KRIX: EQUINOX MK4

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:

Kommentarer

Auditor

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.150
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
1.409
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Kobber kortslutningsringer gir betydelig lavere forvrengning.

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
8
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.
Hei,
Tror jammen de tekniske detaljene ikke er endret så dette må vi sjekke opp i
Takk for årvåkenheten!!
mvh
Paul

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
8

Så er endringer på den tekniske siden gjort pluss noen små tillegg om finisher etc...

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
8
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!
Nodelands beste høyttalerkjøp - og DET sier ikke så lite!!!:love:

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
463
Ja, til prisen er nok denne mitt 1. valg. Neste kandidat opp for meg er kanskje Harbeth PS3ESR, og den koster vel fort det dobbelte.

Auditor

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.150
Torem: P3ESR er slett ikke verst , de! Regner med du har hørt hva de får til på Naim? Krix Equinox er litt som PMC, Elac, Dynaudio , AE og Sonus Faber: De vokser proporsjonalt med elektronikken du gir dem å jobbe på..Equinox er en ekte allrounder også...

Auditor

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.150
pmaudio: Ikke alle tør å bruke ringradiatorer lenger, men jeg syns personlig de er de fineste diskantene- midt mellom dome og bånd, med det beste av egenskaper rent lydmessig fra dem begge, Derfor har to av tre sett her dette prinsippet for de øvre frekvenser. Og hadde jeg oppdaga dealen på Mk3 noe før, ville du fått ei bestilling fra meg også. Hjelper nå for tida en kompis med å pensjonere kinoen til fordel for stereo. Og han har alllerede fått et par svært gode oversettere tilsendt..uten egen viten ;) :devilish:

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
8
Link til alle artikler
229
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
CC Cowboys - 30 års jubileumsplate(r)

CC Cowboys - 30 års jubileumsplate(r)

• 0
CC Cowboys - 30 års jubileum 12stk LP plater og 12 stk CD plater Platene trykkes i kun 500 eks så de varer nok ikke lenge Kjøpes her...
Fortsett
Bransjenyheter
Gold Note: DS-10

Gold Note: DS-10

• 0
Test av Gold Note: DS-10 i Mono & Stereo DAC, Streamer, Forforsterker, Hodetelefonforsterker https://www.monoandstereo.com/2020/03/gold-note-ds-10-review.html Kontaktinfo: kontakt@pmaudio.no...
Fortsett
Bransjenyheter
Mobile Fidelity ULTRADISC, ONE STEP på lager

Mobile Fidelity ULTRADISC, ONE STEP på lager

• 0
I vår satsing på selve musikken, LP plater, CD plater og SACD plater fylles lageret mer og mer opp med plater fra Mobile Fidelity De mest ekstreme utgivelsene til Mobile Fidelity er helt...
Fortsett
Bransjenyheter
Gold Note - DS-10 på lager

Gold Note - DS-10 på lager

• 0
Gold Note - DS-10 på lager nå DAC, Streamer, Forforsterker ( kun digitale innganger ), Hodetelefonforsterker For mer informasjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Supertilbud på KRIX: EQUINOX MK3

Supertilbud på KRIX: EQUINOX MK3

• 0
Vi rydder lageret for EQUINOX MK3 i påvente av nye MK4 ca 35,5% rabatt Sort versjon: kr 5800,00 ( Veil kr 8995,00 ) Atlantic Jarrah, Valnøtt, Blackwood: kr 7800,00 ( veil kr 10995,00 )...
Fortsett
Bransjenyheter
Hifimessa i Horten, 21-22 September

Hifimessa i Horten, 21-22 September

• 0
Hifimesse på Thon hotell, Jernbanegata 1 i Horten:: 21-22 September Vi stiller som vanlig opp med masse ting For å finne oss::: Opp trappen ved heisen til 2 etg - og så til høyre Rett innenfor...
Fortsett
Topp Bunn