Vitser og morsomheter Kvinnelandslaget i fotball

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er vel snart på tide å konfrontere elefanten i rommet, eller?
    Det er så hjelpeløst og sjokkerende dårlig at man ikke vet om man skal le eller grine.
    Jeg klarer rett og slett ikke å sitte å se på dette. Bedre å sitte på huk og stirre inn i stikkontakten.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Bedre å sitte på huk og stirre inn i stikkontakten.
    Ny erfaring, det du kommer med der: Skal prøve varianten dersom jeg mot formodning skulle komme til å skru på Dustekassa i vanvare.
    Forøvrig anbefaler jeg hurtigvarianten av suicidal tilfredsstillelse når frustrasjonen annammer Dem: prøv strikkepinner i stikkontakten!

    Cheers!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Kvinnefotballen er bra den. Faktisk verdens beste kvinnefotball, og man må ta det som det er. Skal dere ha rask fotball....se på Liverpool eller Bodø/Glimt vell.

    Det som er elefanten i rommet her i dag er produksjonen fra NRK. Håpløst å sende lyden fem sekunder før bildet slik at målene blir som en reprise. De beste fem minuttene var de uten kommentator. Husker ennå ett fotball VM for herrer som gikk uten lyd pga streik i NRK. Best ever. Man blir liksom mere med i kampen da. Dessuten var kommentatoren fra NRK i dag kjempedårlig. Et VM fortjener bedre. NRK. Skjerp dere.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Er vel snart på tide å konfrontere elefanten i rommet, eller?
    Det er så hjelpeløst og sjokkerende dårlig at man ikke vet om man skal le eller grine.
    Jeg klarer rett og slett ikke å sitte å se på dette. Bedre å sitte på huk og stirre inn i stikkontakten.
    Du sammenligner med herrefotball eller? Jeg synes det er pussig at kvinnefotball alltid skal vurderes opp mot herrefotball. Det er få som hele tiden påpeker at en godt G16-17 lag slår kvinnelandslaget i håndball.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Tregt? De spilte jo både raskere og mer presist enn mange norske herrelag i eliteserien. Kvinnefotballen har tatt enorme steg de siste årene. For 5-10 år siden var det tragisk å se på.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Tja, hva vet jeg? Jeg observerte bare at det var klagestorm hos nrk fordi bildet hang etter lyden på sendingen. Det kan naturligvis mot formodning skyldes andre ting enn at spillet gikk tregt...
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Fleire vitsa

    - Korr ska du da gutten min?
    - Æ ska på fotboillkamp å se Gutan spæll.
    - Å det bli sekkert arti når dem vinnj?
    - Æ veit ikke, æ har bærre følgt dem i to år.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tipper kvinnelandslaget slår de fleste lag i tippeligaen. Fortsatt langt mer spennende å se på tippeligaen, men er jo elendig nivå.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hjelper ikke den når man rekker å komme i overgangsalderen før man rekker å forsere midtbanen
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Fotball har uansett mistet mye av sin sjarm.

    På herresiden er det nesten bare snakk om penger og spillerkjøp og stjernedyrkelse. Egenproduserte spillere har blitt nærmest noe sensasjonelt, når man kommer på et visst nivå.

    På kvinnesiden er det nesten bare snakk om mangel på penger og stjernedyrkelse. De vil jo ha det likedan som gutta, men får det i liten grad, siden interessen for damefotball er mager. Man ser ikke mange som går med Ada Hegerberg-drakt, akkurat...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg synes Ivar Hoff sa det best:
    'Kvinnefotball? - Ikke er det kvinner og ikke er det fotball!'
    - Han høstet dog litt pes for den der.... >:D
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Jeg synes Ivar Hoff sa det best:
    'Kvinnefotball? - Ikke er det kvinner og ikke er det fotball!'
    - Han høstet dog litt pes for den der.... >:D
    Hoff er mildt sagt frustrert over å bli tillagt en uttalelse han aldri har kommet med.
    - Det er ikke et sitat fra meg, men har tydeligvis oppstått en eller annen gang. Den personen som kan dokumentere at jeg har sagt det, skylder jeg en flaske vin, for å si det sånn, sier Hoff.
    Før han tar i bruk litt kraftigere kost:
    - De som sier at jeg har sagt det, kan stikke finger'n i ræva og skli på albuen. Sitatet er en bløff!

    https://www.dagbladet.no/sport/ivar-hoff-opprort-over-falskt-fotballsitat/66388069
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Tipper kvinnelandslaget slår de fleste lag i tippeligaen. Fortsatt langt mer spennende å se på tippeligaen, men er jo elendig nivå.
    Neppe. Denne er noen år gammel, men:

    Sveriges kvinnelandslag tapte mot 17-årige gutter.

    Litt som da herrespilleren som var ranket nr. 205 eller noe i verden banket begge Williams-søstrene i tennis, med en ankelskade. Det er simpelt hen for store fysiske forskjeller mellom menn og kvinner til at sistnevnte kan hevde seg mot førstnevnte i de fleste idretter.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Hadde vært litt mere interessant om alt ble redusert med rundt 10%, lengde/bredde/høyde på baner og mål :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Tipper kvinnelandslaget slår de fleste lag i tippeligaen. Fortsatt langt mer spennende å se på tippeligaen, men er jo elendig nivå.
    Det er helt feil. Røas guttelag knuste kvinnelandslaget.

    Kampen i går var bare trist... at det er så lavt nivå i et så stort mesterskap er rett og slett sjokkerende.

    -BB-
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Tipper kvinnelandslaget slår de fleste lag i tippeligaen. Fortsatt langt mer spennende å se på tippeligaen, men er jo elendig nivå.
    Det er helt feil. Røas guttelag knuste kvinnelandslaget.

    Kampen i går var bare trist... at det er så lavt nivå i et så stort mesterskap er rett og slett sjokkerende.

    -BB-
    Mener du det samme om annen kvinneidrett eller synes du kvinnefotball spesielt henger etter?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg liker bedre håndball for kvinner enn menn nettopp for at det ikke går altfor fort, blir noe mer seerverdig. Ishockey for de beste gutta er komplett umulig å følge med på. Når det gjelder fotball går kvinnefotballen for tregt, de hadde profitert på en noe mindre bane.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Tipper kvinnelandslaget slår de fleste lag i tippeligaen. Fortsatt langt mer spennende å se på tippeligaen, men er jo elendig nivå.
    Det er helt feil. Røas guttelag knuste kvinnelandslaget.

    Kampen i går var bare trist... at det er så lavt nivå i et så stort mesterskap er rett og slett sjokkerende.

    -BB-
    Mener du det samme om annen kvinneidrett eller synes du kvinnefotball spesielt henger etter?
    Jeg mener overhodet ikke det samme om kvinneidrett generelt!

    -BB-
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Hvorfor ser mange på norsk fotball egentlig? Den engelske premier league går så mye fortere og den spanske er så mye mere teknisk og brilliant. Kvalitetsforskjellene er påfallende fra disse og den norske eliteserien.

    Hvorfor er det 20.000 å ser Brann hjemme?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Er det så mange som ser på norsk fotball egentlig? Stadioene blir tommere og tommere og de evige fotballsøndagene på almennkringkasterne er jo borte.
    Idag går man stort ut i adressa og krever at Lerkendal fylles til eggenhyllesten, det hadde jo vært helt unødvendig for få år siden
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Jeg liker bedre håndball for kvinner enn menn nettopp for at det ikke går altfor fort, blir noe mer seerverdig. Ishockey for de beste gutta er komplett umulig å følge med på. Når det gjelder fotball går kvinnefotballen for tregt, de hadde profitert på en noe mindre bane.
    Og håndball for menn hadde profitert på litt større bane og mål.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Det der er ikke realistisk engang. Skal de ikke ha leggbeskyttere?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    Var det ikke det jeg viste, at spillerne på det norske herrelandslaget burde ha større baller.

    (denne tråden ligger trossalt under vitser og morsomheter)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Dere ser helt feil.

    Kvinnefotball er betydelig mer spennende enn herrefotball, for det skjer mye mer hele tiden, og en god del mer er overlatt til tilfeldighetene.
    Man har jo hjertet i halsen mer eller mindre hele tiden.

    :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.282
    I går møtte de ett Fransk lag som presset dem veldig høyt og som var intense i sitt spill. Men Norge var i grunn godt organisert og sto godt i mot til tross for noen personlige feil. Vi viste hva svakhetene deres var, men vi klarte ikke helt å unytte de store rommene de etterlot.

    Tilfeldigheter er det jo alltid i fotball, men det er stort sett de gode lagene som utnytter dem best. Så også i går. Men ja, jeg syntes det var en spennende kamp med to ganske jevnbyrdige lag. Jeg synes at kvinnefotballen har tatt store steg i positiv retning. NRK derimot...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kvinneidrett er kvinneidrett og kan være vel så underholdende som herreidrett.
    men de burde ha litt mindre bane for kvinnefotball for å høyne tempoet litt.
    det er tross alt andre fysiske forutsetninger, og en svær gressmatte er veldig mye mer krevende enn enn gymsal (håndball) eller andre mindre venues.
    trenger ikke å legge noe stolthet i dette, det er bare å se på prestasjonene og justere deretter.
    kvinnelige skiløpere blir f.eks. ikke fornærmet over at deres lengste distanse er 30 km istedenfor 50 km.

    (nivået på damefotball er nok høyere nå enn på nittitallet, men som 16-åring spilte vi i vestfold kretslag treningskamp mot kvinnelandslaget og moste hege riise, linda medalen, cathrine zaborowski, heidi støre og co med 6-2 eller hva det var).
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Kvinnefotballen er vel omtrent der herrefotballen var for 70 år siden. Så kan man jo spørre seg om det er bane og mål for herrene som har blitt for små eller om de for damer fortsatt er for store, mens dimensjonene har forblitt de samme.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Fotball, gjesp er kun resultatet og der er kvinnene langt bedre.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Jeg er ikke videre interessert i fotball, og egentlig bryr det meg lite hvem som vinner. Men jeg nyter av så se kunstnere på jobb.

    Så ta en titt på det jeg legger inn her under, og fortell meg etterpå om paralympics, så skal jeg med glede gi deg adressen til nærmeste Specsavers. Det du driver med er bare for dumt.


    Jeg anbefaler alle andre i tråden å se gjennom dette også. Kom igjen, mine herrer, dette er høyt nivå, lite grunn til den gledesløse hoveringen som fyller denne tråden.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fotballmessig imponerer det norske herrelandslaget like mye/lite som damene.......
    Da er det jo bedre å se på damene.....:cool:

    mvh
    Proffen
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Kvinne friidrett er det høyt nivå på, da særlig de korte løp distansene og tresteg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn