LaBoheme Phono Preamp

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Kom tilfeldigvis over denne .
Er det noen som kjenner til denne phono preampen eller har en formening om det er en bra konstruksjon evt. noe for DIYere?
 

Vedlegg

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Innlegg
679
Antall liker
13
Hei!

Jeg har fulgt utviklingen av denne Phonoen en stund, og jeg har veldig lyst til å bygge en slik en, engang. Den virker rimelig kompromissløs, og jeg har all tro på at den vil spille meget bra. Den kan konfigureres for balansert signal inn, siden den er fullstendig balansert. Designet med separate opamper for hhv. spenning og strøm forsterkning er veldig elegant, og bruken av transfomator på utgangen gir galvaniskt skille. Inngangstrinnet er rimelgi standard, implementert med JFETs med veldig lav egenstøy, og gjennomtenkt og burde være lett å få nøyaktig. I tillegg så har den jo gain justering både for MM og MC.

Uten å ha noen som helst erfaring med den, så vil jeg si at den absolutt er intressan som et DIY prosjekt, så det er bare å kjøre på hvis du har planer om å lage deg en RIAA :)

Bakdelen er vel kanskje at konstruktøren har ikke laget noe kretskort design ennå, slik at dette må du gjøre selv, eller evnt. bare koble alt på eksperimentkort, slik som konstruktøren. I tillegg vil det vel ende opp med å koste endel penger å lage denne. 8)

- Slarssen
 
Topp Bunn