Strøm relatert LADAC isotrafo 2000VA, info?

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
357
Antall liker
231
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Heisann!
Jeg har en slik, men lurte på om noen muligens har en manual, eller annen nyttig info og dele?
Jeg lurer igrunnen litt på hva den gjør. Er den helt "blind" 1:1 eller kan den sminke til strømmen på noen måte? (filter?)

Hvor går grensa for hvor effekt-hungrige apperater en kan hekte på? (om det i det hele tatt kan svares på, fornuftig)


Mvh R.E.

 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Den kan sikkert gjøre mye godt mange steder, men husk å teste uten etter en stund. Jeg hadde samme for mange år siden og opplevde stor lydforbedring når jeg fjernet den.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Litt ang. rykte om isotrafo som dynamikkdreper.
Har en trafo på 2300VA.Brukt alene stemmer dette,
hva/hvordan de egentlig skal brukes som fungerer ikke med kun en isotrafo.
Bruk av isotrafo er etter min erfaring slik at alle komponenter
skal ha sin egen trafo,ikke dele med f.eks preamp og annen kilde.
Da snakker vi om jordsløyfer som jo er hovedgevinsten ved bruk av isotrafo.
Lekte meg litt med en PS audio noise Harvester.I den grad det er/var dynamikktap
med bruk av isotrafoer på all elektronikk mener jeg at dette forsvant da noiser harvesteren
ble plugget inn på sekundærsiden på isotrafoen til poweramp (2300VA)

Her,trafoer til hvert komponent

http://www.hifisentralen.no/forumet...43-sentralnettet-og-spenningskvalitet-12.html

NH,sekundærside på isotrafo,innlegg # 254.
Elektronikken lager jo selv en god del støy,så elektronikken "svømmer i sin egen dritt" på sekundærsiden på isotrafoen.
Reduser egenstøyen og dynamikktapet forsvinner.Håper erfaringen er ok forklart.

http://www.hifisentralen.no/forumet...43-sentralnettet-og-spenningskvalitet-13.html
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
357
Antall liker
231
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Takker for svar så langt :) Har hatt den tilkoblet i snart 2 mnd. og tenker det er dags at prøve å ta den bort igjen en stund.
Jeg har fulgt med i tråden din Ymir over lang tid, mye god og inngående info! Men er ikke alt jeg forstår like godt.
Lurte igrunnen mest på om noen hadde spesifikk info om ladacen, men skal lese igjennom det du har linket til.
 
Topp Bunn