Laugtreff hos LMC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vi er en laidback gjeng som ikke stresser med mer enn vi må, så ting kan ta tid.
    Joaquin tenkte vel han skulle lage noe greier, men han er da altfor bizzy. ;)
    Åkkesom så kan jeg da legge ut noen bilder og kommentarer.



    Her er fra venstre LMC, BHO, Audiobox, HC, Hagto og JanR i lyttepossisjon.



    Her er deler av anlegget det ble lyttet til, basstårna står på yttersiden av trioene.....



    Som den hornmannen Leif er, så har han selfølgelig også et horn i stua som det går ann å blåse i..... ;D
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der ja :)
    Jo han siste karen (som jeg ikke husker hva het) er vel også en av gutta i OAS ?

    ps: alzheimers light,beklager HC :)

    Flere bilder Birger ;D

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ok, vi valser videre.
    Som vel de fleste vet er Leif en mann med forkjærlighet til vinyl......



    Her prøver han vel og orientere seg for hvilken side som skal spilles på riggen...som ser sånn ut....



    siden vi først har kasta oss ut i vinylens verden....her er styringa for Leif sin arm midt i racket og riaa`n øverst. På toppen der er forøvrig kassa som inneholder Dac`n hans. ;)



    Strøm trenger vel den som alle andre riaa`er og sånn ser Leif sin strømforsyning ut....det er den i bunn av racket :eek:



    Komponenten over er TVC`n (volum kontrollen).....ikke no småtteri det heller. ;D
     

    Vedlegg

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hagto skrev:
    Sistemann er HC. Ingen bilder med Joaquin?
    Takker Hagto (det er herved rettet ;)), og jo ...han finnes på foto han og. ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vel vel, trioene drives av rør....selvfølgelig, og her er en av monoblokkene.



    Strømforsyninga til denne glemte vi faktisk helt å ta bilde av, men den er hakket mindre fysisk enn den til riaa`n.



    "down under" var ikke oppe å gikk når vi var på vissitt, men det var vel ingen av de tilstedeværende som savnet noe heller. ::)
    Det en ikke vet har en vel heller ikke vondt av. 8)



    Her ser en det meste av anlegget, bortsett fra PSUene til monoblokkene ,strømfilteret, luftpumpa og hardiscstasjonen i kjellern.
     

    Vedlegg

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ok, vi får rase videre (jeg skal på ferie).
    Gutta lytter.......



    Joaquin, Audiobox og Hagto. ;)



    JanR, Audiobox, HC og Hagto!

    Vel, åssen låter det hele da?
    Jeg for min del syntes det spilte ca. som jeg håpet på. ;D
    Dvs. utrolig naturlig, hurtig, åpent og med ett trøkk og dynamikk som bare rør og horn kan varte opp med. ;D Jeg var også lykkelig over å kunne registrere at jeg for første gang kunne høre Avantgarde spille slik de burde. Basstårna til LMC spiller ringer rundt det jeg har hørt av Avantgarde sine egne subber, de holder rett og slett ikke følge med resten av sine egne systemer (nb.har ikke hørt deres hornsubber). Tråkker sikkert endel Avantgarde eiere på tæra her, men det er nå min ringe mening da. Sikkert en grunn til at Leif har gått til verket nettopp når det gjelder bassgjengivelse og. ;)
    Som en takk for besøket fikk Leif en liten "pryl" av undertegnede.....



    en liten kloss av bjørk påmontert ett driverrør, en 300B og ett horn :)......tror Leif likte den, da den umiddelbart fikk plass på toppen av det ene basstårnet. ;D
    Ellers vil jeg takke for storveis servering av både mat og drikke. :)
    Jeg for min del ser frem mot neste besøk i Drøbak med "down under" lekkert integrert i resten av systemet.
    Dere andre får fore på med lytteintrykk!!
    Dette ble litt fort og gæli, men i morgen er jeg på fjellet og blir der ei uke eller to.....der har jeg ikke internett. ;D
    God sommer!
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Men hva fanken. Dette må være før musikken skrus på. Tror håret skal blåse bakover når lmc'ern drar volumknottet over til høyre.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Der ja :)
    Jo han siste karen (som jeg ikke husker hva het) er vel også en av gutta i OAS ?

    Flere bilder Birger ;D

    /jan
    Hei!
    Ikke nå lenger :mad:
    Vi hadde grillfest denne kvelden ::)

    Bare k..... ;D
    Skjønner godt at man griper sjansen til å høre dette anlegget rør,klasse D,horn og dynamisk.
    Dere var forsåvidt heldig med været , antagelig ikke 40 grader i stua den dagen (bare 32?)
    Mvh.KW
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    Men hva fanken. Dette må være før musikken skrus på. Tror håret skal blåse bakover når lmc'ern drar volumknottet over til høyre.
    De herrer i lauget som har hår på hue, vannkjemmer selvfølgelig dette i slike høytidlige annledninger. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kun 25 når vi kom men vi ble vel såpass "opphetet" alle sammen at det var nok nærmere 40 på slutten ;D

    Ja hva skal en si.Kort ver. siden klokken drar seg mot sengetid:
    Det BHO sier stemmer bra.Det som overrasket meg mest var iofs hvor lite man merket "bass tårnene" eller om dere vil hvor integrert de var i systemet.
    De bare...var der ;)

    Vi får ta en litt mere utfyllende "rapport" i løpet av helgen.

    ps: god ferie Birger,kos dere på fjellet :)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn