Takk.Gratulerer!
Det burde være akkurat nok kapasitet til å blåse ørevoksen inn i lillehjernen.
Jeg tror den sitter der allerede.
Takk.Gratulerer!
Det burde være akkurat nok kapasitet til å blåse ørevoksen inn i lillehjernen.
Ja, de kommer på brukten etterhvert.Oi, det var en overraskende vending! Gratulerer med nye suber! Skal Inkognito ut på brukten? Spør for en venn.
www.hifisentralen.no
Om du har den fortsatt er jeg interessert.
Denne er solgt.Om du har den fortsatt er jeg interessert.
Takk for det. Neste blir å sette noen fornuftige verdier i limiteren. Her er jeg virkelig på bortebane. Powersoft snakker om et verktøy kalt "designer" et eller annet.Gratulerer med snasen amp!
Jeg hadde skikkelig bilstereo in min første bil, en 1975 Mazda 1300. Satt i Pioneer komponentstereo, mener forsterkeren het GM40 (den store het GM120), høyttalere i hattehylla (hvor ellers), TS-16 eller TS 1600. Spilte så stålplasten trua med å slippe taket.Hvordan fungerer bilsubene i forhold til Inkognito?
hva tenker du skjer med en til da? Du er trolig ikke i nærheten av å bruke kapasiteten på den du har.Jeg vurder en 24" til, plassert på toppen av den den som står der i dag. Kostprisen på Stereo Integrity HFS 24 ble over 30K, med dagens lavere vekslingskurs. Det er ikke aktuelt med en slik til. Men, kanskje kan denne modellen nedenfor gjøre jobben. Den ser mistenkelig lik HFS-24. Iflg. Aliexpress kun 0,5" diskantelement........ Den kommer på 12-13K på døra. Går vi sammen og kjøper 20 stk., blir prisen ca. 4K inkl.moms før frakt. Si 6K på døra. Jeg kan ta 3, da mangler vi bare 17.....
Vis vedlegget 1219571
Det blir vel ikke mer enn 5-6 dB økning. Det er mulig Altituden "lurer" meg noe, jeg synes jeg må skru mye opp på 24"-en.hva tenker du skjer med en til da? Du er trolig ikke i nærheten av å bruke kapasiteten på den du har.
Jeg har 5 dB mer å gå på.@Frodm Får du ikke økt gainen på 24" mer?
Fordi forsterkeren går tom eller driveren? Da høres det jo uansett ut som det er billigere å gjøre det enn å kjøpe en driver til (som gir deg ca samme resultat)Jeg har 5 dB mer å gå på.
Fordi forsterkeren går tom eller driveren? Da høres det jo uansett ut som det er billigere å gjøre det enn å kjøpe en driver til (som gir deg ca samme resultat)![]()
Kanskje det er noe med gainstrukturen her da, at du må skru ned de andre subbene i steden? Det gir ikke mening at du ikke får mer enn 80dB ut av den subben hvertfall. Her er to stk 15" hos meg:Output level for forsterkeren er på 0 dB
Vis vedlegget 1219651
Filterinnstillinger for forsterkeren til 24"-en, den gir 2,6kW, 24"-en oppgis til å tåle 3,5kW.
Vis vedlegget 1219654
24"-en er satt 2 veis sammen med den nærmeste 15"-en. Etter å ha kalibrert 24" Low i bildet) med 15"-en (High), gainer Optimizer Low + 3 DB. I og med at level for 24" skal matche 4 x 15" og ikke 1x, gainer jeg manuelt +12 dB til, totalt da +15db. Maks gaining i Active Xover er 20 dB, derfor +5 dB å gå på. Trolig bånner forsterkeren før driveren.
Vis vedlegget 1219652
Da har jeg forklart meg dårlig. Den stopper ikke på 80 dB. Grafene er ikke maks-tester. (Jeg har ikke turt å kjøre slike). Hvordan gjøres det? Sku opp til plumbene løsner....Kanskje det er noe med gainstrukturen her da, at du må skru ned de andre subbene i steden? Det gir ikke mening at du ikke får mer enn 80dB ut av den subben hvertfall. Her er to stk 15" hos meg:
Vis vedlegget 1219717
Måling 6 er 24"-en målt på samme volum som L og R. Jeg skal kjøre en maks-måling for 24". Jeg har ikke kjørt maks før, så må lese litt.kanskje det vil hjelpe om du laster opp hele REW-fila. Er nysgjerrig på hvorfor det faller så fort under 20 Hz hvis det er der 24-tommeren bor.
Poenget mitt er at om jeg forstår deg rett ønsker du deg mer nivå under 20hz? Så hvis ikke driveren er makset ut (som jeg tviler på), så handler det egentlig bare om å skru opp nivået. Hvis det ikke går pga gain, kan du oppnå det samme ved å skru NED de andre subbene.Da har jeg forklart meg dårlig. Den stopper ikke på 80 dB. Grafene er ikke maks-tester. (Jeg har ikke turt å kjøre slike). Hvordan gjøres det? Sku opp til plumbene løsner....
Blå linje er venstre kanal kalibret/WF/target inkl. for 4x4 subber eks. 24"-en. Grønn er 24"-en alene ukalibret (Optimizer disabled). Gain i amp for 24" satt til 0 db, altså maks. Begge REW-målinger med samme settinger og og volumnivå på pre.
Vis vedlegget 1219820
Ingen high-pass på 24"-en. Ja, jeg har en JBL DSI 2.0 MA4. Den er brokoblet til 2,6 kW, men rare er at level er likt når jeg switch av/på brokoblingen. Leser manual for å se om jeg har koblet feil. Dsp-eq stopper på 20 Hz.Har du noe filter eller high-pass overhodet på 24"? Og er det DSP i forsterker/styring til 24"? I så fall kan du jo legge inn et løft under 20hz på den og.
Du bør jo ikke gå rett på noe maks, men du kan øke med 3dB for hvert sveip og følge med på forvrengning underveis, og stoppe ved f.eks 30% THD i bunn og før driveren begynner å lage noen ulyder. Merk at du må betale for ny driver selv hvis du prøver dette og ødelegger den.Jeg har satt opp Audio Archetect bridge korrekt, men hadde feil kabing ut fra forsterkeren. Nå er output +9 dB mot feilkoblet.
Hvordan gjøre maks-swip i REW? Jeg fant ingen gode how-to's på tuben for max spl's.