Politikk, religion og samfunn Legalisere Cannabis?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larsmartin

    Gjest
    I Canada har det illegale markedet sunket med 70% siden de legaliserte og det samme skjer i land etter land. Det er ikke tro, men fakta. Ellers var jeg selv cannabisbruker i flere år og det du påstår er det reneste pølsevev, de aller fleste brukere er helt vanlige folk med vanlige jobber som meg og deg. Skjønt jeg er litt usikker med deg siden menneskesynet du legger for dagen er helt sykt. Man skal jammen høre mye før ørene faller av.
    Så ved å legalisere cannabis forsvant behovet for de tyngre stoffene? Ufattelig merkelig isåfall.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Du står fritt til å la være å lese tråden. Skjønt lese og lese, du får jo ikke med deg noen ting av hva vi faktisk skriver uansett, men driver bare med skyggeboksing. Antar at det er behovet for å krangle som driver deg.
    Tull og tøys fra ende til annen.
    Jeg har fulgt tråden opp gjennom, og registrerer glatt hva som presenteres.
    At jeg ikke tror at alt er så barbierosa som det fremstilles, og at jeg av den grunn på mange punkter er kapitalt uenig med deg og dine meningsfeller, er vel ingen i tvil om. Men å bli idiotforklart FORDI jeg ikke er enig med deg, det er lavmål!
    Hvis det er en generell holdning du bærer med deg, er jeg sjeleglad for å ikke ha noen nærmere relasjon til deg, det være seg venn, kollega eller annet! Kanskje du heller bør jobbe litt med å akseptere at andre kan ha andre meninger enn deg, og at du ikke sitter på noen allmenngyldig og evig fasit.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har sikkert postet tredve innlegg med statistikk om hva som har skjedd med det illegale markedet i Canada, Uruguay og flere andre land og stater. Men å skulle tro at du leser noe av det er nok å forvente litt for mye.
    Jeg har lest og registrert det meste av statistikker som har blitt publisert her.

    Hvor mange anekdoter har du postet?

    mvh
    Proffen
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Proffen er vel ingen provoserare, men psykoligi vet han ikke. Håper du er matte lærer
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Narkotika er ikke bra, pedo er sinnsykt
    Enig i første halvdel av setningen.
    Enig i andre halvdel og.
    Men hva med de som utøver pedofile gjerninger, eller som velger å flykte via rus, fordi de selv har blitt utsatt for det samme selv.....?
    Kan det hende at det er lettere å "forstå" et pedofilt pedofilioffer, enn det er å forstå et tilsynelatende normalt menneske som utøver pedofili?

    mvh
    Proffen
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.227
    Antall liker
    5.181
    Så ved å legalisere cannabis forsvant behovet for de tyngre stoffene? Ufattelig merkelig isåfall.
    Hvorfor bytte tema, du snakket om cannabis. I Sveits har de for eksempel nærmest eliminert overdosedødsfall og kraftig redusert andre problemer blant heroinister gjennom å legalisere og regulere tilgangen til heroin gjennom en reseptordning. Flere andre land har også gjort det samme, og masse statistikk er postet i denne tråden for de som gidder å lese. Hele «war on drugs» har vært et totalt feilslått eksperiment som har skapt masse nye problemer uten å løse noen av de som eksisterte fra før, men hva cannabis angår er den heldigvis i ferd med å avsluttes i det meste av verden.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Kvalmt men sånn er det, les Lolita så er ikke narkotika så rart
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.227
    Antall liker
    5.181
    Tull og tøys fra ende til annen.
    Jeg har fulgt tråden opp gjennom, og registrerer glatt hva som presenteres.
    At jeg ikke tror at alt er så barbierosa som det fremstilles, og at jeg av den grunn på mange punkter er kapitalt uenig med deg og dine meningsfeller, er vel ingen i tvil om. Men å bli idiotforklart FORDI jeg ikke er enig med deg, det er lavmål!
    Hvis det er en generell holdning du bærer med deg, er jeg sjeleglad for å ikke ha noen nærmere relasjon til deg, det være seg venn, kollega eller annet! Kanskje du heller bør jobbe litt med å akseptere at andre kan ha andre meninger enn deg, og at du ikke sitter på noen allmenngyldig og evig fasit.

    mvh
    Proffen
    Jeg idiotforklarer deg ikke fordi du er uenig med meg, men fordi du skriver så mye idiotisk. Jeg har diskutert med masse legaliseringsmotstandere som har argumentert på en ryddig og etterrettelig måte og forholdt seg til det jeg sier, i stedet for å bygge hele sin argumentasjon på stråmenn, beskyldninger og fordommer. At folk er legaliseringsmotstandere er i seg selv helt uproblematisk, men du diskuterer på en måte som egentlig minner mest om en fjortis som prøver å yppe til bråk. Det er vel der problemet ligger.
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg idiotforklarer deg ikke fordi du er uenig med meg, men fordi du skriver så mye idiotisk. Jeg har diskutert med masse legaliseringsmotstandere som har argumentert på en ryddig og etterrettelig måte og forholdt seg til det jeg sier, i stedet for å bygge hele sin argumentasjon på stråmenn, beskyldninger og fordommer. At folk er legaliseringsmotstandere er i seg selv helt uproblematisk, men du diskuterer på en måte som egentlig minner mest om en fjortis som prøver å yppe til bråk. Det er vel der problemet ligger.
    Evt at du mest av alt ønsker en friksjonsfri verden. Det er sjelden godt!

    mvh
    Proffen
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Så tolker jeg deg rett i at dersom en av dine nærmeste havner på kjøret på alkohol eller andre rusmidler, så bør de helst drepes?

    Selv er jeg lykkelig over å leve i et sivilisert land, som til tross for visse utskudd i politiet, faktisk forsøker å hjelpe de som ender på den gale siden av ei spritflaske, eller en sprøytespiss.

    Jeg går ut fra at det du driver med her er trolling, for alternativet at du mener det, er såpass ille at jeg ikke nøler med å be deg søke hjelp.
     

    Dolkblad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2022
    Innlegg
    61
    Antall liker
    64
    Sted
    Innlandet
    Det kommer ganske enkelt av at du ikke gidder å sjekke fakta, men du står selvsagt fritt til å fortsette og være uopplyst.

    Vi som har hatt illegale rusmidler alt for tett på, og sett hvor jævelig det kan gå, vi må leve med den smerten, angsten og bekymringen resten av våre liv. Du våger allikevel å raljere samt påstå at vi ønsker legalisering fordi vi vil leke med våre egne liv. Realiteten er at når man har studert medaljens bakside til minste detalj, så innser man med all mulig tydelighet at dagens latterlige teoretiske tilnærming til rus, er fullstendig ute å kjøre.

    Det kommer aldri til å finnes et samfunn uten rus. Det kommer aldri til å finnes et samfunn der ingen faller utenfor, og havner på gata. Men det kan faktisk finnes et samfunn der vi aksepterer mennesket som det er, og sørger for trygghet og kontroll, fremfor å tillate store internasjonale syndikater å ture fram som de gjør, drepe for fote, ødelegge liv, true samfunn, og tjene avsindig store summer på det.

    ALLE argumenter som kan benyttes for/mot alkohol kan benyttes også for de mindre farlige rusmidlene, og det finnes ingen sekk som heter "narkotika" og derfor er farlig. Det er en løgn vi har vokst opp med, som det er på høy tid å få bukt med. Er du motstander av det vi i dag kaller "narkotika", må du faktisk også være motstander av alkohol, ellers er du i prinsipp kun en kunnskapsløs hykler.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Så tolker jeg deg rett i at dersom en av dine nærmeste havner på kjøret på alkohol eller andre rusmidler, så bør de helst drepes?

    Selv er jeg lykkelig over å leve i et sivilisert land, som til tross for visse utskudd i politiet, faktisk forsøker å hjelpe de som ender på den gale siden av ei spritflaske, eller en sprøytespiss.

    Jeg går ut fra at det du driver med her er trolling, for alternativet at du mener det, er såpass ille at jeg ikke nøler med å be deg søke hjelp.
    Du blander pushere og brukere. Det er pusherne som må vekk!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Jeg har lest og registrert det meste av statistikker som har blitt publisert her.

    Hvor mange anekdoter har du postet?

    mvh
    Proffen
    Mulig du har lest det, men da har du åpenbart ikke forstått innholdet.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.263
    Antall liker
    9.096
    Jeg går ut fra at det du driver med her er trolling, for alternativet at du mener det, er såpass ille at jeg ikke nøler med å be deg søke hjelp.
    Jeg tenker at når man seriøst (?) mener at man skal løse et problem i et sivilisert samfunn som vårt ved å begynne drepe folk man ikke liker så har man parkert seg selv laaangt bortenfor sidelinjen i en seriøs diskusjon og fortjener ikke oppmerksomheten. Vi kan jo være greie og hjelpe til og beskytte vedkommende mot seg selv. Det trengs.
     
    Sist redigert:

    Dolkblad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2022
    Innlegg
    61
    Antall liker
    64
    Sted
    Innlandet
    Kall meg hva du vil , tror ikke ikke jeg er den eneste hykleren her. Diskqutabel du er vel helt feilfri ?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Du blander pushere og brukere. Det er pusherne som må vekk!
    Nettopp. Og pusherne kan så å si utraderes ved å sørge for en kontrollert omsetning på linje med et rusmonopol som f.eks. Vinmonopolet er i dag. Inne i de forretningene omsettes på ryddig vis en av verdens farligste, og mest lumske rusmidler, som skader og dreper et utall mennesker verden over hver dag, hele året.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Nettopp. Og pusherne kan så å si utraderes ved å sørge for en kontrollert omsetning på linje med et rusmonopol som f.eks. Vinmonopolet er i dag. Inne i de forretningene omsettes på ryddig vis en av verdens farligste, og mest lumske rusmidler, som skader og dreper et utall mennesker verden over hver dag, hele året.
    Så 16 åringer som har lyst til å prøve amfetamin skal få det på polet?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Kall meg hva du vil , tror ikke ikke jeg er den eneste hykleren her. Diskqutabel du er vel helt feilfri ?
    Disqutabel har en rekke feil og mangler, en av dem er at jeg liker rus, og da spesifikt fra alkohol, til tross for at det er såpass ødeleggende som det er. Jeg har prøvd hasj én gang for ca 20 år siden, det var ikke noe for meg.

    Du er sikkert ikke den eneste hykleren her, for når folk sitter sånn passelig berusa en fredag kveld, og sprer sine kunnskapsløse innlegg om behovet for å forby alle rusmidler utenom et av de farligste, da er de hyklere, hver og en av dem.

    Selv er jeg nå midt inne i den siste helga av årets hvite måned, og jeg gleder meg til en endeløs rekke halvlitere på by'n om ganske nøyaktig ei uke. 🍻🍻🍻🍻🍻
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.209
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Har noen hevdet at 16-åringer skal få kjøpe amfetamin på polet, eller er det bare en ny stråmann?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Så 16 åringer som har lyst til å prøve amfetamin skal få det på polet?
    Nei.
    Les hva folk skriver, for det virker så ufattelig dumt å forsøksvis argumentere i mot noe som aldri har vært fremlagt.
    Nå fremstår du bare som dum, beklager å måtte være såpass direkte.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Nei.
    Les hva folk skriver, for det virker så ufattelig dumt å forsøksvis argumentere i mot noe som aldri har vært fremlagt.
    Nå fremstår du bare som dum, beklager å måtte være såpass direkte.
    Direkte er bra! Gidder du å skrive enkelt forklart hvordan narkolivet i Norge skal «settes opp»?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Bare det at man bruker ordet "narkolivet" fortjener egentlig disk fra debatten, det er åpenbart bare fordommer man forholder seg til
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    I tillegg kan man jo undre om meget, siterer den godeste Linus Torvalds..
    How did they not die as babies, considering that they were likely too stupid to find a tit to suck on?
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Direkte er bra! Gidder du å skrive enkelt forklart hvordan narkolivet i Norge skal «settes opp»?
    Les tråden, er du snill, jeg gidder ikke kaste bort så mye tid på folk som er demonstrativt uinteressert i kunnskap, samt har et menneskesyn som tilhører middelalderen.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Les tråden, er du snill, jeg gidder ikke kaste bort så mye tid på folk som er demonstrativt uinteressert i kunnskap, samt har et menneskesyn som tilhører middelalderen.
    Vi får håpe du får viljen din så får vi se hvor vellykket det blir. Jeg har ikke troa!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.620
    Antall liker
    10.156
    Vi får håpe du får viljen din så får vi se hvor vellykket det blir. Jeg har ikke troa!
    Det er helt greit å ikke ha troa, jeg har tidligere hatt samme ståsted, men som sagt har jeg hatt misbruk alt, at for tett på til å fortsette et kunnskapsløst liv.

    Verden har gått videre, mytene og løgnene er langt på vei fullstendig motbevist, og verden må benytte kunnskap og forståelse for å komme dagens regime til livs. INGEN er tjent med et illegalt marked styrt av pur ondskap. At folk i fullt alvor fortsetter påstå at dette fremdeles er veien å gå, gjør meg både trist og forbanna, når det finnes såpass mye kunnskap tilgjengelig.

    Rusmidler av alle slag er såpass farlig, at det ikke kan flyte fritt slik det gjør i dag, samfunnet må ta kontroll på det, slik vi har valgt med en av de verste av sorten.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det er helt greit å ikke ha troa, jeg har tidligere hatt samme ståsted, men som sagt har jeg hatt misbruk alt, at for tett på til å fortsette et kunnskapsløst liv.

    Verden har gått videre, mytene og løgnene er langt på vei fullstendig motbevist, og verden må benytte kunnskap og forståelse for å komme dagens regime til livs. INGEN er tjent med et illegalt marked styrt av pur ondskap. At folk i fullt alvor fortsetter påstå at dette fremdeles er veien å gå, gjør meg både trist og forbanna, når det finnes såpass mye kunnskap tilgjengelig.

    Rusmidler av alle slag er såpass farlig, at det ikke kan flyte fritt slik det gjør i dag, samfunnet må ta kontroll på det, slik vi har valgt med en av de verste av sorten.
    Høres veldig flott og enkelt ut! Hvem skal skaffe de nye brukerne?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nettopp. Og pusherne kan så å si utraderes ved å sørge for en kontrollert omsetning på linje med et rusmonopol som f.eks. Vinmonopolet er i dag. Inne i de forretningene omsettes på ryddig vis en av verdens farligste, og mest lumske rusmidler, som skader og dreper et utall mennesker verden over hver dag, hele året.
    det er vel derfor vi idag ikkeopplever illegal import av alkohol her til lands lenger heller……🤪

    mvh
    Proffen
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    det er vel derfor vi idag ikkeopplever illegal import av alkohol her til lands lenger heller……🤪

    mvh
    Proffen
    Det beste må være å gi bort ren amfetamin? Da forsvinner det grusomme illegale markedet raskt. Myndigheten får full kontroll og verden blir perfekt! 💪
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    7.759
    Sted
    Oslo
    Her diskuteres legalisering av cannabis.
    Ser ikke helt hva det har med heroin, kokain og amfetamin å gjøre.
    Men det er vel som rådet en politiker fikk,
    Svake argumenter - Hev stemmen!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Og når holdningene som gjennomsyrer legaliseringstilhengerne kan oppsummeres slik: " INGEN er tjent med et illegalt marked styrt av pur ondskap. At folk i fullt alvor fortsetter påstå at dette fremdeles er veien å gå, gjør meg både trist og forbanna, når det finnes såpass mye kunnskap tilgjengelig.
    - ja, da kan man jo undres om de har begge øynene fulle av trær, for de kan IKKE ha fått med seg detaljene og nyansene for hva som anses som ok eller ikke for nei-sidens del. Og når de DESSUTEN hevder at det er vi på nei-siden som "åpenbart er dumme og ikke forstår", av den enkle grunn at vi ganske enkelt ikke er enige med dem i ett og alt - ja da blir det vanskelig å ha en dialog.......

    mvh
    Proffen
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Her diskuteres legalisering ac cannabis.
    Ser ikke helt hva det har med heroin, kokain og amfetamin å gjøre.
    Men det er vel som rådet en politiker fikk,
    Svake argumenter - Hev stemmen!
    Ikke bare cannabis som har vært tema her selvom det står i tråden. Det er snakk om å fjerne pusherne, hvordan?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Her diskuteres legalisering av cannabis.
    Ser ikke helt hva det har med heroin, kokain og amfetamin å gjøre.
    Men det er vel som rådet en politiker fikk,
    Svake argumenter - Hev stemmen!
    Nuvel; det er vel strengt tatt flere som har tatt til orde for at ikke bare cannabis bør både avkriminaliseres og legaliseres, så helt borte er det nok ikke å relatere det til andre stoffer enn cannabis........

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn