Kvålsvoll design

Bassisten

Fersking
Ble medlem
21.10.2021
Innlegg
1
Antall liker
6
Sted
Ålesund
Jeg har lenge blitt anbefalt å ta turen innom Kvålsvoll å lytte til hans verk/kreasjoner.

I går kveld gjorde jeg så..å for en opplevelse!

Jeg er ikke mer en middels befaren i hifiverdenen men jeg er musiker og jeg har en klar formening om hvordan det skal låte.
Her føles det som å stå foran scenen å titte mot vokalisten, se bak på trommisen når der kommer noen kule kanteslag/perking. Og høre bassisten på siden av trommisen når når han går ned på en krystallklar lav H streng.

Det høres definert å klart ut hele veien.

Vi spilte bla. Time of Water m/Daniel Herskedal på 2xW110 og 2XF205.
I denne låten ligger noen fete tuba-akkorder i bunn og en skjør nydelig blåser i melodilinjen.
Anlegget leverer utrolig flott å takler å skille de ulike lagene i låten med den største selvfølgelighet.

Ble også imponert over kapasiteten til T6flat subbene som også hang godt med og varierte overraskende lite fra de store.

Her blir lang erfaring og ingeniørskap fra designeren Kvålsvoll tydelig.

Jeg vurderer nå hva jeg skal handle der.. stort eller lite😊 og oppfordrer alle som har mulighet til å høre på disse systemene om å kontakte han.
 

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Innlegg
911
Antall liker
531
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
7
Jeg har lenge blitt anbefalt å ta turen innom Kvålsvoll å lytte til hans verk/kreasjoner.

I går kveld gjorde jeg så..å for en opplevelse!

Jeg er ikke mer en middels befaren i hifiverdenen men jeg er musiker og jeg har en klar formening om hvordan det skal låte.
Her føles det som å stå foran scenen å titte mot vokalisten, se bak på trommisen når der kommer noen kule kanteslag/perking. Og høre bassisten på siden av trommisen når når han går ned på en krystallklar lav H streng.

Det høres definert å klart ut hele veien.

Vi spilte bla. Time of Water m/Daniel Herskedal på 2xW110 og 2XF205.
I denne låten ligger noen fete tuba-akkorder i bunn og en skjør nydelig blåser i melodilinjen.
Anlegget leverer utrolig flott å takler å skille de ulike lagene i låten med den største selvfølgelighet.

Ble også imponert over kapasiteten til T6flat subbene som også hang godt med og varierte overraskende lite fra de store.

Her blir lang erfaring og ingeniørskap fra designeren Kvålsvoll tydelig.

Jeg vurderer nå hva jeg skal handle der.. stort eller lite😊 og oppfordrer alle som har mulighet til å høre på disse systemene om å kontakte han.

Det fins alt ein eigen tråd for oss som har vært på besøk hos han:

https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/besøk-hos-kvålsvoll-design.96819/

Mvh Arild 😊
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Jeg vurderer nå hva jeg skal handle der.. stort eller lite😊 og oppfordrer alle som har mulighet til å høre på disse systemene om å kontakte han.
Hyggelig å høre at flere tar turen innom og får oppleve lyden som trylles frem:). Jeg valgte "lite" til mitt lille lytterom, og er superfornøyd.
 
Topp Bunn