Kudos; speakers corner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eksakt HiFi

Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.10.2019
    Antall liker
    38
    Takk for bra og forståelig svar!

Kan jeg spørre om en ting vedr denne dynamikkforskjellen mellom 606 og 707; skyldes dette hovedsaklig det større elementet, eller skyldes det økt kassevolum?

Som nevnt vil ikke høyttalerne få dypbass-oppgaver hos meg, det tar subwoofere seg av, og jeg bruker et elektronisk delefilter til dette så høyttalerne blir helt fritatt fra å jobbe med dype frekvenser.
    Både element størrelse og kasse volum vil bridra generelt til mer dynamik, selv bruk av subwoofere.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    1.005
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Fikk du hørt 707? Inntrykk?
    Ja, har hørt den. Satt igjen med et inntrykk av at høyttaleren har et veldig mye større potensiale enn det jeg fikk høre. Jeg hadde dessverre litt dårlig tid, fikk hørt 4-5 låter. Høyttalerne var asymmetrisk plassert i rommet, den ene sto ganske nærme sidevegg, den andre med helt åpen side. Forsterkeren som ble brukt var en ikke altfor sterk Linn-sak til drøyt 10% av prisen til høyttalerne.
    Likevel hørte jeg en nærhet til musikken som er uvanlig. Veldig nakent på en bra måte. Usminket er kanskje ordet. Veldig »tørr» lyd. Flott dynamikk, men her tror jeg det ligger mye mer tilgjengelig med mer strømsterk forsterker.
    Jeg likte den veldig godt og er sikker på den ville låte mye bedre hjemme hos meg selv. Noe usikker på utseende mht tilpassing i eget rom. Isolert sett veldig fin og ujålete.

stianl75

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2014
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer å kjøpe noen små gulvstående høyttalere og ser at Moet har kampanje på Kudos X2
    Noen som har innspill til disse koblet opp mot Hegel? Jeg har Hegel H80 som jeg tenker å beholde, så vil gjerne ha noe som matcher her
    Litt langt til Stavanger for prøvelytt - noen andre som fører Kudos?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    1.033
    Torget vurderinger
    4
    Hvor holder du til?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    263
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å kjøpe noen små gulvstående høyttalere og ser at Moet har kampanje på Kudos X2
    Så vidt jeg vet har X2 gått ut av sortimentet til Kudos for en stund tilbake så det er vel grunnen til kampanjepris hos Moet :cool:

stianl75

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2014
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    1
    Så vidt jeg vet har X2 gått ut av sortimentet til Kudos for en stund tilbake så det er vel grunnen til kampanjepris hos Moet :cool:
    Regnet nesten med det, uansett så lurte jeg på matchen med Hegel :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn