Legge ut bilde når man bruker iPhone/iPad

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.967
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Bare jeg som ikke får det til? Hvis jeg f eks vil legge ut et bilde i hva hører du på nå tråden, trykker på "legg til bilde", kopierer inn URL som bilde har, trykker ok/legg til - så skjer det absolutt ingenting.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.061
Sted
Bergen
Det funker fint fra min telefon, men jeg har en Samsung. Kopiert inn sentralen logoen uten problemer.

Du får oppgradere til en skikkelig telefon :)
vbulletin4_logo.png

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.061
Sted
Bergen
Hva om du tar av Hent ekstern fil og lagre den lokalt

Telefon og nett brett er for øvrig litt plundrete. Lett å trykke feil og auto correct er ikke alltid din beste venn

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Ingen problem å legge ut bilde med iOS enheter. Kopierte HFS logoen å la den ut igjen her:

Vedlegg

Sist redigert:

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Ikke for at det er interessant for trådstarter men jeg gikk andre veien.
Samsung Galaxy 2 til iPhone 4s. Kan trygt si at jeg ikke ser tilbake med noe savn på Android.
Hver sin smak. Forøvrig enig i at HFS ikke er optimalt på nettbrett.

Sist redigert:

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.061
Sted
Bergen
Ikke for at det er interessant for trådstarter men jeg gikk andre veien.
Samsung Galaxy 2 til iPhone 4s. Kan trygt si at jeg ikke ser tilbake med noe savn på Android.
Hver sin smak. Forøvrig enig i at HFS ikke er optimalt på nettbrett.
Den første posten min var for å teste. Jeg skrev det med iPhone fordi det kunne ha noe med java å gjøre og java fungerer ikke så bra på iOS. I neste post kom jeg med et forslag.

Det var ikke for å starte en mobil OS krig jeg skrev dette. Det fører aldri med seg noe godt. Noen er mest førnøyd med Apple, flere er fornøyd med Google. De som bruker Windows 8 på mobilen skryter også av dette. Det er bra vi har konkurranse på dette slik at utviklingen går fremover.

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Den første posten min var for å teste. Jeg skrev det med iPhone fordi det kunne ha noe med java å gjøre og java fungerer ikke så bra på iOS. I neste post kom jeg med et forslag.
iOS støtter ikke Java, så om HFS bruker Java hadde det vært stusslig med HFS på iPhonen.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.061
Sted
Bergen
iOS støtter ikke Java, så om HFS bruker Java hadde det vært stusslig med HFS på iPhonen.
Det jeg mistenkte var at java ble brukt til å lagre url til bildet for opplastning til sentralen, men når det virker på din enhet så er det nok ikke det.

Jeg ville testet mitt første tips og tatt av haken på "Hent ekstern fil og lagre den lokalt". Jeg vet ikke hvordan dette er kodet, men lokalt filsystem har man ikke tilgang på på en iDings.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.308
Sted
Tromsø
Bare jeg som ikke får det til? Hvis jeg f eks vil legge ut et bilde i hva hører du på nå tråden, trykker på "legg til bilde", kopierer inn URL som bilde har, trykker ok/legg til - så skjer det absolutt ingenting.
Det jeg gjør er å ta frem det bildet som jeg ønsker å legge inn i tråden. Dobbeltappe med å holde nede på tap nummer to. Du får da en ramme rundt bildet og mulighet for å trykke kopier. I selve tråden trykker jeg helt til venstre i svarrammen og holder nede. Da får jeg opp valget lim inn og dermed blir bildet limt inn i tråden.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.967
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9

Fink det til :) men ikke teknikken din Geir, noe spesielt sted på venstresiden du limer inn?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.308
Sted
Tromsø
Glem det med venstresiden bare trykk og hold til forstørrelsesglasset kommer frem og deretter slipp så får du lim inn.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Kanskje ikke riktig tråd, men ...

... i min Stockholm-tråd (messer) fremstår bildene korrekt i min Windows-PC. Ser jeg på tråden med en iPad så ligger noen av bildene. Pussig. Remedie, Ugh?

G

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Vi har en egen mobil-versjon av sidene, og der skal alt funke for mobil og nettbrett. Selv bruker jeg ipad og vanlig hfs uten problem. I neste Hfs kommer en ennå bedre plattform for nettbrett-brukere.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Jeg har flere ganger hotlinket fra både iPhone og iPad her på sentralen (ikke mobil-versjonen) som hurtigsvar og har ikke hatt noe problem med det på lenge (var litt kludring rett etter de nye sidene ble tatt i bruk). Det enenste er at bildet vises ikke før en legger legger ut svaret. Jeg fjerner også alltid merking for Hent ekstern fil og lagre den lokalt, vet ikke om det har noe å si.

Topp Bunn