Leffe: et fantastisk øl!

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
57
Torget vurderinger
0
I sommer, mens jeg ennå bodde utenlands, fikk jeg smake et øl som skulle vise seg å starte en ny epoke i livet mitt. Jeg kaller denne tiden "Etter Leffe". Jeg smakte 2 flasker av dette fantastiske ølet (kan dessverre ikke her og nå huske om det var en lys eller mørk variant jeg smakte :-[)

Uansett, mitt spørsmål er: får man kjøpt Leffe i Norge, dvs. helst Oslo, og isåfall hvor?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
På polet eller ute på byen?

Av utestedene er Beer palace et selvfølgelig alternativ. Ellers så har Lompa et lite utvalg med belgiske øl, i alle fall Rochefort og Chimay, jeg tror de også har Leffe.

mvh
KJ

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.764
Torget vurderinger
4
Leffe er vel det mest tilgjengelige av de Belgiske klosterøl. Det er lett å like, holder god og gjevn kvalitet, og er for mange inngangsporten til en ny verden av øl...Belgisk øl.

Både i Norge og Sverige er det de to vanligste variantene som er tilgjengelig, Blond og Bruin. På Vinmonopolets hjemmeside kan su raskt se hvilke utsalg hvor de er tilgjengelig.
I tillegg finnes Triple, Leffe 9, Radieuse og Ruby.

I sommer var jeg innom et tilfeldig liten dagligvarebutikk i en tilfeldig liten søvnig Belgisk landsby...de bugnet hyllene av Leffe og andre klosterøl og trappistøl i alle sorter. Det var greit å kunne ta med seg en 4-pack med en hver av Triple, Leffe 9, Radieuse og Ruby til en pris lavere enn 1 flaske på polet.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Leffe er godt, om enn noe kommerst. Hvis man liker Leffe må man jo bare sjekke ut La Trappe også, fler varianter.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.059
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Mener å huske å ha drukket Leffe på Underwater, men det er litt diffust, man hadde muligens sporingsfeil.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Valentino skrev:
Mener å huske å ha drukket Leffe på Underwater, men det er litt diffust, man hadde muligens sporingsfeil.
Nei du ser klart i tåka, de har Leffe der.

Topp Bunn