Lagd meg min første høyttalerkabel (DIY/Show-off)

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke veldig tro på magiske egenskaper ved kabler, men jeg liker likevel å ha noe som ser litt tøft ut.
Lagde derfor en selv (eller lagde og lagde, brukte ferdig kabel som jeg har pyntet), 4mm i diameter fordi det kan vel ikke skade? :p

Skrevet litt om prosjektet her:
https://flemmingss.com/my-first-diy-speaker-cables

Litt bilder:
 

Vedlegg

P

parafinoksen

Gjest
Ser greit ut, det, men går kanskje med litt mye kroner til pynt og utstyr i forhold til kabelprisen? Særlig når pynten likevel skjules bak A/V-benken? Ville kanskje i stedet vurdert å bruke pengene på et sett brukte høyttalerkabler i en høyere klasse enn Clas.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Fint med litt vinterprosjekter:)

Men dette med kost/nytte og pynt: Kanskje bedre å benytte plugger hvor kabel går inn i enden?
Blir mindre «klumpete» da. Bildet viser Supra.

0C756D15-907F-4D06-AF77-549CBDE079E7.jpg
 
P

parafinoksen

Gjest
Eller ikke bruke plugger i det hele tatt, der det er mulig og praktisk?

Hvis en ikke skal flytte rundt på utstyr og ta ut kablene til stadighet, er det jo ingen grunn til å bruke plugger?
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Fint med litt vinterprosjekter:) Men dette med kost/nytte og pynt: Kanskje bedre å benytte plugger hvor kabel går inn i enden?
Blir mindre «klumpete» da. Bildet viser Supra.
Yes, det var en av tankene som slo meg underveis :) Hovedgrunnen til at jeg brukte disse bananpluggene var dog at jeg hadde dem liggende likevel.
Eller ikke bruke plugger i det hele tatt, der det er mulig og praktisk?

Hvis en ikke skal flytte rundt på utstyr og ta ut kablene til stadighet, er det jo ingen grunn til å bruke plugger?
Vel, det er nok antakelig "best" i og med at man får færre kontaktpunkter, men jeg liker kunne ta dem ut og inn enkelt og greit, selv om det vel skjer sjeldent.
 
Topp Bunn