Linn Sondek LP12 m/defekt motor på eBay

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
N

nb

Gjest
Ring Kontrapunkt i Oslo, de kan sikkert fortelle deg hva nyprisen på motor og PSU er, det finnes en del ulike PSUer til denne spilleren i forskjellige prisklasser så vidt jeg vet.
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Takk nb, det skal jeg gjøre!
Sjekket prislisten deres online, og Lingo PSU kostet 11500,-, håper det finnes alternativer til denne...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er en pre-Cirkus spiller (Cirkus var inkludert fra S/N 90582), og skal man ha den nogenlunde up-to-date må man beregne 5k på Cirkus samt ny rem, samt ca 1k på ny motor (antakelig alt inkl arbeide). Du kan jo sikkert bruke Basik-psu'en som antakelig står der, ellers fins vel alle slags psu'er i alle slags prisklasser å velge blant.
Såfremt armlagrene er OK fungerer RB300 utmerket på LP12, iallefall til prisen! Pu'en er en Rega Elys.

Jeg vil (for egen del) anta at en slik spiller i markedet vil være verdt rundt 5-6k+ kanskje (om arma er bra); tatt i betraktning at det å sette den i stand vil koste litt... dog blir jo sluttprisen helt avhengig av hvor mye du er villig til å oppgradere på den.
Kontrapunkt vil nok ha en mer presis ide om markedsverdien på den.

Mvh Vidar P
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Takker for informativt svar Vidar P! Hvis det skulle bli aktuelt så må jeg nok påregne å ta oppgraderingene litt over tid! :) Får lese litt om oppgraderingen til Cirkus som du nevnte!
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Ser ut til at det er Valhalla PSU på denne. Høres rart ut at både strømforsyning og motor har tatt kvelden. Kjenner flere som har LP12'ere fra 70 og 80-tallet og ingen har hatt problemer med motoren.
Vet at noen Valhalla-kort har gått fløyten, men reparasjonen koster ikke stort.
Ellers ser det ut til at spilleren ikke har fått verdens beste behandling, trekassa ser litt herpa ut.
Hvis du ikke får den svært billig ville jeg heller prøvd å få tak i en i Norge. Har blitt tilbudt LP12 med Lingo for 5000,- og det er svinebillig. Hadde selvsagt kjøpt den om jeg hadde brukt for den... Hva med å sette inn en annonse og se om du får noen napp.

mvh
FZ
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ser ut til at det er Valhalla PSU på denne.
Tenker du på start/stopp-knappen? Jeg reagerte også på denne... på de gamle fins vel denne vanligvis på Valhallautstyrte spillere. De gamle Basik'ene har gjerne vippebryter.
Vanligvis pleier jo LP12-selgere å skryte av Valhalla dersom de har det, og derfor antok jeg Basik..  mind you; jeg hadde en Basik engang med en slik start/stopp-knapp (men da selvsagt uten den grønne 45rpm-lampa), så det er ingen umulighet i så måte at dette er en Basik.

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Basik PSU har hatt flere typer brytere. De første var doble, en bryter for på og en annen ved siden av for av. Så kom det en vippebryter hvor hele bryteren lyste rødt. Min første LP12 som jeg kjøpte ny i 1979 var også rød hele bryteren og lyste når den ble trykket vertikalt ned. De senere Basik'ene hadde svart vippebryter.
Har ikke sett noen Basik'er med bryter som Valhalla, så da finnes det mao enda en type.

Jeg har valgt en LP12 helt uten bryter på spilleren og plasert den medfølgende Naim-logoen i utsparingen.....
Hvor lenge er det før du Naimifiserer Linn'en din 100% :)

mvh
FZ
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Basik PSU har hatt flere typer brytere. De første var doble, en bryter for på og en annen ved siden av for av. Så kom det en vippebryter hvor hele bryteren lyste rødt. Min første LP12 som jeg kjøpte ny i 1979 var også rød hele bryteren og lyste når den ble trykket vertikalt ned. De senere Basik'ene hadde svart vippebryter.
Har ikke sett noen Basik'er med bryter som Valhalla, så da finnes det mao enda en type.

Jeg har valgt en LP12 helt uten bryter på spilleren og plasert den medfølgende Naim-logoen i utsparingen.....
Hvor lenge er det før du Naimifiserer Linn'en din 100%  :)

mvh
FZ
Tror ikke jeg gjør det. Ikke fordi jeg ikke tror det låter bra, men jeg har andre prioriteringer; og LP12'en fungerer så bra at jeg knapt kan se at den står for tur enda.. iallefall vil jeg prøve Lingo 2 først.
Nei, jeg har nye høyttalere i "posten"; Spendor S9e kommer neste uke antakelig, og jeg vil fortsette min søken med f.eks ProAc D38 eller D80, evt MA GS60 eller andre forlokkende alternativer om ikke Spendor'ene gjør susen (har ikke hørt de tilstrekkelig enda).
Så er det forsterkere; mine Audiolab'er er 12 år i år, og jeg har i grunnen bruk for de i et annet rom også; så jeg har i grunnen tenkt å Naim'ifisere litt i så måte istedet; enten NAC252/SuperCap/NAP300, NAC552/NAP300 eller NAC552/NAP500.. iallefall er det hva som står på dagsorden pr idag..

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Tror ikke jeg gjør det. Ikke fordi jeg ikke tror det låter bra, men jeg har andre prioriteringer; og LP12'en fungerer så bra at jeg knapt kan se at den står for tur enda.. iallefall vil jeg prøve Lingo 2 først.
I England er det en del som modifiserer Lingo'ene sine. Det de gjør er å kutte ut nettfilteret som sitter i Lingo. Det er dette filteret som også Naim påstår at degraderer lyden.
Kom gjerne med tilbakemelding når du får prøvd Lingo 2. Noen sier de ikke hører forskjell, mens andre hevder at det er en betydelig oppgradering...

FZ
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Takker for svar folkens :) Står vel bare at motoren er gåen i annonsen, men at det er en gylden mulighet til å oppgradere strømforsyning ??? får se hvor dette ender, men det er sikkert lurt å få tak i en i norge som du sier FZ..
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
I England er det en del som modifiserer Lingo'ene sine. Det de gjør er å kutte ut nettfilteret som sitter i Lingo. Det er dette filteret som også Naim påstår at degraderer lyden.
Kom gjerne med tilbakemelding når du får prøvd Lingo 2. Noen sier de ikke hører forskjell, mens andre hevder at det er en betydelig oppgradering...

FZ
Er dette samme modifiseringen som "min" mann i Australia skriver om tro?
Also when you get the Lingo, remove the capacitor (I think) at the back of
the IEC female AC socket. It was recommended to me by several posts in the
Niam website. Makes a big difference. Without this mod, I do not like the
Lingo. They say that standard Lingo sends garbage into the AC line. What
ever it is, it sounded much better after this mod.

Kommentarer?
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
selgeren fikk rasende god pris for denne syns jeg.. det har gått bra vilt for seg på slutten av budgivinga.. 417 pund endte den opp på... og så virker den ikke... Det blir litt pusk for han som fikk tilslaget...
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
selgeren fikk rasende god pris for denne syns jeg.. det har gått bra vilt for seg på slutten av budgivinga.. 417 pund endte den opp på... og så virker den ikke... Det blir litt pusk for han som fikk tilslaget...
Synes egentlig at Linn og Naim analogutstyr som regel oppnår svært høye priser på ebay.
Av ukjente grunner kan de se ut til å være populære ;)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Er dette samme modifiseringen som "min" mann i Australia skriver om tro?
Also when you get the Lingo, remove the capacitor (I think) at the back of
the IEC female AC socket. It was recommended to me by several posts in the
Niam website. Makes a big difference. Without this mod, I do not like the
Lingo. They say that standard Lingo sends garbage into the AC line. What
ever it is, it sounded much better after this mod.

Kommentarer?
Leste om modifiseringen på Naim forum. Virket som den var mer omfattende enn Australieren beskriver. Jeg hadde Lingo 1 tidligere og syntes denne gjorde lyden noe gråere og grovere når den var koblet til lysnettet. Valgte Naim Armageddon istedet.

Har ikke hørt Lingo 2. Mulig den ikke tilfører lyden det samme som umoddet Lingo 1.
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
selgeren fikk rasende god pris for denne syns jeg.. det har gått bra vilt for seg på slutten av budgivinga.. 417 pund endte den opp på... og så virker den ikke... Det blir litt pusk for han som fikk tilslaget...
Tror det var like greit å holde seg unna :D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
selgeren fikk rasende god pris for denne syns jeg.. det har gått bra vilt for seg på slutten av budgivinga.. 417 pund endte den opp på... og så virker den ikke... Det blir litt pusk for han som fikk tilslaget...
Synes ikke det var noen upris i det hele tatt; med ny motor virker den antakelig fint. Service/reparasjon på LP12 er lett tilgjengelig og til fair pris, og så var det en grei arm og pu på den da.. dersom de sistnevnte virker slik de skal så vil jo kjøper ha en LP12 Basik (eller Valhalla) med ny motor, RB300 og Elys2 for rundt £500... overhodet ingen upris!

Mvh Vidar P
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Synes ikke det var noen upris i det hele tatt; med ny motor virker den antakelig fint. Service/reparasjon på LP12 er lett tilgjengelig og til fair pris, og så var det en grei arm og pu på den da.. dersom de sistnevnte virker slik de skal så vil jo kjøper ha en LP12 Basik (eller Valhalla) med ny motor, RB300 og Elys2 for rundt £500... overhodet ingen upris!

Mvh Vidar P
Fulgte bare litt med på budgivinga der, den ble mer enn fordoblet i løpet av de siste 10 minuttene... ;D
Greit det... I grunnen enig i at det ikke er en upris for den komboen der. Har forresten lagt merke til at det er mulig å skaffe seg en Linn som "byggesett" temmelig rimelig om en går inn for det og er villig til å bruke litt tid på det. Har sett at deler har gått nokså rimelig på ebay.

mvh trondkj
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har forresten lagt merke til at det er mulig å skaffe seg en Linn som "byggesett" temmelig rimelig om en går inn for det og er villig til å bruke litt tid på det. Har sett at deler har gått nokså rimelig på ebay.

mvh trondkj
Ikke dumt det; dersom man er kompromittert i cashflow-avdelingen og har god tid til å finne deler og villig til å sette sammen en spiller av brukte deler, vil jeg mene at det er et eksempel på at tålmodighet lønner seg... ;)

Vil tro at man skulle slippe rimelig greit utav det da ja! Men man må ikke glemme Cirkus, som er viktig for å heve ytelsen, og som nok må kjøpes ny.

Mvh Vidar P
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Hmm, det virker jo veldig interessant! Tid til å vente på de rette delene har jeg også (har en Dual 1225 som snart er oppegående, så jeg får jo spilt plater uansett)..
Men for oss som er rimelig blanke på dette området; Noen som gidder å lage en "handleliste" :)
 
B

break_out

Gjest
Hmm, det virker jo veldig interessant! Tid til å vente på de rette delene har jeg også (har en Dual 1225 som snart er oppegående, så jeg får jo spilt plater uansett)..
Men for oss som er rimelig blanke på dette området; Noen som gidder å lage en "handleliste" :)
Er enig med dere ang. kjøp av deler på eBay til en viss grad, men tror det er greit å kjøpe litt samlet også da det blir en vel langvarig prosess å få tak i en LP12 del for del..

Til tider så er det noen slitne spillere som selges og de går en del billigere på eBay (relativt sett..). Dersom en er litt fingernem og har tid til å pusse opp en plint eller en topplate ++, så kan du få en Linn LP12 som ser riktig så bra ut. Denne er et godt eksempel på et slikt prosjekt:

http://cgi.ebay.co.uk/Linn-LP-12-no...9720335707QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZViewItem

Dette er en tidlig Linn spiller som mangler ytterplaten. Dersom en er heldig så får en denne opp å gå med ytterplate (ytterplate går for rundt NOK 800 på eBay, med et hakk eller to), ett brukt armbord rundt NOK 150 (500 nytt hos Kontrapunkt) og en arm + pickup som du gjerne har?

Dersom du er uheldig med PS, motor eller spindel så må dette også oppgraderes, men du slipper å lete etter remguide + skruer (og de bittesmå kulene til motoren+++).
Circus settet kan jo vente (ignorance is bliss;).. Det kommer når det kommer, og du er jo av den tålmodige typen!?
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Takk for innspillet ditt break-out!! :) Skal følge med denne og se hva jeg kan finne på ebay av andre deler :)
Kanskje det blir en byggetråd etterhvert av dette :D
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Tålmodig? jaja, er vel som oftest midlene som begrenser det :D
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Er enig med dere ang. kjøp av deler på eBay til en viss grad, men tror det er greit å kjøpe litt samlet også da det blir en vel langvarig prosess å få tak i en LP12 del for del..

Til tider så er det noen slitne spillere som selges og de går en del billigere på eBay (relativt sett..). Dersom en er litt fingernem og har tid til å pusse opp en plint eller en topplate ++, så kan du få en Linn LP12 som ser riktig så bra ut. Denne er et godt eksempel på et slikt prosjekt:

http://cgi.ebay.co.uk/Linn-LP-12-no...9720335707QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZViewItem

Dette er en tidlig Linn spiller som mangler ytterplaten. Dersom en er heldig så får en denne opp å gå med ytterplate (ytterplate går for rundt NOK 800 på eBay, med et hakk eller to), ett brukt armbord rundt NOK 150 (500 nytt hos Kontrapunkt) og en arm + pickup som du gjerne har?

Dersom du er uheldig med PS, motor eller spindel så må dette også oppgraderes, men du slipper å lete etter remguide + skruer (og de bittesmå kulene til motoren+++).
Circus settet kan jo vente (ignorance is bliss;).. Det kommer når det kommer, og du er jo av den tålmodige typen!?
Denne spilleren er fra 70-tallet. Det er ikke en eneste del på den som ikke er forbedret på spillerne som selges i dag, mao. hvis du er ute etter å ende opp med en spiller med ytelsene til en ny LP12 må du bytte alle delene........
 
B

break_out

Gjest
Denne spilleren er fra 70-tallet. Det er ikke en eneste del på den som ikke er forbedret på spillerne som selges i dag, mao. hvis du er ute etter å ende opp med en spiller med ytelsene til en ny LP12 må du bytte alle delene........
Det er nok ikke langt fra sannheten det, men noen deler er vel uforandret.. slik som belte guide og noen skruer her og der (ytterplaten er vel også uforandret;). Men jeg tror Raist er ute etter å komme inn i den herlige Lp12 verdenen og det med lite budsjett så hvor skal en begynne.. Hvor ville du begynne da, har du forslag? Med å kjøpe en eldre spiller så har en noe å oppgradere litt etter litt.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Det er nok ikke langt fra sannheten det, men noen deler er vel uforandret.. slik som belte guide og noen skruer her og der (ytterplaten er vel også uforandret;). Men jeg tror Raist er ute etter å komme inn i den herlige Lp12 verdenen og det med lite budsjett så hvor skal en begynne.. Hvor ville du begynne da, har du forslag? Med å kjøpe en eldre spiller så har en noe å oppgradere litt etter litt.
Hvis du med ytterplaten mener stålplata så er denne også byttet.
Jeg ville heller satset på en spiller fra midten av 80-tallet eller nyere. Setter man et Cirkus-kit på den har man nesten en LP12 lik de som selges i dag. (Det er forøvrig noen som mener at LP12 pre-Cirkus er bedre. Jeg er ikke enig i det.)
 
B

break_out

Gjest
Hvis du med ytterplaten mener stålplata så er denne også byttet.
Jeg ville heller satset på en spiller fra midten av 80-tallet eller nyere. Setter man et Cirkus-kit på den har man nesten en LP12 lik de som selges i dag. (Det er forøvrig noen som mener at LP12 pre-Cirkus er bedre. Jeg er ikke enig i det.)
Hva er forandret med ytterplaten uten at den har blitt blankerer?
Jeg har hatt både en fra sent 70 tall og oppgradert til ny, kunne ikke se at det var noen forskjell?! Har heller aldri sett noen oppgradering nevnt fra Linn på deres lister?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Hva er forandret med ytterplaten uten at den har blitt blankerer?
Jeg har hatt både en fra sent 70 tall og oppgradert til ny, kunne ikke se at det var noen forskjell?! Har heller aldri sett noen oppgradering nevnt fra Linn på deres lister?
March 1992, S/N 88950:

Top plate fitted with additional stud which improves the coupling of the top plate to the plinth and secures motor corner.

Sånn var det.......
 
B

break_out

Gjest
March 1992, S/N 88950:

Top plate fitted with additional stud which improves the coupling of the top plate to the plinth and secures motor corner.

Sånn var det.......
Tror nok vi snakker om to forskjellige ting her. Ytterplaten er den ytterste delen av der vinylen plasseres.. Altså den som ligger på inner platen som igjen er festet til spindel...

Sånn var det....;)

Men uansett så er ikke denne tråden ment til å diskutere hvem som vet mest om når og hva som er oppgradert?! Eller..?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Tror nok vi snakker om to forskjellige ting her. Ytterplaten er den ytterste delen av der vinylen plasseres.. Altså den som ligger på inner platen som igjen er festet til spindel...

Sånn var det....;)

Men uansett så er ikke denne tråden ment til å diskutere hvem som vet mest om når og hva som er oppgradert?! Eller..?
De fleste kaller vel denne delen for yttertallerken, men uansett break_out; hvis du leser annonsen for denne spilleren så står det at den mangler yttertallerken, altså er det ingen deler på denne spilleren som ikke er forbedret på dagens spillere. Enig? ;)
 
B

break_out

Gjest
De fleste kaller vel denne delen for yttertallerken, men uansett break_out; hvis du leser annonsen for denne spilleren så står det at den mangler yttertallerken, altså er det ingen deler på denne spilleren som ikke er forbedret på dagens spillere. Enig?  ;)
Nei! Vi har som sagt enda noen skruer og tidligere nevnt den lille guiden som styrer remmen :)

Vell i mitt hode blir ”outer plate” ytterplate, ikke ytter talerken. Jeg spiser middag på mine talerkener.. ;)

Uansett jeg for min del ville heller hatt en spiller å oppgradere en å sitte å se på x- antall deler som så bra ut.. Faen heller en kunne gjøre et studie utav det og forklart synsere om hvorfor oppgraderinger egentlig ble gjort.. Er du enig i det?
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Vell i mitt hode blir ”outer plate” ytterplate, ikke ytter talerken. Jeg spiser middag på mine talerkener.. ;)
For å ha terminologien på plass: på norsk heter det altså platetallerken. Ordet tallerken betegner forresten en (rund?) plate til å legge noe på, om det er mat eller vinyl blir vel i denne sammenhengen uvesentlig.

Som utgangspunkt for å bygge seg opp en Linn med gode egenskaper, tror jeg sist nevnte objekt kan være greit.

Om du noen gang blir kvitt synserne er en helt annen sak ;D ;D ;D
 
B

break_out

Gjest
For å ha terminologien på plass: på norsk heter det altså platetallerken. Ordet tallerken betegner forresten en (rund?) plate til å legge noe på, om det er mat eller  vinyl blir vel i denne sammenhengen uvesentlig.

Som utgangspunkt for å bygge seg opp en Linn med gode egenskaper, tror jeg sist nevnte objekt kan være greit.

Om du noen gang blir kvitt synserne er en helt annen sak  ;D ;D ;D
Vet vel egentlig det men ble litt seint i går så jeg kunne ikke la være;). Synserne er vel strengt tatt de som holder mye av diskusjonen igang, og jeg sparker meg selv litt også med denslags kommentarer.. ;D
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Det er jo nettopp meningsforskjeller som gjør en tråd informativ og bra :D Takker så lang for alle innspill! Auksjonen går ut i kveld, så vi får se hvordan det går!
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Nei! Vi har som sagt enda noen skruer og tidligere nevnt den lille guiden som styrer remmen :)

Vell i mitt hode blir ”outer plate” ytterplate, ikke ytter talerken. Jeg spiser middag på mine talerkener..  ;)

Uansett jeg for min del ville heller hatt en spiller å oppgradere en å sitte å se på x- antall deler som så bra ut.. Faen heller en kunne gjøre et studie utav det og forklart synsere om hvorfor oppgraderinger egentlig ble gjort.. Er du enig i det?
Du gir deg ikke :)

Den "lille guiden din" er en del av stålplata, som altså ikke er platetallerken ;), og som er modda. Hvilke skruer du prater om er jeg ikke sikker på, så det vil jeg gjerne at du forteller oss.

Så i din terminologi heter dette altså ikke plate-tallerken, men plate-plate ;)

Det siste avsnittet ditt skjønte jeg ikke bæret av, men samma det......

mvh
FZ
 
B

break_out

Gjest
Du gir deg ikke  :)

Den "lille guiden din" er en del av stålplata, som altså ikke er platetallerken  ;), og som er modda. Hvilke skruer du prater om er jeg ikke sikker på, så det vil jeg gjerne at du forteller oss.

Så i din terminologi heter dette altså ikke plate-tallerken, men plate-plate  ;)

Det siste avsnittet ditt skjønte jeg ikke bæret av, men samma det......

mvh
FZ
Dette blir litt sært for min smak så jeg hopper av denne tråen, altså din ikke Raist sin. Lykke til FZ ;D
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Dette blir litt sært for min smak så jeg hopper av denne tråen, altså din ikke Raist sin. Lykke til FZ ;D
Ja, ja, break-out. Du får ha lykke til i din søken etter et par skruer som har overlevd 30 år i LP12, kanskje du finner dem om du leter riktig lenge. Sov godt :)
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Pokker! Var en som la inn et bud når det kun var få sekunder igjen!! Rakk seff ikke å legge inn høyere bud... Den gikk for 900,- Jaja, the search continues....
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Pokker! Var en som la inn et bud når det kun var få sekunder igjen!! Rakk seff ikke å legge inn høyere bud... Den gikk for 900,- Jaja, the search continues....
Du kan vere glad du ikkje fekk tilslaget. Eksemplaret på
http://cgi.ebay.co.uk/Linn-LP-12-no-outer-platter_W0QQitemZ9720335707QQc ategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZViewItem har ikkje ein einaste del til felles med dagens LP-12. Om du i utgangspunktet skal kjøpe deg eit prosjekt så pass på at kassa har forsterka hjørner i det minste. Frå serienr. 53000. Går du opp til nr. 54100 får du også med deg ei oppgradering av Sub-chassis frå formpressa til limt forsterkning.
MVH
Johs
 
Topp Bunn