Politikk, religion og samfunn Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre.....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Så overraskende, not..................


Det er visst viktig å passe på/beskytte sine "egne"..........

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Fy f.n, jeg blir så forbanna.
Eier de overhodet ikke skamvett på Løvebakken?
Må folk banke litt vett og forstand inn i dem før de forstår at nok er nok.....?
Gutteklubben grei slutter visst aldri å skulle beskytte hverandre.
Bedritent, rett og slett!

mvh
Proffen
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Da har vi fått et nummer på antallet som mer eller mindre bevisst prøvde seg på en spansk en, mtp stortingsboligene.

28

Åtteogtyve folkevalgte, som nå kan forvente seg innbetalingskrav i størrelsen 50-500 000kr.
Da begynner man å skjønne omfanget av galimatiasen......

Og så er det så man nesten ikke kan tro det man leser, når f eks Fylkesnes går ut og mener at det hele er en eneste stor feil...... Skamvett er tydeligvis ukjent i de kretser!

Og som om ikke det var nok..... Etter et par år med korona og nå sist Putins "turne" i Ukraina, med de følger det har for verdensøkonomien og balansen i verdenssamfunnet, skulle man kanskje forvente seg at våre kjære folkevalgte vurderte å moderere seg i det kommende lønnsoppgjøret - for det må jo "folk flest" belage seg på.
Men, neida, 5,1% tillegg snakkes det om for tingrepresentantene. I så fall vil de 169 runde millionen i årsinntekt......
Det er noget mer enn hva hvermansen unnes og kan forvente seg....

Når får vi første fysiske angrep fra sinte nordmenn på en stortingsrepresentat?

mvh
Proffen
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.521
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Lurer på hvordan de på venstresiden ville ha stemt om de ikke visste at den borgerlige blokkeg ga flertall til dette?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Registrerer at Stortinget muligens ypper til strid ifbm fiffelet som har vært bedrevet av våre "kjære" folkevalgte, etter at der kom dom på at et utall representanter ble dømt til å betale større eller mindre summer som følge av fiffelet.
Overrasket? Næh....
Irritert? Meget!

Er løsningen å lage rausere rammer for "folk flest", eller burde vi kunne forvente at våre folkevalgte viser at de besitter et minimum av skamvett?
Hvis det blir rausere rammer den Ola Dunk, vil det jo i prinsippet bety at de folkevalgte bare kan fortsette med uredelighetene sine..... Kjenner at jag blev lite trøtt, nu, ja..........

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Tina Bru, nestleder i Høyre: Jeg skal nok komme til enighet med skattemyndighetene, selv om jeg har blitt tatt med hendene i kakeboksen............ Gje meg kraft..... 🙄 🙄 🙄

mvh
Proffen
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.359
Antall liker
83.720
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Tina Bru, nestleder i Høyre: Jeg skal nok komme til enighet med skattemyndighetene, selv om jeg har blitt tatt med hendene i kakeboksen............ Gje meg kraft..... 🙄 🙄 🙄

mvh
Proffen
Legg merke til at det er 44 andre også!

B3BF153E-B838-4FAC-92F2-7CC3ABA7018C.jpeg
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.359
Antall liker
83.720
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
I know, det er skremmende mange!
Men at navnet hennes først kommer opp nå, forteller meg at hun har sittet stille i båten og håpt på at det skulle "gå over"...... Skammelig!

mvh
Proffen
Viser vel mer hvilken side pressen er på.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.521
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Igjen, la meg bare få gjenta sukket fra noen innlegg tilbake:

Det er utrolig hvor dårlig våre folkevalgte forstår de lovene de er med å vedta!
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.927
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Å være politiker har blitt et yrke og en karrierevei. Tidligere skulle de tjene folket, nå tjener de sin karriere òg seg selv. Da er det ikke veldig overraskende at de prøver å karre til seg mest mulig.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.732
Antall liker
13.221
Å være politiker har blitt et yrke og en karrierevei. Tidligere skulle de tjene folket, nå tjener de sin karriere òg seg selv. Da er det ikke veldig overraskende at de prøver å karre til seg mest mulig.
tipper den største forskjellen er at man hører om mye mer av det som foregår nå enn før. F.eks dette boliggreiene har omtrent garantert pågått i evigheter men det er sikkert en grense for hvor langt bak i tid journalister og andre gidder å gå siden de det evt gjelder ikke er en del av offentligheten i samme grad. Helt sikkert mye enklere å slippe unna med ting før enn hva det er nå.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.927
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
tipper den største forskjellen er at man hører om mye mer av det som foregår nå enn før. F.eks dette boliggreiene har omtrent garantert pågått i evigheter men det er sikkert en grense for hvor langt bak i tid journalister og andre gidder å gå siden de det evt gjelder ikke er en del av offentligheten i samme grad. Helt sikkert mye enklere å slippe unna med ting før enn hva det er nå.
Sikkert mye rett i en slik antagelse. Samtidig tror jeg nok også at den moralske standard hva gjelder å tuske til seg goder og penger ikke akkurat har blitt bedre enn tidligere.
 
C

Cyber

Gjest
Igjen, la meg bare få gjenta sukket fra noen innlegg tilbake:

Det er utrolig hvor dårlig våre folkevalgte forstår de lovene de er med å vedta!
Man trenger vel ikke mer enn sunn fornuft for å skjønne at en gjør noe dumt når man selv lager papirer som beskrive leieforhold som ikke er reelle for å få pendlerbolig og/eller skattebesparelse.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jeg lurer seriøst om det kan være noe i kostholdet i stortingskantina som gjør at våre folkevalgte fremstår som mindre vel bevart.
Det er tydeligvis ingen grenser for hva de er villige til å prøve seg på, i håp om å gå under radaren.
Det siste nå er det såkalte "plagieringshelvetet"......
Borch tok hatten sin og gikk, og jeg forventer vel strengt tatt at Kjerkhol kommer til samme slutning.
Jukse på masteroppgaver? What......
De burde jo vært opplyste nok til å vite at det er noe som kalles plagiatkontroll.
Samtidig tror de visstnok at det er særegne regler for folkevalgte.....
Snakk om å sette seg selv både over og foran menigmann i gata...... Hvem melder seg som nestemann/kvinne?
Makes me wanne puke, simple as that.
Skjerpings! Ellers bli det mange strykninger ved neste valg,

mvh
Proffen
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.454
Antall liker
102.618
Torget vurderinger
23
Vel.... kanskje betimelig å bumpe denne - troll i ord snart :( :( :(

Mvh
Sluket
Aut. sannspåer

"Liste over politikere som bør svartelistes og beskyttes mot både seg selv og andre....."

Sølde enkel oppgave. Her er listene;


 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Dagens paradox:
Folk flest har fått kjenne på dyrtid, og har måttet forholde seg til trangere økonomiske kår.
SAMTIDIG kan man lese dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/lonnsfest-for-politikerne/80928708

rart at politikerforakten øker?
skulle tatt seg ut om Kari og Ola krevde samme lønnsøkning.....

På tide å følge Olufs tankegang neste gang vi går til valgurnene.
Stryk halvparten av navnene på listen. Resten er uansett på reise. Da er vi berget!

mvh
Proffen
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.440
Antall liker
9.713
Sted
Interiore Simplicitate
Dette gjentar seg, år etter år. Det er litt underlig at de ikke selv ser bukken og havresekken.

Veldig synd, for det siste vi trenger nå er enda mer politikerforakt. Jeg ville ikke byttet plass med noen av dem, bare så det er sagt, men det må da være mulig å skjønne at dette blir veldig umusikalsk.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.617
Antall liker
10.156
Dette gjentar seg, år etter år. Det er litt underlig at de ikke selv ser bukken og havresekken.

Veldig synd, for det siste vi trenger nå er enda mer politikerforakt. Jeg ville ikke byttet plass med noen av dem, bare så det er sagt, men det må da være mulig å skjønne at dette blir veldig umusikalsk.
Rødt og til dels SV sier jo fra om dette hvert eneste år.
Og ellers er det viktig å få med seg at det IKKE er politikerne som bestemmer lønna, det gjøres av en uavhengig kommisjon. Men det må også med i regnestykket at det er Stortinget selv om vedtar forslaget fra kommisjonen.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.769
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Dette gjentar seg, år etter år. Det er litt underlig at de ikke selv ser bukken og havresekken.

Veldig synd, for det siste vi trenger nå er enda mer politikerforakt. Jeg ville ikke byttet plass med noen av dem, bare så det er sagt, men det må da være mulig å skjønne at dette blir veldig umusikalsk.
....eller som jeg skrev i en annen tråd, som tydeligvis skaper engasjement: " Det har utviklet seg en gi fanden-holdning over hele fjøla, i hele samfunnet, de siste 20 årene!"
DET gjelder i aller høyeste grad også folket på den politiske arenaen, selv om de strengt tatt burde visst bedre OG hatt mer skamvett.
"Først meg selv, så meg selv, og så min neste - hvis det kommer meg til gode" ser ut til å være det nye mottoet.

mvh
Proffen
 
Topp Bunn