly, datamaskiner eller andre nymotens djevelskap.
Du peker her f eks på Osama Bin Lade.
 
Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Altså, hvis arbeidsgiver(spesielt hvis det var statsministerens kontor) hadde fortalt meg at om jeg betalte noe penger hit kunne jeg helt enkelt og innafor lover og regler spare mye mer her, så hadde nok jeg også hoppa på. Jeg syns trinn 1 i denne ropstad raketten var værre enn denne siste.
Det tilligger tross alt en i Ropstads stilling et visst ansvar, som krever spesiell aktsomhet. Han besto ikke prøven.

Men uansett ligger hovedproblemet her ikke i det faktum at mennesker er skrøpelige; vårt øverste organ må da for f... kunne skrape sammen et fornuftig, akseptabelt regelverk, + kvalitetssikre dette regelverket! Vi prater 2021 her!
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Du får ikke kred for å leve i hus som ikke har annet utstyr enn det som fantes på profetens tid.
Det gjør deg bare til en fanboy og en løk. Hvis du virkelig mente det, så burde du heller ikke benytte fly, datamaskiner eller andre nymotens djevelskap.
Du peker her f eks på Osama Bin Lade.
Det var NRK som hadde et tilbakeblikk på 9/11 og Bin Laden. Det var dem som meldte om en asketisk levemåte etter at han var radikalisert.
Og du vet, moderne elektronisk kommunikasjon, biler og avanserte våpen og sånt er tillatt så lenge man bekjemper de vantro, noe som Gud opplagt heier på 😀

Ellers er det jo mer Ropstad-hyheter i dag. Somt sagt, det er langt mellom liv og lære.
Kan godt hende jeg har flere fadderbarn i Afrika, enn hva han har.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Det tilligger tross alt en i Ropstads stilling et visst ansvar, som krever spesiell aktsomhet. Han besto ikke prøven.

Men uansett ligger hovedproblemet her ikke i det faktum at mennesker er skrøpelige; vårt øverste organ må da for f... kunne skrape sammen et fornuftig, akseptabelt regelverk, + kvalitetssikre dette regelverket! Vi prater 2021 her!
Hovedproblemet er vi jo helt enig om. Uansett, han har selv rota seg inn i dette, han kunne helt fint bare bodd i sin egen kåk i Lillestrøm. Men i akkurat denne skattesnusk saken syns jeg det er noe formildende omstendigheter forårsaket av "hovedproblemet"
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.867
Torget vurderinger
8
Landssvikere som Støre, Solberg og Lan er vel noen av de 👍
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Alle de lovlydige og skikkelige, det er de som IKKE er på førstesidene, de som IKKE er i statistikkene, de som IKKE roter og rører, de som IKKE gjør noe spesielt galt. Det vil si de fleste, de aller, aller fleste. Hvor mange av de 169 representantene på Stortinget vet vi navnet på? Hvor mange av disse hardtarbeidende kvinner og menn i alle aldre hører vi om?
De er akkurat som oss andre. Forskjellen er at de i ung alder valgte politikk og samfunnsinteresse som hobby, mens vi valgte hifi og musikk. Ellers er de akkurat som oss, greie, kranglete, pedantiske, umoralske, moralistiske, selvoppofrende, egoistiske, morsomme, kjedelige, tålmodige, hissige, tolerante, intolerante....
Og noen av dem ønsker å henge ut andre, i stedet for å prate om noe fornuftig.
Det burde kanskje vært gjennomført en uavhengig granskning av alle 169?
Det kan jo hende at det rent faktisk ikke er de aller fleste av dem som har rent mel i påsan.......bare at de ikke har blitt fersket med hånden i kakeboksen ennå..........
Det er jo ting som tyder på at der er en aksept på Tinget for denne ukulturen jeg ønsker å sette fokus på, men at noen og enhver velger å sitte rolig i båten og håpe på at stormen legger seg - uten at de blir avslørt.
JEG ville jaffal ikke blitt overrasket, dersom mange flere blir avslørt....

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hovedproblemet er vi jo helt enig om. Uansett, han har selv rota seg inn i dette, han kunne helt fint bare bodd i sin egen kåk i Lillestrøm. Men i akkurat denne skattesnusk saken syns jeg det er noe formildende omstendigheter forårsaket av "hovedproblemet"
Det er vel strengt tatt INGENTING som er formildende mtp Ropstads valg og opptreden!

mvh
Proffen
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Det har vel mer med oppfatning enn intelligens å gjøre!

R
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det tilligger tross alt en i Ropstads stilling et visst ansvar, som krever spesiell aktsomhet. Han besto ikke prøven.

Men uansett ligger hovedproblemet her ikke i det faktum at mennesker er skrøpelige; vårt øverste organ må da for f... kunne skrape sammen et fornuftig, akseptabelt regelverk, + kvalitetssikre dette regelverket! Vi prater 2021 her!
Jeg lurer jo seriøst på hvor vanskelig det egentlig kan være, når man skjønner at det er det eneste riktige å gjøre!

mvh
Proffen
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.867
Torget vurderinger
8
Sånne utsagn opplever jeg som mindre begavede.
Det må du kunne mene! jeg vil vel si det samme om folk som støtter slike sleske personer som tråkker over lik for og få populæritet i eu
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
JGS har sikkert mange kvaliteter! Velkledd, well spoken, etc etc, men ryggrad har han IKKE!
Tenk karikaturer og Vebjørn Selbekk! «En liten mann med en rar frisyre».

R
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
JGS har sikkert mange kvaliteter! Velkledd, well spoken, etc etc, men ryggrad har han IKKE!
Tenk karikaturer og Vebjørn Selbekk! «En liten mann med en rar frisyre».

R
Gi mannen litt slakk, RM, dette skjedde for 15 år siden.
Det var elendig turnert, men antar at både du og jeg har blitt litt eldre siden 2006, og jaggu tror jeg Støre har blitt det i ca. samme tempo, gitt. så jeg holder muligheten åpen for at han er litt klokere nå. Det må være mulig å la tiden vise, fremfor å være så retro at intet skal tilgis, uansett hva som skjer.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Det burde kanskje vært gjennomført en uavhengig granskning av alle 169?
Det kan jo hende at det rent faktisk ikke er de aller fleste av dem som har rent mel i påsan.......bare at de ikke har blitt fersket med hånden i kakeboksen ennå..........
Det er jo ting som tyder på at der er en aksept på Tinget for denne ukulturen jeg ønsker å sette fokus på, men at noen og enhver velger å sitte rolig i båten og håpe på at stormen legger seg - uten at de blir avslørt.
JEG ville jaffal ikke blitt overrasket, dersom mange flere blir avslørt....

mvh
Proffen
Da synes jeg like gjerne vi skulle gjennomføre uavhengig granskning av alle nordmenn over 15 år, for det kan jo hende at det faktisk ikke er de aller fleste som har rent mel i påsan. Så blir vi en ren politistat, og får det så fint, atte.
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Jeg behøver ikke tilgi, han har ikke gjort meg noe, men han han har ikke bedt VS om unnskyldning, så min kommentar står.

R
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Det man aksepterer av en kusk, aksepterer man ikke av en som vil bli statsminister.
Uansett om det var femten år siden.
R
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg behøver ikke tilgi, han har ikke gjort meg noe, men han han har ikke bedt VS om unnskyldning, så min kommentar står.

R
Jeg er i prinsippet enig i at han skylder Selbekk en tydelig unnskyldning.
Men jeg har valgt å tro på det gode i menneskene, og jeg har valgt å tro at folk kan gjøre feil rett som det er, uten at det skal dømme dem for livet.

Så jeg håper han viser seg som en seriøs høvding. Erna har vært ok, hun, også. Det vil som oftest gå bra.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Da synes jeg like gjerne vi skulle gjennomføre uavhengig granskning av alle nordmenn over 15 år, for det kan jo hende at det faktisk ikke er de aller fleste som har rent mel i påsan. Så blir vi en ren politistat, og får det så fint, atte.
Jeg kan endelig være målestokk for et ideal! :D

mvh
Proffen
 
Topp Bunn