Lei av at Google overvåker deg?

V

vredensgnag

Gjest
Duckduckgo er meget bra, bruker det mye. Finnes en app til iPad. Er skitlei av at google driver og skal samle inn info og "koordinere" alt mulig jeg måtte ønske å gjøre på nettet, så jeg har også sluttet å bruke Chrome.
 

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
881
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
Takk for tips. Google vært ukult lenge nok nå. Drittlei av registrering og stadig nye innlogginger – slettet Google "mappen" min for noen dager siden.

mvh e
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her er jeg også lei av at Google henger.....
Duckduckgo skal sjekkes.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
vredensgnag skrev:
Duckduckgo er meget bra, bruker det mye. Finnes en app til iPad. Er skitlei av at google driver og skal samle inn info og "koordinere" alt mulig jeg måtte ønske å gjøre på nettet, så jeg har også sluttet å bruke Chrome.
Jeg tviler på at Chrome samler inn opplysninger om deg. Dette er bare en nettleser. Problemet er at alle søk som gjøres via Google gir mulighet for infoinnsamling, altså uavhengig av nettleser. Det samme gjør forresten Yahoo og Bing også, men målrettet reklame er det jo mulig å stoppe. Et mye alvorligere problem er vel at Google har forpliktet seg til å utlevere opplysninger til amerikanske myndigheter hvis du hengir deg til "uanstendig oppførsel".
 
Topp Bunn