lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Stein Ivar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    271
    Torget vurderinger
    4
    Skikkelig god feelgood tråd med masse flotte bilder! :)

DPA virker spennende, men er dette noe som fortsatt produseres? Nettsiden virker veldig ut datert og ei heller har så mange produkter.

-Stein Ivar

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig god feelgood tråd med masse flotte bilder! :)

DPA virker spennende, men er dette noe som fortsatt produseres? Nettsiden virker veldig ut datert og ei heller har så mange produkter.

-Stein Ivar
    Hei Stein Ivar! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det settes pris på.. :)

DPA står for Denes Peter Audio og er en smal produsent i Budapest i Ungarn. Han produserer nå kun i liten skala hjemmefra. Begynner å bli en aldrende kar så de store tunge produktene lager han ikke lenger, rett og slett pga vekt og håndtering. Preamp og mindre effekt trinn er fortsatt i en begrenset produksjon. Nøkkelkvaliteten til disse produktene er trafoene som han vikler selv i eget verksted. Strømforskyningene er også godt overdimensjonert. Dette gir gode arbeidsbetingelser for rørene. På preampen spesielt er disse også godt regulert. I min sitter det 5 forskjellige rør. I linja benyttes 6n1p rør som er lett å få tak i og er billig, men kan også benytte 6n6p, ECC88, 6N23P osv..

Mvh
    lassemann

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig kveld hos Lasse m/familie i går!

Takk for bistand med helsesjekk av rør og pre. Sjelefred gjør også mye for lydkvaliteten. ;)

Jeg slutter ikke å imponeres av lyden i stua hos deg. Usikker på om jeg egentlig har hørt noe nevneverdig bedre, strengt tatt. :) At de små klonene henger med når resten av utstyret er i denne klassen, ville jeg ikke trodd om jeg ikke hadde hørt det gjentatte ganger med egne ører. Veldig, veldig bra. Og bassen i rommet.... Misunnelig! ;) Har har du fått imponerende mye ut av sakene.

Om dette høres ut som skryt og floskler, så er det bare fordi det er SÅ bra. :)

Og DPA-blokkene er absolutt noen imponerende, dønn ærlige, klumper. Hel ved! Pondus og kontroll i overflod.

Takk for meg for denne gangen. Kommer tilbake! :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig kveld hos Lasse m/familie i går!

Takk for bistand med helsesjekk av rør og pre. Sjelefred gjør også mye for lydkvaliteten. ;)

Jeg slutter ikke å imponeres av lyden i stua hos deg. Usikker på om jeg egentlig har hørt noe nevneverdig bedre, strengt tatt. :) At de små klonene henger med når resten av utstyret er i denne klassen, ville jeg ikke trodd om jeg ikke hadde hørt det gjentatte ganger med egne ører. Veldig, veldig bra. Og bassen i rommet.... Misunnelig! ;) Har har du fått imponerende mye ut av sakene.

Om dette høres ut som skryt og floskler, så er det bare fordi det er SÅ bra. :)

Og DPA-blokkene er absolutt noen imponerende, dønn ærlige, klumper. Hel ved! Pondus og kontroll i overflod.

Takk for meg for denne gangen. Kommer tilbake! :)
    Hyggelig Dazed, at du likte lyden i stua og at vi kunne friskmelde din BAT preamp. Den preampen spilte fantastisk i mine ører og hva du enn gjør så kvitt deg ikke med den! ;)

Har den siste tiden gått gjennom hele anlegget, først og fremst i forhold til rør. Det er særlig inngangsrøret til DPA blokkene som er sårbart. De som satt der var svake, men nå har jeg klart å skaffe nye E280F pentoder fra Siemens og det gjorde underverker lydmessig. Takker for hyggelig besøk og jeg tar meg gjerne en tur opp til deg ved anledning..

I kveld skal undertegnede på Sarpsborg festivalen å høre Madrugada og DeLillos live.. Gleder oss litt til det..:)

God helg!

mvh
    lassemann

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    6.765
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det skal vi nok få anledning til. :)

Kos dere på konsert. Været ser ikke så verst ut. :)

Mistenker at jeg hører både Sivert og Lars herfra også.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen!

Der planlegges artige prosjekt i kjelleren til haldenseren. Han er rett og slett et unikum av ideer og gjennomføringsevne av disse. De gamle BAT forsterkerne, og da særlig VK60 og VK75 har fått lengre rekreasjonsopphold her. Det gjør dem godt å få litt blodfortynnende og nye rørklaffer. Jeg må jo også ha meg en sånn tenkte haldenseren, og vips så spiller disse vakker musikk i klasse A. Gamle sengebunner i bøk gir en fin ramme, så en tur til blikkenslageren og vi har en seng for rørinstallasjon.. Dette blir varmt, så her tenker han ut at stillegående PC vifter, avhendigheter fra dynga, vil gjøre underverker. Gratulerer, dette ble flott!!

6c33.jpg

6c33.1.jpg

Videre driver undertegnede med sine prosjekter.. Utmåling av GU50 rør til en klasse A, 4 rør pr kanal ting. Blir stor og tung. Spent på hva disse vil klare. Gamle sender rør fra MIG Jagerfly.. Veldig likt KT88, men dette er NOS.. Rørjigg er bygget av haldenseren og tilkoplet AVO MK4 rørtester siden slike sokler ikke er kommersiell vare.

gu 50.jpg

GU502.jpg

Mvh
    lassemann :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    9.239
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Herlig, Arne er et unikum!
    - og du er ikke langt etter du heller Lasse.....

:rolleyes:

/Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen! Vært en stille periode her i vinduet, men ved kjøkkenbordet skjer det stadig ting.. Har en artig stepup på besøk som fortjener litt oppmerksomhet, en Millennium Trippel.. Av en byggekvalitet som man så ofte ikke ser.. Lar bildene tale for seg.. ;)

DSC_0958.jpg

DSC_0957.jpg

DSC_0956.jpg

DSC_0955.jpg

Mvh

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Så meget bra ut, håper den følger opp lydmessig :)
    Fortsatt god helg

mvh
    Driver med sammenlikning av min egen hjemmelaga, og helt subjektivt fra min side er det kun marginale forskjeller. Har ikke helt kontroll på impedans hjulet enda.. God helg til deg også :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig spennende sak!! Er dette et produkt som lages i dag?
    Jada, men denne er en slags prototyp som er på rundreise. Lages av en Italiener med sans for kvalitet og design.. Litt usikker på hvilke trafoer som sitter i den, men det skal jeg høre med produsenten om.. :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    En på hver side.
    Se der ja! De var jo like av utseende og sikkert samme fabrikat som du nevner.. Spennende prosjekt du har laget deg der.. Går litt med de samme planene, nemlig å bygge meg en god DAC. Men som det rørhue jeg er føler jeg at det er mange trær i skogen osv.. ;)

Mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ny pasient til behandling i kveld.. Tilstand helt død, ingen gløding, men lyd i trafo ved oppstart.. Liker disse små EL34 forsterkerene. Dagens pasient er en Rougue Audio Cronus.. Med riaa også.. Måler litt og finner at likeretter til gløding måler 3,2 volt ut, 6 volt inn.. Første feil funnet.. Videre var lyttene til filtreringen av gløding skikkelig bulete.. Leter litt i rotet mitt og finner ny likeretter og lytter. Byttet dette og nå kommer vakre toner igjen. EL34 er flott! Phillips rør er jo heller ikke feil.. ;)

DSC_0977.jpg
    DSC_0978.jpg
    DSC_0980.jpg
    DSC_0981.jpg
    DSC_0982.jpg

Mvh

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.345
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hatt en liten dialog med Mike Sanders, grunnlegger og produsent av Quicksilver Audio. Jeg var ikke vanskelig å overtale når det gjaldt ny og oppgradert strømforskyning til mine Mid Mono fra 2007. Mike mener at denne vil gjøre monoblokkene klart bedre. Mer strøm gir mer uanstrengt lyd. Ikke at blokkene har slitt med det, men nå jobbes det inn mot julen med nye trafoer som skal kunne gi nærmere dobbel strømstyrke til rørene.. Nå må bare undertegnede holde tunga rett i munnen. Her er det flere ledninger enn ønsket.. ;)

DSC_1135.jpg
    DSC_1136.jpg
    DSC_1137.jpg
    DSC_1132.jpg

DSC_1138.jpg

Mvh

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn