Politikk, religion og samfunn Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre.....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jeg kjenner seriøst på at jeg begynner å bli møkk lei politikere som på død og liv skal tøye det de kommer over av strikk.....
Såpass at jeg faktisk vurderer seriøst å stemme blankt i årets valg.
Har de ikke svin på skogen på det ene området, så har de det garantert på det andre og/eller tredje, fjerde osv.....
Bare de siste dagene har man jo fått eksempler på folkevalgte som burde hatt både støttekontakter og portforbud.
Vil derfor oppfordre sentralens medlemmer til å navngi folkevalgte som ikke er verd verken tillit eller posisjon til å bestyre noe som helst....

For å statuere et eksempel: Christian Thybring-Gjedde, en av de mest markante løse kanonen i norsk politikk pr dd.

Så har vi alle løkene som opererer i gråsonen som den politiske eliten selv har sørget for å skape:
Robstad er nevnt, så dukker det jaggu opp tilsvarende i både V og Ap. (Rotevatn, Mørland)

Tenk dessuten på alle de som har fiflet og trikset med reiseregninger.....

Uhederligheten kjenner ingen partigrenser, og må således kunne sees på som en ukultur som over alt for lang tid har "fått lov" til å vokse frem, uten at noen har reagert. Skyldes det rett og slett at vi tross alt har det så alt for godt?....
Jeg er rimelig trygg på at det store flertallet at sentralens medlemmer går disse såkalte folkevalgte en høy gang hva angår etikk og moral.
For; hvor vanskelig er det egentlig? Det er jo strengt tatt vanskeligere å knytte skoene enn å holde seg innenfor!

Burde vi ikke kunne forvente og forlange at våre folkevalgte opptrer uklanderlig?

Er det ikke på høy tid at vi sier fra om at vi ikke godtar slikt lenger?

Play ball!

mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kanskje det burde innføres en valgordning slik Oluf en gang i tiden snakket om:
Stryk halvparten på listen. Den andre halvparten er jo alltid på reise. Så da er vi berget!

mvh
Proffen
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
I Frankrike og England - trur eg - er det direktevalg på politikere, er man ikke snill gutt/jente blir man valgt ut....
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mer rasjonelt å komme med en liste over de som er tillit verdig. En slik liste blir mye kortere....
Joda, men da hadde vi ikke fått ut frustrasjonen og irritasjonen som gnager........
Og disse lugubre karakterene ville heller ikke opplevd misnøyen knyttet til deres navn og virker........
Ikke sikkert det er noen som frekventerer sentralen, så frister derfor å lage tilsvarende tråd på andre sosiale media!

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ryktet skal jo for øvrig ha det til at det ikke er direkte politiske motstandere som har lekket info til media om Robstads fiffel.
Det kan jo tyde på at det er noen i eget hus som ønsker å si takk for sist. Need I say more....?

mvh
Proffen
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Som du sier så skyldes det ukultur. Det har hatt uheldige bivirkninger. Jeg mener at politikerne har gjort grådighet stuerent, og det er den direkte årsak til lønnsgalloppen i offentlige toppstillinger....
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ser man litt tilbake i tid, vil det jo dessuten dukke opp kjente navn som Gerhardsen, Willoch, Opseth, Bondevik med flere - bare for å ta noen.....
Det sier meg at det over tid er en ukultur som har blitt satt i system!

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Som du sier så skyldes det ukultur. Det har hatt uheldige bivirkninger. Jeg mener at politikerne har gjort grådighet stuerent, og det er den direkte årsak til lønnsgalloppen i offentlige toppstillinger....
Ja, f x når man ser på "søstrene Gerhardsen og Thorkildsen" , som bestyrer og herjer med Oslos utdanningspolitikk.....

Mvh
Proffen
 

pgoutlaw

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2010
Innlegg
63
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
"For å statuere et eksempel: Christian Thybring-Gjedde, en av de mest markante løse kanonen i norsk politikk pr dd"


Fordi? Og har du ett eksempel?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Liv og lære er sjeldent ett og det samme. Hvis Ropstad ble spurt om han gjorde sine disposisjoner, motivert av egen personlig økonomisk vinning, ville han sikkert svart nei. Og da har han nok brutt en av de viktigste læresetningene i livet hans; du skal ikke lyve.

I forbindelse med 9/11 så var det et tilbakeblikk på personen Osama Bin Laden. Han som kom fra en styrtrik saudisk familie og ble en terrorist. Men personlig levde han som han lærte. Han nektet til og med å bo i hus hvor det fantes den minste form for luxus som kjøleskap og air condition, fordi sånt fantes ikke på profetens tid.
Litt cred skal han ha for det, uten sammenligning for øvrig :)
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
La pressen gjøre jobben sin. Tråder med ryktespredning og beskyldninger uten reell substans bidrar kun til å bygge ned tillitssamfunnet, svekke åpenhet, og øke problemet man påpeker.

Eneste mulighet til å holde fiffel på moderat nivå, er å jobbe for en fri presse.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.284
Torget vurderinger
2
"For å statuere et eksempel: Christian Thybring-Gjedde, en av de mest markante løse kanonen i norsk politikk pr dd"


Fordi? Og har du ett eksempel?
Når man syns Trump er verdig i en fredspris så trengs det akutt innleggelse på Gaustad. Og man kan tenke resten av dømmekraften den fyren besitter .
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Jeg tør minne om ett løkhue fra Lier som vitterlig gav Barack Hussein Obama fredsprisen. Hvilke tanker han gjorde seg i forkant er ikke godt å vite, da han strengt tatt ikke har vist seg som noen stor tenker. Kanskje derfor han ble valgt til leder av Europarådet! Hvor han også "glemte at han hadde mottatt og underholdt pedofilen Epstein. Bl a. Det er praktisk å holde seg med folk som verken husker eller kan noe.

R
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.287
Antall liker
3.439
Torget vurderinger
4
Alle partiene har folk med svin på skogen så det blir vanskelig uansett. For min del så håper jeg de blir luket ut og at det kommer frem i media. Stemmer mer på parti enn enkeltmennesker
 
Sist redigert:
R

rr30629

Gjest
Joda, men da hadde vi ikke fått ut frustrasjonen og irritasjonen som gnager........
Og disse lugubre karakterene ville heller ikke opplevd misnøyen knyttet til deres navn og virker........
Ikke sikkert det er noen som frekventerer sentralen, så frister derfor å lage tilsvarende tråd på andre sosiale media!

mvh
Proffen
Er vi på grunnskolen her?

Henge ut folk på sosiale medier er sikkert bra for rekrutteringen av politikere som vil gjøre en seriøs innsats for samfunnet.
Enig med Disq.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.226
Antall liker
267
Liv og lære er sjeldent ett og det samme. Hvis Ropstad ble spurt om han gjorde sine disposisjoner, motivert av egen personlig økonomisk vinning, ville han sikkert svart nei. Og da har han nok brutt en av de viktigste læresetningene i livet hans; du skal ikke lyve.

I forbindelse med 9/11 så var det et tilbakeblikk på personen Osama Bin Laden. Han som kom fra en styrtrik saudisk familie og ble en terrorist. Men personlig levde han som han lærte. Han nektet til og med å bo i hus hvor det fantes den minste form for luxus som kjøleskap og air condition, fordi sånt fantes ikke på profetens tid.
Litt cred skal han ha for det, uten sammenligning for øvrig :)
Det fantes ikke AK 47 heller...
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
La pressen gjøre jobben sin. Tråder med ryktespredning og beskyldninger uten reell substans bidrar kun til å bygge ned tillitssamfunnet, svekke åpenhet, og øke problemet man påpeker.

Eneste mulighet til å holde fiffel på moderat nivå, er å jobbe for en fri presse.

Det er vel primært de gjeldene politikeres adferd som bryter ned tilliten....?
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Dette er lite konstruktivt etter mi meining. Då mykje heller Voff sitt framlegg om å markere dei som oppfører seg.
Mine to framlegg i farten:
Lundteigen og Hareide.
Hareide solgte seg for sølvpenger da han steg inn i regjeringen. Han skulle holdt seg langt unna, men lønna fristet nok, hvem vet? Det er noe med KrF-ere og å grabbe til seg (Bondevik er et annet eksempel, nå eksemplifisert av at han med glede tar imot penger fra Saudi-Arabia til sitt "fredskontor" som egentlig er fett betalt pensjonjobb opprettet da han selv var statsminister og for seg selv)


Stortingsrepresentanter (og statsråder, og ikke minst statssekretærer) er altfor godt lønnet. Vi vil ikke ha folk som motiveres av penger til å sitte der.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
La pressen gjøre jobben sin. Tråder med ryktespredning og beskyldninger uten reell substans bidrar kun til å bygge ned tillitssamfunnet, svekke åpenhet, og øke problemet man påpeker.

Eneste mulighet til å holde fiffel på moderat nivå, er å jobbe for en fri presse.
Fri presse? Det er vel noe å ønske, ja - men langt fra en realitet.
Nedbyggingen av tillitssamfunnet har jo eliten bedrevet i lang tid selv. Det er lenge siden nok var nok.
Jeg har i alle fall fått nok, og jeg kommer neppe til å gjøre noe på sosiale medier - selv om det er fristende. Får heller gi klar melding face to face når anledningen byr seg

Mvh
Proffen
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.843
Antall liker
19.662
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg tør minne om ett løkhue fra Lier som vitterlig gav Barack Hussein Obama fredsprisen. Hvilke tanker han gjorde seg i forkant er ikke godt å vite, da han strengt tatt ikke har vist seg som noen stor tenker. Kanskje derfor han ble valgt til leder av Europarådet! Hvor han også "glemte at han hadde mottatt og underholdt pedofilen Epstein. Bl a. Det er praktisk å holde seg med folk som verken husker eller kan noe.

R
Jeg vet om flere løkhuer, som gjorde fullstendig knefall for Kina- og som bla nektet å møte Dalai Lama. Så har vi servitøren på helseministerposten.

Når det er sagt; mulighetene er uendelige, og derfor har dette lite for seg.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Er vi på grunnskolen her?

Henge ut folk på sosiale medier er sikkert bra for rekrutteringen av politikere som vil gjøre en seriøs innsats for samfunnet.
Enig med Disq.
Poenget er vel mer at det holder nå!
Hel ved vil alltid være hel ved. Idag er det mye råteskader på veden. Det klarer vi oss godt foruten!

Mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
La pressen gjøre jobben sin. Tråder med ryktespredning og beskyldninger uten reell substans bidrar kun til å bygge ned tillitssamfunnet, svekke åpenhet, og øke problemet man påpeker.

Eneste mulighet til å holde fiffel på moderat nivå, er å jobbe for en fri presse.
Øke problemet som påpekes? Da vil jeg i alle fall ha bort slike politikere!

Mvh
Proffen
 
X

X186841

Gjest
En fri presse har vi jo i Norge, men en uavhengig presse uten politisk tilhørighet hadde vært flott.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kan forklaringen være så enkel at vi har tillatt litt for mange bukker å passe litt for mange havresekker?
Kanskje noen andre burde få ansvaret for å stramme inn på mengden frynsegoder og muligheter for de folkevalgte? Skulle lett tatt jobben, jeg! :giggle:
Stortingsbolig? Bare noe tull. Blir man valgt inn på tinget, burde man forventes å klare å skaffe seg bolig på samme måte som landets øvrige befolkning.
Det er jo ikke så lenge siden det ble avdekket hvilken gullkantet pensjonsordning de folkevalgte hadde opparbeidet seg. Og det ble jo rimelig mye ståhei da dette ble allment kjent.......
Finnes sikkert andre eksempler og.....

mvh
Proffen
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
En fri presse har vi jo i Norge, men en uavhengig presse uten politisk tilhørighet hadde vært flott.
Flott, da kan vi prise oss lykkelige, ettersom det er akkurat det vi har.
Merk: jeg skrev ikke uten slagside. Men politisk uavhengig, det er norsk presse i høyeste grad.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Så vi har det, ja? Jaja, man skal høre mye før ørene faller av.....,

Mvh
Proffen
Vet du i grunn hva en politisk uavhengig presse innebærer?
Jo, i Norge er pressen så absolutt politisk uavhengig. Fra Klassekampen til Resett.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Gløym ikkje at ein stortingsrepresentant frå utkanten gjerne må halde både eigen heim, og bu nær Stortinget. Dette betingar to bustadar.
Tja, vet ikke helt om jeg er enig der....
Det burde vel ikke være annerledes for en stortingsrepresentant enn det er for folk som må ut og finne ny jobb etter å ha mistet sin forrige, f eks pga korona. Det er jo ganske mange som har fått beskjed om at de da må "tåle"/godta at de kanskje må flytte dit arbeid finnes - ergo gjerne skaffe seg et nytt sted å bo.
At det skal være så kapitalt annerledes for en på tinget, ser jeg ikke....

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Å endre på dette vil nok føre til anten sentralisering av politikarar, eller vanskar med å rekruttere politikarar frå distrikta.
Det er vel det som kalles "welcome to the real world"...........
Man kan velge å satse på en politikerkarriere, på samme måte som man kan satse på å bli trailersjåfør eller lærar......
Da må da for herrens navn også politikerne være villige til å ta konsekvensen av et slik valg, på samme måte som andre yrkesgrupper må!

mvh
Proffen
 
Topp Bunn