Hvordan kan dyrlegen ha verifisert at jeg var frisk? Er du ikke klar over at de ikke jobber med mennesker?Er det dyrlegen?
Hvordan kan dyrlegen ha verifisert at jeg var frisk? Er du ikke klar over at de ikke jobber med mennesker?Er det dyrlegen?
Tusen takk for det.Jeg har stor empati for din opplevelse i barndom, skolealder og oppvekst og det virker som om du takler det bra og lykke til videre.
Jeg har en utdannelse og et langt yrkesliv med familie bak meg hvor det er et vesentlig poeng å ikke være nedlatende, støtende og sårende mot andre mennesker.
Når du her på forum presenterer noe uvanlige meninger og en filosofi, møter du massiv motstand fra venstrevridde kverulerende sluggere som dominerer denne tråden.
(jeg kjenner mentaliteten fra 70 årene)
Språkbruken er tildels vulgær og svært uhøflig, grenser mot mobbing. Mulig de liker den stilen.(går inn på psykologi, mental tilstand, medikamenter etc)
Unødvendig og det går an å holde seg unna tråden eller moderere språkbruk.
Dette var min mening i kveld.
Har du i det hele tatt lest hva han skriver?Jeg har stor empati for din opplevelse i barndom, skolealder og oppvekst og det virker som om du takler det bra
I tillegg kommer denne Stein 99 med svært INTElligente påstander om "venstrevridde kverulerende sluggere."Har du i det hele tatt lest hva han skriver?
Dere er xxxxxxx
Dere har samme mening som ABB
Dere en sosialister og støttet Hitler
Og så selvfølgelig....
Dere mobber
"Språkbruken er til dels vulgær"............. Jo takk !!
Har du i det hele tatt lest hva han skriver?
Dere er xxxxxxx
Dere har samme mening som ABB
Dere en sosialister og støttet Hitler
Og så selvfølgelig....
Dere mobber
"Språkbruken er til dels vulgær"............. Jo takk !!
Det heter intelligent.I tillegg kommer denne Stein 99 med svært INTElegente
Ikke når et poeng skal understrekes, og målet var å få deg til å poste akkurat dette.Det heter intelligent.
Jeg har ikke gått i noen felle.Ikke når et poeng skal understrekes, og målet var å få deg til å poste akkurat dette.
Så da kan jeg forandre det, siden du gikk rett i fella.
Flere som kan leke dine leker.
Å så lei meg jeg blir for at du må ignorere meg fordi du ikke klarer bruke språket du er tildelt for å snakke med meningsmotstandere som voksne folk... 14isjenter gjør nøyaktig det samme. Av og på med blokkeringer av venner og uvenner i tide og utide. Modent...Og du slenger bare ut påstander, du heller ikke kan føre bevis for selv.
Charlie Kirk kommunikasjon for dummies.
Du har hatt en hård oppvekst spm ingen burde ha. Respekt for det.
Men den syke måten for som hevn at kaste seg over alle, som ikke har det fuldstendig forskrudde tankesett som deg??
Den slags mennesker har jeg ingen respekt for. Over and out.
Og nå gikk du på "ignore" ...... igjen.
Jeg responderer absolutt ikke. Jeg ser hva du driver med, og du gikk absolutt rett i fella.Jeg har ikke gått i noen felle.
Men dere går i mine. Fordi deres responser til det jeg skriver, antyder at dere ikke engang er i nærheten av å kunne tenke abstrakt.
Dere klarer helt seriøst ikke å forstå forskjellen mellom filosofering om prinsipielle ideologier vedrørende rett og galt, og det å tro noe ville fungert i praksis samt kunne blitt demokratisk innvotert. Hadde dere gjort det, hadde dere ikke til stadighet tatt opp "jammen jammen, hvordan vil du innføre dette utopiske samfunnet du proklamerer?".
Dere klarer helt ærlig ikke forstå det.
Og derfor ble og argu mot meg som soppspising eller psykiske problemer brukt svært tidlig.
Men når jeg etter flere uker med tøys, bruker nedlatende tone tilbake, så er JEG plutselig den som er så slem?
Det er rett ut oppførsel som en 6 år gammel drittunge.
Vi får se hvor lenge det varer. Dere lever og ånder av å tråkke på folk. Men kanskje dere faktisk er så veike at dere forsvinner når noen tar igjen med dere?Jeg responderer absolutt ikke. Jeg ser hva du driver med, og du gikk absolutt rett i fella.
Så kan du gjerne bruke 73 innlegg på å påstå noe annet, der du herper plena på nytt og på nytt.
Du er avslørt, og vil fra nå av bli ignorert.
Var det et eksempel, eller var det spekulasjon?Hvorfor er det nettopp Norske politikere (som sitter på verdens største offentlige pengebinge) som får høytstående politiske stillinger og verv utenfor landet etter de er ferdige som politikere hjemme? Og ikke de fra andre land? Norge, som knapt en franskmann vet noe om... Langt mindre enn vi vet om dem.
Å si det ikke skyldes ødsling med statens penger, er I beste fall naivt. Intet land i verden deler ut mer penger (til andre land) per innbygger enn det Norge gjør.
Du vet det like godt som meg at dersom jeg kommer med et eksempel, vil du bare si at det ikke er å kaste penger. Og at det ikke er gjort for å fremme seg selv.Var det et eksempel, eller var det spekulasjon?
Hvor lenge var jeg på "Ignore" innen du måtte deaktivere funksjonen?
Ok.Du vet det like godt som meg at dersom jeg kommer med et eksempel, vil du bare si at det ikke er å kaste penger. Og at det ikke er gjort for å fremme seg selv.
Frosk i kokende gryte.Ok.
Jeg registrerer at det er spekulasjoner, da.
Som 40+ har du noengang reflektert om dette behovet for å opponere mot alt og alle var del av din karakter da du som ung ble mobbet? Eller kan det være et resultat av traume fra denne perioden?Jeg gleder meg til Norge er konkurs. Blir Norge angrepet av Putler, kan det jo skje fortere enn enn at sosialstene har klart å bruke opp oljefondet.
Jeg syns trafikkreglene er godt eksempel til å demonstrere prevantiv lovgiving. Nettopp fordi dem er så lett å dokumentere med statestikk. Samt vi siste årene når gjør ny lære om hvordan vi bør forholde oss til elsparkesykler. Hvor lovgiving igjen forsøker beskytte både fører og medtrafikkanter.Ang å snakke om prinsippene er det mange som sliter med når man kommer med meninger som er litt utenfor boksen.
Selv om jeg hater politi og alle mine opplevelser med de er negative og jeg ønsker utvidede rettigheter til privatpersoner for å drive selvjustis og jeg mener vi aldri kan være frie mennesker så lenge vi har lover og regler som er støttet av voldsmonopol (politi og militær) så ser jeg også selvsagt nytten av det.
Men ser også at det går feil vei, det blir bare verre og verre så enten må man dra hardt i bremsen og begynne å rygge, eller så må hele dritten rives ned og vi må starte på nytt.
Men det går ikke ann å diskutere slik her inne for da kommer det alltid absurde eksempler på ditt og datt.
Nesten alle lovene i Norge er formet slik at man blir straffet for potensiale, ikke faktisk konsekvens.
Feks kjører man for fort så blir man straffet fordi det er så fali blabla bla, tenk hvis man kjører ihjel noen. Men vi har faktisk allerede lover mot drap og kjører du ihjel noen så er du drapsmann, derfor er det feil å straffe noen for å kjøre for fort. Forøvrig driver man der med både dobbel straff (bot og inndragning av førerkort) og politiet har mulighet til å inndra lappen på stedet uten dom.
For ikke å snakke om mulighetene de har til å ta din eiendom (bilen) og selge den til inntekt for julebordet sitt.
Skal man være friere i Norge så er det best å være sosialklient, for da kan man gi totalt faen og staten ordner alt, har du bøter som må betales så betaler staten det, tar banken huset så ordner staten det osv
Og hvem betaler for det, oss
Trafikkreglene er satt fordi selv halvdaue olga på 97 skal kunne holde fartsgrensa.Jeg syns trafikkreglene er godt eksempel til å demonstrere prevantiv lovgiving. Nettopp fordi dem er så lett å dokumentere med statestikk. Samt vi siste årene når gjør ny lære om hvordan vi bør forholde oss til elsparkesykler. Hvor lovgiving igjen forsøker beskytte både fører og medtrafikkanter.
Sosialkontrakten ingen av oss signerte sier noe om at staten har et ansvar om å beskytte liv. Det er overordnet behovet den enkelte måtte ha til å teste om det er lurt å kjøre 210 km/t i tettbebygget strøk.
Det er prinsippet, da...det er like straffbart å kjøre på rødt midt på natta alene på veien som å kjøre på rødt midt i et kryss fullt av andre biler.
Et annet godt eksempel er overtidsbestemmelser. Man kan jobbe maks 200timer overtid ila et år evt 300 med tariffavtaleDet er en rekke fundamentale problemer med libetarianisme, men det forhindrer ikke at det er interessante ting å diskutere med slike teorier som bakteppe.
Ta for eksempel spontan orden. Det er jo interessant at trafikkavviklingen i et defekt lyskryss går raskere enn i et funksjonelt lyskryss (med visse forbehold). Eller at en rundkjøring også er mer effektivt enn et lyskryss. Nå er det selvsagt regler i bunn her (høyrekjøring osv), men ideen om at effektiviteten går ned når reguleringer øker er i det minste noe å fundere på. Kan det gjelde andre områder også?
At ansvarlige byråkrater gjør feilvurderinger er nok noe vi må ta med oss. Men akkurat lyskryss var litt artig ble nevt fordi det er aktuelt tema her i nærområdet. Hvor Veivesenet har fått i oppdrag å sikre skolevei.Det er en rekke fundamentale problemer med libetarianisme, men det forhindrer ikke at det er interessante ting å diskutere med slike teorier som bakteppe.
Ta for eksempel spontan orden. Det er jo interessant at trafikkavviklingen i et defekt lyskryss går raskere enn i et funksjonelt lyskryss (med visse forbehold). Eller at en rundkjøring også er mer effektivt enn et lyskryss. Nå er det selvsagt regler i bunn her (høyrekjøring osv), men ideen om at effektiviteten går ned når reguleringer øker er i det minste noe å fundere på. Kan det gjelde andre områder også?
I trafikkert kryss så gjelder det kun om det er omtrentlig lik trafikkmengde inn fra alle kanter. Sinsenkrysset er et eksempel der ujevn belastning fører til laaange køer ved 2 av innkjøringene. Slik belastningen er i dag så burde den vært oval.Eller at en rundkjøring også er mer effektivt enn et lyskryss.
Hadde du lest det jeg har skrevet samt forstått litt av psykologi så hadde du skjønt at det var stikk motsatt.Som 40+ har du noengang reflektert om dette behovet for å opponere mot alt og alle var del av din karakter da du som ung ble mobbet? Eller kan det være et resultat av traume fra denne perioden?
Slik det fremstår for meg med din post her som eksempel virker det som du tidvis drives mest av ryggmargsreflekser som gir utslag som provakasjoner.
Med trafikk er spontanfletting (ved kø og ein tilkomstveg der det normalt er vikeplikt) kanskje enno meir imponerande?Kan det gjelde andre områder også?
Det der har en enkel forklaring.Det minner litt om noko eg først las i Freakonomics, om ein barnehage som innførte bøter til foreldre som henta for seint, og erfarte at problemet auka (merk: ikkje reprodusert, så det har eit islett av svogerforsking).
Dette var vel ved ein israelsk bornehage, og då dei gjekk tilbake til å ikkje gje bøter vart ikkje sintkominga borte, sidan den sosiale kontrakten allereie var endra. Las det i boka til Daniel Pink, Drive.Det der har en enkel forklaring.
Der det før var sosialt uakseptabelt og stigmatiserende å hente for seint, er det nå nærmest et bytte forhold og prisen er kjent.
Ergo om man mener fx 1/2 time over tiden gir deg mere nytte enn prisen på boten så betaler du boten.
Man skal ikke kjimse av at soaiale normer og forventninger kan være vel så effektivt som trusselen om mulige straffereaksjoner
Hva med å finne riktig offer før du trekker av?Og alle de virkemidler som gjorde det mulig å tråkke på meg og mine likesinnede, er de som brukes og forsvares av sosialisme og demokrati. Jeg har brukt 40 år på refleksjon av virkeligheten og livet. Ikke på daglige ting som gjør at man glemmer å sette seg inn i årsakssammenhenger I samfunnet.
Igjen. "Dere" støtter en politikk som muliggjør handlingsmønsteret og "rettferdiggjør" det som "til fellesskapets beste".Hva med å finne riktig offer før du trekker av?
Det er ingenting i dagens sosialkontrakt som gir sosialdemokrater rett til å mobbe eller trakke på andre medborgere. Derimot sier lovboken at det er straffbart. Da er det vel ikke politisk systemfeil, men byråkratisk brukerfeil du er offer for.
Det er et utrykk om å skyte spurv med kanon som er nærliggende å tenke på.
Ville 100% skatt fra 1,5 mill vært tyveri?Er det virkelig verdt å svare på dette tullet?
Annehver setning er "dere", "stakkars meg" og "sosialdemokratiske idioter".
Noen saker er tapt.
Virker som om, alle tråder Rakerholm deltar i har nådd bunnen.Er det virkelig verdt å svare på dette tullet?
Annehver setning er "dere", "stakkars meg" og "sosialdemokratiske idioter".
Noen saker er tapt.