Krell KPS 25 SC vs Mark Levinson ML390S

akkjasann

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Etter sigende to fantastiske (og astronomisk kostbare) CD-transportere, som nå er kommet ned i en prismessig sett litt mer menneskelig kategori på bruktmarkedet. Men hvilken skal man evt velge?
Noen som har erfaring med disse, - og helst har hørt dem begge?

Skal evt spille sammen med DP A1s-EBW + Bertram Proxima xlr og Marten Miles 3 + Transparent Ultra MM2.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.646
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Den Krellen har jeg hørt senest i dag, og den er fremdeles farlig god! Kan ikke huske å ha hørt MLen.

mvh

lowlevel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
5
Det er feil å sammenligne disse to, men hvis det er disse det står mellom så gå for Krellen. Du får i tillegg en svært god pre. Skal du primært ha en transport / DAC bør du sammenligne med No27 - 360S. Da er jeg ikke lenger sikker på hva du bør velge.

akkjasann

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takk for svar, -men hvorfor er det feil å sammenligne disse? Er Krell så mye bedre at det blir "rått Parti"?

akkjasann

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg ser at Krell og ML av nevnte modeller er sammenlignet i tester flere steder, dvs Krell er brukt som referanse og andre er testet opp mot denne. Og alle holder en knapp på Krell.
For min del har jeg i alle fall konkludert at Krell er det jeg vil ha, og første avdrag er i dag betalt. Får den i juni :cool:.

R

Roysen

Gjest
Den Krellen var deres referansemodell. Det blir mer korrekt å sammenligne med ML No.31.5 og 30.6 som var deres referansemodeller. ML No.390S er ikke i nærheten. Får du tak i en Linn Sondek CD12 kan den kanskje også sammenlignes med Krell KPS-25SC. Linn er fra omtrent samme tid. Ingen av disse er helt der opp med de beste i dag.

akkjasann

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takk for innspill, Roysen!
Du har helt sikkert rett i at det ikke er helt fair å sammenligne disse spillerne slik jeg gjør. Ser jo i tester av 390S at denne gjerne blir holdt opp mot nettopp de ML'ene du nevner, og at den komboen er klart bedre.
Men jeg er ute etter å kutte ut ett ledd i kjeden, dvs få en god CD-spiller med en god innebygd pre, og helst også en god DAC til. Derfor var ML 390S et av alternativene. Og den er jo uansett ubestridt en god spiller!
Hva som er "best" er vel ellers delvis en smakssak, og i alle fall et spørsmål om matching til annet utstyr i kjeden. Jeg ser jo at Krellen blir brukt i referanseanlegget til Fidelity, sammen med utstyr som ikke ligger så langt borte fra det jeg forøvrig har, så helt galt kan det vel neppe bli.
Vi får høre når den kommer...!

R

Roysen

Gjest
Fidelity benytter vel Soulution 745 i sitt refranseanlegg?

R

Roysen

Gjest
Du har rett i at de benyttet den i referanseanlegget tidligere og jeg tror den har vært i kinoanlegget til Vadseth også.

Sist redigert:
Topp Bunn