KRIX: EQUINOX MK4

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:

Kommentarer

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Kobber kortslutningsringer gir betydelig lavere forvrengning.

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Kobber kortslutningsringer gir betydelig lavere forvrengning.

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.
Hei,
Tror jammen de tekniske detaljene ikke er endret så dette må vi sjekke opp i
Takk for årvåkenheten!!
mvh
Paul
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
For oss som er litt over normalen interessert i høyttalere så kan jeg si at det varmer å lese hva Krix har lagt til grunn for bassdriveren.

Curvilinear utforming, dette gjorde de riktig i gamle dager, en av grunnene til at f.eks gamle Vifa låter som de gjør.

Kapton voice coil former, dette gir høy Qms, dvs lavt mekanisk tap, noe som igjen gir en dynamisk og punchy bass. (Antakelig også en av grunnene til at Equinox spiller så bra på lavt volum)

Kobber kortslutningsringer gir betydelig lavere forvrengning.

Når jeg leser dette så tenker jeg at her er det noen som bryr seg og vet hva de holder på med som har designet høyttaleren.

PS på hjemmesiden til PM står det 26mm voice coil. Denne er nå øket til 30nm i nye mk4 for høyere effekthåndtering.
Så er endringer på den tekniske siden gjort pluss noen små tillegg om finisher etc...
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
:) Kan disse være ett av Sørlandets to beste høyttalerkjøp? Jeg har bestandig satt stor pris på Equinox, og etter de fikk ringradiator i toppen er de bare blitt bedre. Hvem sa høyttalere må fylle hele stua? Jeg sier: Det kommer an på HVORDAN de gjør akkurat det. Smått er og blir godt i høyttalere, imo..Håper disse blir populære!
Nodelands beste høyttalerkjøp - og DET sier ikke så lite!!!:love:
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Ja, til prisen er nok denne mitt 1. valg. Neste kandidat opp for meg er kanskje Harbeth PS3ESR, og den koster vel fort det dobbelte.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Torem: P3ESR er slett ikke verst , de! Regner med du har hørt hva de får til på Naim? Krix Equinox er litt som PMC, Elac, Dynaudio , AE og Sonus Faber: De vokser proporsjonalt med elektronikken du gir dem å jobbe på..Equinox er en ekte allrounder også...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
pmaudio: Ikke alle tør å bruke ringradiatorer lenger, men jeg syns personlig de er de fineste diskantene- midt mellom dome og bånd, med det beste av egenskaper rent lydmessig fra dem begge, Derfor har to av tre sett her dette prinsippet for de øvre frekvenser. Og hadde jeg oppdaga dealen på Mk3 noe før, ville du fått ei bestilling fra meg også. Hjelper nå for tida en kompis med å pensjonere kinoen til fordel for stereo. Og han har alllerede fått et par svært gode oversettere tilsendt..uten egen viten ;) :devilish:
 

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
253
Link til alle artikler
273
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

  • 1
Siste sending fra Analogue Productions ankom i går, med bl.a. Steely Dan Aja UHQR og The White Stripes - Elephant UHQR, Genesis, Phil Collins mm... Se her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

  • 0
Vi kjører på og bygger lager på Analogue Productions og Mobile Fidelity - og andre Undertittelen på PM Audio logoen i dag er: HIFI OG MUSIKK, som refererer til både hifi-utstyr pluss LP plater...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

  • 0
AQWO 2 etterfølger den første integrerte SACD/CD/DAC spilleren ( AQWO 1 ) hos Metronome AQWO 2 er en fullverdig DAC / CD / SACD spiller pluss Streamer Til mer info på nettbutikken...
Fortsett
Bransjenyheter
Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

  • 0
Siste skudd på Metronome Classica serien - Le Streamer I motsetning til DSS 2 så har Le Streamer et tradisjonelt dimensjonert Metronome kabinett Le Streamer is the latest network player from...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

  • 0
Så er tiden inne for neste generasjon Metronome DSS streamer - DSS 2 Akkurat kommet i hus og vi er spent på resultatet Kontaktinfo: e-mail: kontakt@pmaudio.no Tlf.: +47 917 13 655 Til...
Fortsett
Bransjenyheter
DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

  • 3
Fantastisk italiensk finish Fremstår som nye Lydsignatur: Heller mot det varme En bånddiskant som for en gangs skyld ikke er skarp/spiss og ubehagelig for følsomme ører Meget lite brukt og har...
Fortsett
Topp Bunn