LedZepp Spesial - NRK3. 22:45!!!

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
To timer med høydepunkter fra bandet -- som oppvarming til gjenforeningskonserten. På NRK3 i kveld fra klokken 22:45.

Mine naboer vil forbanne meg.

Forøvrig, det spekuleres mye i hvorvidt de kommer til å spille Stairway to Heaven under gjenforeningen. Jeg var ikke klar over det, men gutta selv kunne ikke fordra låta - som de mente skilte seg altfor mye fra den øvrige produksjonen. Men den ble en kjempehit, selv da de nektet å lage en kortere versjon til radiospilling -- da tok like gjerne radiostasjonene og spilte hele fordi fans ble forbannet om stasjonen stoppet etter en stund.

(Må gjerne flyttes, skulle legge det inn under musikk, men valgte Generelt av gammel vane.)
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Pokker og, jeg har ikke anskaffet digital dekoderboks ennå, dvs ikkeno NRK3 her i huset.
Snufs :'(
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Takk for tipset, Soundproof...dette hadde nok gått meg hus forbi, jeg som nesten aldri leser programoversiktene for TV.

22.45 Led Zeppelin live

Konsert. 20 millioner forsøkte å få billett til Led Zeppelins store gjenforeningskonsert 10. desember. Dagen før de heldige utvalgte får se bandet på scenen, byr Lydverket på en eksklusiv to timer lang konsertspesial med bandet fra deres storhetstid på 70-tallet.
mvh
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hei.

Enig med costello.
Slike tips kunne det kanskje vært en egen kategori for her på forumet?

Mvh
Rocker
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Takk for tipset Soundproof! ,det må jeg få med meg.

mvh
Rune
 
K

kathrine

Gjest
Godt tips, men hvorfor i helvete skal musikkprogram sendes så sent!?
Vh
S
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Sikkert for å leve opp til forestillingen om at ekte rockere er nattdyr.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
En DVD-R ligger snart klar i brenneren....
8)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Hvorfor i h..... holder jeg på med denne hifi dillet.
DETTE er saker og det på min splitter nye plasma med dertil ræ.... innebygd lyd (har ikke rukket å få til noe lydgreier i TV rommet)
Har ikke sett eller hørt på de gamle heltene på åresvis.
Bohnam er jo dyret selv ;)Her går minnene tilbake til barndomen gitt :-\
Blir ikke tidlig kveld og byssan-lall i dag nei!

Kwil
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Ahhh! Solo gitarer, en mann ved mikrofonen. Inn i helsike så bra dette er. (Going to California)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Sitter å ser på akkurat nå. Minner meg om da jeg var 4-6 år og søskene mine tok opp LP på kasett. Mye musikk hjemme den gangen. ;D

Hilsen Bjørn
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Flere som legger merke til hvor mye dårligere de har blitt etterhvert her? Første konserten var i særklasse bedre imo :) (eller begynner det å bli seint for meg?)
kwil


Edit: Utdyper, har her blitt pent og pyntelig mangler energi, 1000 kr. spørsmålet hvorfor?

Edit igjen: trekker utsagnet delvis tilbake, inntrykket gjalt konsertopptak 2, vet ikke om opptakene var sendt kronologisk heller.

Artig var det :D
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.615
Antall liker
9.172
Sted
Trondheim
Kanskje det var mer energi i de første opptakene, men du verden så mye bedre de spilte på slutten. Ble ikke spesielt imponert over Jimmy Page på de første opptakene, men det ble bedre etter hvert. Utrolig hvor godt det hjelper med 10 års øving...
Ellers må jeg jo si at LZ ikke utviklet seg særlig på de 10 årene.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Svarte - julebord to kvelder på rad og små barn som våkner tidlig er en dårlig kombinasjon. Jeg sovnet i fra hele programmet. #¤%"#¤!
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Tok opp programmet men har ikke settt det enda. Var det stoff fra DVDene som er ute nå eller var det annet uutgitt stoff?

EDIT: Fikk vite av en kamerat nå at det var samme opptak som er på DVD'en i Mothership boksen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
OS skrev:
Tok opp programmet men har ikke settt det enda. Var det stoff fra DVDene som er ute nå eller var det annet uutgitt stoff?

EDIT: Fikk vite av en kamerat nå at det var samme opptak som er på DVD'en i Mothership boksen.
Edit er flott. Siden den finnes i boksen skal jeg spare deg for mas om kopi, men heller anskaffe boksen... ;)
 

zippo

Medlem
Ble medlem
04.11.2007
Innlegg
30
Antall liker
0
kwil skrev:
Flere som legger merke til hvor mye dårligere de har blitt etterhvert her? Første konserten var i særklasse bedre imo :) (eller begynner det å bli seint for meg?)
kwil


Edit: Utdyper, har her blitt pent og pyntelig mangler energi, 1000 kr. spørsmålet hvorfor?

Edit igjen: trekker utsagnet delvis tilbake, inntrykket gjalt konsertopptak 2, vet ikke om opptakene var sendt kronologisk heller.

Artig var det :D
var vel sendt kronologisk, versjonen av favoritten kashmir fra 79 var jo helt vill. knallbra.
 

mags

Medlem
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
47
Antall liker
0
Forresten er det helt sykt at Plant kun er 22 år når de spiller RAH. SYKT!
 
K

kathrine

Gjest
kwil skrev:
Flere som legger merke til hvor mye dårligere de har blitt etterhvert her? Første konserten var i særklasse bedre imo :) (eller begynner det å bli seint for meg?)
kwil


Edit: Utdyper, har her blitt pent og pyntelig mangler energi, 1000 kr. spørsmålet hvorfor?

Edit igjen: trekker utsagnet delvis tilbake, inntrykket gjalt konsertopptak 2, vet ikke om opptakene var sendt kronologisk heller.

Artig var det :D
Har sett det før (bombe)!;-)
Zeppelin ble rett og slett for store i slutten av karrieren, intimiteten mellom utøverne på scenen ble borte og det resulterte at komunikasjonen mellom dem tildels forsvant mener nå jeg.
Hva hadde skjedd med bandet hvis ikke evolusjonen hadde tatt Bonham, det vites ikke, men det er litt underligt dette med at storheter dør....jfr Joplin, Hendrix osv(hadde disse blitt en skygge av seg selv, var det mere og gi?)
Vh
S
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
faen faen m fikk ikke dette med meg grrr!!!
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Takk for den El Macarachi! :D
 
Topp Bunn