Korg Nutube. Nelson Pass Aleph 1.7 Pre.

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
IMG_20191003_050123.jpg
IMG_20191001_212327.jpg


Blevet glædeligt overrasket over hvor god Korg Nutube er. Jeg har suppleret den med Nelson Pass Aleph 1.7. Hermed får jeg også et kraftigt balanceret udgangstrin som er forsynet med hele 61 VDC. Der er drossler som jeg havde i forvejen. Korg er Jo SE ud så den negative indgang på Aleph er kortsluttet til gnd. Men signalet kommer alligevel balanceret ud. Lyder virkeligt lækkert men samtidigt dynamisk. Potentiometeret er på indgangen af Korg. Forvrængningen kan reguleres varierende fra 2 harmoniske til 3 harmoniske på potentiometeret til venstre. Preen supplerer min PS Audio dac rigtigt godt.
 

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Innlegg
955
Antall liker
650
Sted
Os
Torget vurderinger
1
Lyder godt Drossel jeg må snart ta fingeren .. og bygge min Korg (Christmas present) pre.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
Meget mulig du har ret i det. Jeg har nok ikke fokuseret tilstrækkeligt på det spørgsmål. Faktiske er det sådan at mine små prøve højttalere pludselig lyder temmeligt store.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
Har limet SD fødder for å isolere mod mikrofon. Korg Nutube kortet er ophængt i kobbertråde. Det tror jeg bestemt gør en forskel.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
Bedste Investering nogensinde.

Mener helt klart det her må være den bedste investering jeg nogensinde har gjort indenfor lyd. Er Efter min PS Audio Direct Stream Dac og bringer lyden op på et meget højere niveau. Spiller kl 3 om natten.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.646
Antall liker
3.350
Hva er erfaringen så langt mhp potentiometeret til venstre?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
Hva er erfaringen så langt mhp potentiometeret til venstre?
At der er rigtigt meget forskel. Synes jeg hurtigt fandt en passende indstilling. Skal sikkert eksperimenteres mere og finindstilles senere.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.894
Antall liker
3.224
Hva er erfaringen så langt mhp potentiometeret til venstre?
At der er rigtigt meget forskel. Synes jeg hurtigt fandt en passende indstilling. Skal sikkert eksperimenteres mere og finindstilles senere.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.646
Antall liker
3.350
Hva er erfaringen så langt mhp potentiometeret til venstre?
At der er rigtigt meget forskel. Synes jeg hurtigt fandt en passende indstilling. Skal sikkert eksperimenteres mere og finindstilles senere.
Artig. Og som Pass selv sier det:

" When you turn the knob to the left, which is negative-phase second harmonic, the room gets bigger, more atmospheric, you start to see images of musicians. Turn the knob right, you get positive-phase second harmonic, which brings the musicians closer to you: drier but more intimate, more apparent detail. But of course," Pass reminded us, grinning hugely," this is all illusion!"
 
Topp Bunn