Lei av frijazz, Lofgren og Bremnes på Hifimessen? Besøk oss da vel!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • untitled-8-Edit.jpg


    Du trenger ikke lenger velge mellom gåsehud og bakoversveis!

    Høyttalerne ser kanskje ikke så uvanlige eller spennende ut, men dette ER faktisk noe nytt. Det som til forveksling ser ut som en relativt liten stativhøyttaler, er egentlig et fullfrekvens, modulært 3.5-veis høyttalersystem med kapasitet som går utenpå de fleste gulvstående. Med på kjøpet får du individuelle forsterkere til hvert eneste kanal i systemet. Dette gir en følsomhet, dynamikk og ytelse som rett og slett må oppleves!

    Vi kommer til Hifimessen i Horten 6-7.november, og der lover vi å IKKE spille hverken Nils Lofgren eller Kari Bremnes. Disse høyttalerne er laget for å spille all musikk, og kan nytes uten å ha abonnement på Kirkelig Kulturverksted. Vi kommer derfor til å demonstrere dem med et bredt utvalg musikk, inkludert rock og elektronika. Vi gleder oss, og håper vi sees! :love:

    PS: Sigberg Audio SBS.1 aktive høyttalere parret med to stk 10D subwoofere ble anmeldt i nyeste Stereopluss. Du kan lese hele artikkelen her (PDF), eller naturligvis direkte i siste Stereopluss.

    untitled-28-Edit-Edit.jpg untitled-6-Edit.jpg untitled-16-Edit.jpg untitled-20-Edit.jpg untitled-31-Edit-2.jpg sbs1-og-10d-badge.png
     

    Kommentarer

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spill Keith don’t Go i alle rommene! Da er det lettere å høre forskjell på oppsettene. Deretter satser vi på at tvungent psykisk helsevern tar oss tilbake til virkeligheten 😊
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Spill Keith don’t Go i alle rommene! Da er det lettere å høre forskjell på oppsettene. Deretter satser vi på at tvungent psykisk helsevern tar oss tilbake til virkeligheten 😊
    For noen vil vel det funke bedre med brunt brennevin - dem om det.

    Vel, kanskje ikke noe poeng og lage diskusjoner så alt for seriøse heller.
    Mvh
    JMK
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Spår at folk blir imponert om du istedet spiller noe fra denne skiva. Ikke akkurat for sub-demo men det låter godt.

    3BF66336-AA25-4409-9713-8E5D4A9685F4.png
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Poenget til Sigberg Audio er godt.
    Hopp over de gode krystallklare innspillingen, og spill ting som ikke er mikset til perfeksjon, men som holder høy musikalsk kvalitet med vreng og litt garasjelyd. Det skiller anleggene langt bedre som et klokt hode skrev om i DP-tråden, da krem opptakene låter godt på de fleste anlegg.

    Ellers er jeg for brunt brennevin, men burde vel vært lagt inn på en eller annen institusjon :cool:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Vamp Månemennen på fullt trøkk har mye informasjon som skal ut
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Dette var selvsagt litt spøk, men også litt alvor. :)

    Vi er opptatt av at utstyret skal takle også det som ikke er perfekt innspilt. Vi vil også gjerne at det skal låte litt tøft og brutalt når man spiller den type musikk, ikke bare "fint" på fine innspillinger, og skarpt og skjærende på alt annet.

    Vi håper vi får kloa i et noenlunde fornuftig rom på messen, slik at vi får vist frem hva vi mener. :geek:
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Nei sett på Hoobastank, det sene 90-tallets Beatles (ref MODOK), og se hvor det går 😅😅
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Modig, å presentere akustiske gitarer eller treg jazz er så cop out. Bra å tørre å bli utfodret!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Skal ikke nevne navn på høyttalerne, men de er mer eller mindre genierklærte, som jeg hørte på en tidligere Horten messe, ruslende rundt med en av de mest kjente her på forumet. På slutten av dagen, hvor det var lite folk, stakk vi hodet innom hvor jeg dristet meg til å be om noe helt annet - eksempelvis en Kari Bremnes låt.

    - OK, ja vel, joda, ja vi kan da godt sette på det, dersom du vil høre det.

    Det tok oss begge få sekunder å høre at her manglet det noe i basshøyttalerens øverste arbeidsområde. Så en menneskestemme tilhørende virkeligheten - Kari eller andre - sier i hvert fall meg mer enn div. instrumenter man (som regel) ikke egentlig fullt ut kjenner klangen av.

    Hva SiegbergAudio sitt kommende oppsett i Horten angår, gleder jeg meg spesielt til å høre nettopp menneskestemmer, men da helt nederst i stemmenes frekvensområde, der subbene tar over. Eller basshøyttalere, dersom det er en mer riktig betegnelse.
    Og jeg gleder meg veldig til å hilse på en som har lagt igjen svært så gode inntrykk av seg selv her på sentralen, sågar beriket dette nettsted, selv om noen sikker vil hevde han har sluppet til med masse "skjult reklame."
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hva SiegbergAudio sitt kommende oppsett i Horten angår, gleder jeg meg spesielt til å høre nettopp menneskestemmer, men da helt nederst i stemmenes frekvensområde, der subbene tar over. Eller basshøyttalere, dersom det er en mer riktig betegnelse.
    Og jeg gleder meg veldig til å hilse på en som har lagt igjen svært så gode inntrykk av seg selv her på sentralen, sågar beriket dette nettsted, selv om noen sikker vil hevde han har sluppet til med masse "skjult reklame."
    Takk for hyggelige ord! :geek:

    Hva gjelder reklame så er det en del av Hifisentralens opplegg at man kan betale for å være bransjeaktør, og gjennom dette kan poste ting på forsiden (noe vi har gjort og gjør, og som denne tråden er et eksempel på). Vi kan også innenfor regelverket være aktiv i andre tråder. Så det er jo ikke så veldig skjult egentlig, og noe vi altså betaler for og støtter forumet for å få lov til.

    Noe som kanskje skiller oss litt fra øvrige aktører er de to utviklingstrådene våre. Disse to startet også som forsideartikler, og ble etter avklaring med Høvdingen flyttet til utviklingsforumet etterpå. Reklame eller ikke, så håper jeg jo de oppfattes som vel så interessante og relevante som innlegg om at nå er det tilbud på ditt eller datt. :) I tillegg til at de naturligvis kan fungere som reklame, var deler av motivasjonen at det rett og slett er gøy å dele underveis. Jeg håpet også de kunne ende med å være interessante og lærerike også for de som ikke nødvendigvis er interessert i å kjøpe produktene.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det tok oss begge få sekunder å høre at her manglet det noe i basshøyttalerens øverste arbeidsområde. Så en menneskestemme tilhørende virkeligheten - Kari eller andre - sier i hvert fall meg mer enn div. instrumenter man (som regel) ikke egentlig fullt ut kjenner klangen av.
    Ikke uenig, så vi kommer heller ikke til å spille nevneverdig med instrumentale låter. :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hva SiegbergAudio sitt kommende oppsett i Horten angår, gleder jeg meg spesielt til å høre nettopp menneskestemmer, men da helt nederst i stemmenes frekvensområde, der subbene tar over. Eller basshøyttalere, dersom det er en mer riktig betegnelse
    Har du forresten eksempler på artister/låter som demonstrerer det du er nysgjerrig på?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg har hørt om et meget ekstremt kjent og anerkjent amerikansk merke i den øverste klasse, genierkært av Absolute Sound .... det jeg har hørt fra bransjefolk var at de kun spilte japansk pling plong musikk og der fungerer det glimrende... Japanerne kjøper da tydeligvis dette ut fra diss eopplevelsene, men med en gang det kommer en menneskestemme så faller det komplett sammen, ifølge det jeg har hørt.

    Her snakker vi om mange millioner's klassen :eek:

    Det var også såkalte fantastiske høyttalere fra genierklærte produsenter på Horten messen 2019 som jeg vil definere tilhørende klassen "complete crap", jeg tror de som kjenner meg har en ide om dette :ROFLMAO:
    ps: disse får også supertester i Norge, hva er det som skjer her :unsure:
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hørt om et meget ekstremt kjent og anerkjent amerikansk merke i den øverste klasse, genierkært av Absolute Sound .... det jeg har hørt fra bransjefolk var at de kun spilte japansk pling plong musikk og der fungerer det glimrende... Japanerne kjøper da tydeligvis dette ut fra diss eopplevelsene, men med en gang det kommer en menneskestemme så faller det komplett sammen, ifølge det jeg har hørt.

    Her snakker vi om mange millioner's klassen :eek:

    Det var også såkalte fantastiske høyttalere fra genierklærte produsenter på Horten messen 2019 som jeg vil definere tilhørende klassen "complete crap", jeg tror de som kjenner meg har en ide om dette :ROFLMAO:
    ps: disse får også supertester i Norge, hva er det som skjer her :unsure:
    Dette kan jo være dårlig satt opp å ikke passe inn i rommet. Uten at jeg vet hva slags merke du her sikter til. Hifi messe lyd er sjelden optimal på noen måte😉
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Dette kan jo være dårlig satt opp å ikke passe inn i rommet. Uten at jeg vet hva slags merke du her sikter til. Hifi messe lyd er sjelden optimal på noen måte😉
    Hvis en stemme høres ut som Tom Waits som synger gjennom en ropert så har det sannsynlig ikke så mye med rommet å gjøre, med mindre man spiller av den sangen hvor Tom Waits synger gjennom en ropert.

    Jeg tror uansett at erfarne bransjefolk bør kunne såpass mye at de hører hva som er problem med rommet og hva som er problem med høyttaler… jeg vil i alle fall hevde at jeg til en viss grad kan det og tror veldig mange inne her har det i seg :cool:

    PS: Det er absolutt ikke Mårten jeg sikter til 🤣
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hvis en stemme høres ut som Tom Waits som synger gjennom en ropert så har det sannsynlig ikke så mye med rommet å gjøre, med mindre man spiller av den sangen hvor Tom Waits synger gjennom en ropert.

    Jeg tror uansett at erfarne bransjefolk bør kunne såpass mye at de hører hva som er problem med rommet og hva som er problem med høyttaler… jeg vil i alle fall hevde at jeg til en viss grad kan det og tror veldig mange inne her har det i seg :cool:
    Man er jo litt prisgitt rommet også, jeg er veldig spent på hva vi ender opp med. Vi ønsker blant annet å vise at det kan spille ganske høyt, men det er nok langt fra alle tilgjengelige rom hvor dette vil fungere bra. Så det blir spennende på flere måter! :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis en stemme høres ut som Tom Waits som synger gjennom en ropert så har det sannsynlig ikke så mye med rommet å gjøre, med mindre man spiller av den sangen hvor Tom Waits synger gjennom en ropert.

    Jeg tror uansett at erfarne bransjefolk bør kunne såpass mye at de hører hva som er problem med rommet og hva som er problem med høyttaler… jeg vil i alle fall hevde at jeg til en viss grad kan det og tror veldig mange inne her har det i seg :cool:

    PS: Det er absolutt ikke Mårten jeg sikter til 🤣
    Høres jo ikke bra ut om dette er så kalt det som skal være av det beste med tilhørende ekstrem pris🙈
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    Jeg har hørt om et meget ekstremt kjent og anerkjent amerikansk merke i den øverste klasse, genierkært av Absolute Sound .... det jeg har hørt fra bransjefolk var at de kun spilte japansk pling plong musikk og der fungerer det glimrende... Japanerne kjøper da tydeligvis dette ut fra diss eopplevelsene, men med en gang det kommer en menneskestemme så faller det komplett sammen, ifølge det jeg har hørt.

    Her snakker vi om mange millioner's klassen :eek:

    Det var også såkalte fantastiske høyttalere fra genierklærte produsenter på Horten messen 2019 som jeg vil definere tilhørende klassen "complete crap", jeg tror de som kjenner meg har en ide om dette :ROFLMAO:
    ps: disse får også supertester i Norge, hva er det som skjer her :unsure:
    Har du en mulighet å utdype hvem genierklerte produsenter er?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Har du en mulighet å utdype hvem genierklerte produsenter er?
    Jeg tråkker nok noen på tærne hvis jeg begynner å utdype dette
    Folk får gjøre seg opp sin mening om det det hører, og ikke høre på det andre sier (inklusive undertgnede, jeg skriver mye rart mange ganger) :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    De er utrolig kule å høre på, selv for en mann på snart 58 år (meg)
    Sitter dette på full øs så sitter det meste har jeg en erfaring av hjemme hos meg.
    Jeg hadde dem ikke på radaren før min yngste datter sendte meg link, det er hennes favorittgruppe .... synes det svinger som bare rakkern (Da er jeg eldre enn deg da :ROFLMAO: )
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde dem ikke på radaren før min yngste datter sendte meg link, det er hennes favorittgruppe .... synes det svinger som bare rakkern (Da er jeg eldre enn deg da :ROFLMAO: )
    Der ser du, vi oldisser liker ung musikk også. Men ellers er det vel husker du med Odd Gryte vi hører på:=)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.551
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Husker du, "husker du"...?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Og Ivar Ruste.
    Men jeg var jo ikke veldig gammel, men gjorde narr av det når mamma og pappa så på:>}
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
6.487
Link til alle artikler
60
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio demo / B-vare

Sigberg Audio demo / B-vare

  • 0
Er du interessert i Sigberg Audio og ute etter å gjøre et kupp? Vi har nesten alltid produkter inne som har vært benyttet i demo, på messe eller av andre årsaker ikke kan selges til full pris...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

  • 0
Vi gikk tom for MANTA rett over nyttår, og i ny batch med kabinetter kommer vi til å bestille opp et begrenset antall i hvitt! 🥳😍 Ta kontakt hvis du er interessert i denne fargekombinasjonen! Hvis...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

  • 0
Jeg er glad å stolt over å dele at Sigberg Audio MANTA høyttalersystem er valgt ut som et av årets produkter 2023-2024 av Stereopluss! :love: Arbeidet med dette unike høyttalerkonseptet har vært...
Fortsett
Bransjenyheter
Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

  • 0
Sjelden sjanse til å skaffe seg splitter nye Sigberg Audio produkter til rabattert pris! Grunnet et ønske om å balansere ut lagerbeholdningen litt før bestilling av flere kabinetter kjører vi nå...
Fortsett
Bransjenyheter
Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

  • 11
Denne høsten har vi delt et antall korte klipp (rundt et minutt hver) hvor Christer Krogh som er mixing & mastering engineer og produsent hos Velvet recording snakker om sin opplevelse av Manta og...
Fortsett
Bransjenyheter
Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

  • 13
Her kommer en liten bildekavalkade av hvordan folk har valgt å plassere og integrere sine Sigberg Audio subwoofere! Med Inkognito kan du få bass av høy kvalitet og dypbass ned til 20hz eller...
Fortsett
Topp Bunn