Sport, sykkel og trening Kontormølle/Gåmølle

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.857
Antall liker
8.852
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei,

Er det noen som har erfaring med dette...?
Er det en mulighet for å legge inn 30-60 minutter gange i løpet av en arbeidsdag eller blir det bare knot?

Mvh
OMF
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Bare knot. Gå trapper istedenfor å ta heis. Bruk enhver mulighet til å bruke beina.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Stå opp 30 minutter før og gå eller jogg til hjemmekontoret, evt også hjem igjen fra hjemmekontoret (antar du har hjemmekontor nå). Det er varianten jeg har kjørt i noen måneder nå. Om man normalt har tid til å komme seg til og fra jobb har man også tid til en liten mosjonstur før man går på hjemmekontoret og/eller etterpå. Om man ikke får mosjonert litt til tross for hjemmekontor så er det ren latskap eller mangel på viljestyrke, begge deler kan man løse uten å kjøpe en kontormølle/gåmølle.

Naboen min sa at de hadde fått "pålagt" en times aktivitet pr. dag med lønn i disse tider. Arbeidsgiver ser vel hvor det bærer.
 
  • Liker
Reaksjoner: OMF

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.772
Torget vurderinger
1
Ved og gå i trapper eller en tur ut, så er det penger spart.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Jøss, tenk å ha så lite å gjøre på jobb at man kan surre rundt på treningsapparater i arbeidstiden. Burde være rom for effektivisering der.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Jøss, tenk å ha så lite å gjøre på jobb at man kan surre rundt på treningsapparater i arbeidstiden. Burde være rom for effektivisering der.
Er ganske så mange jobber der produktivitet ikke er en direkte funksjon av tid brukt foran skjermen, spesielt om ingen kunder skal faktureres for timer brukt på deres oppdrag.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Så en "travel dag på kontoret" er ofte en bløff? Absolutt potensiale for optimalisering av ressursene
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.857
Antall liker
8.852
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ja, nettopp.

Målet er jo å dra med seg "litt trening", uten for mye styr.

Joda, jeg skjønnner selvsagt at det er 100 måter å få til dette uten å bruke en kontormølle, men om det er noen som faktisk har prøvd er jeg interessert i erfaringer.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Så en "travel dag på kontoret" er ofte en bløff? Absolutt potensiale for optimalisering av ressursene
For min del er noen dager veldig travle, andre dager temmelig rolige. Problemet er at jeg oftest ikke kan vite på forhånd når det plutselig skjer noe så jeg må være tilgjengelig hele tiden så jeg spiser også lunch på plassen min. Hvordan man skal "optimalisere ressursene" er ikke så lett å se, spesielt siden det typisk skjer mye for alle når det faktisk skjer noe og ting må gjøres der og da. Kan ikke ta igjen noe en time senere, på kvelden eller i helgene. Brannvesenet kunne også klart seg med mye mindre folk om de bare fikk vite i god tid når det skulle brenne et sted, samt at de ulike utrykningene de har kunne fordeles jevnt utover arbeidsdagen.

De som nok stort sett alltid har "travle dager på kontroet" er for eksempel folk som fakturerer timer og der det er et press for å fakturere nok på en eller annen kunde eller ett eller annet prosjekt eller der man til enhver tid har en stor bunke med ting som skal behandles og som aldri går tom grunnet stadig tilsig.

Dessuten er det mye jobbing som ikke umiddelbart ser ut som jobbing. Av og til må man tenke også og det kan gjørs på mange steder. Mitt livs beste jobbidé fikk jeg i bassenget på babysvømming.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Har heve/senkepult på jobben, og en stepper som jeg prøver en 3-4000 skritt på i løpet av en dag.
Jo bedre jeg er i jobben, jo mindre har jeg å gjøre, så jeg passer meg for å bli for bra :)
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.079
Antall liker
1.085
Sted
'
Implementerte en algoritme som løste et pekært problem i løpet av dagene etterpå.
Jeg forventet vel at du etter å ha proklamert din beste ide ever, svarte noe ala: solgte ideen og ble multimilliardær.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Jeg forventet vel at du etter å ha proklamert din beste ide ever, svarte noe ala: solgte ideen og ble multimilliardær.
Nei, så genialt var det på ingen måte og altfor spesifikt til å ha noe kommersielt potensialet. Mer som en slags liten kul i en ellers ganske jevn formkurve.

Poenget var uansett at om man skal tenke på noe eller komme på noe så er det ikke gitt at åpenbaringen kommer i tidsrommet mellom da man stempler inn og ut.

Ellers, mer i trådens ånd så er en av de store og mest undervurderte fordelene med mye «White collar» jobber at man har en viss fleksibilitet på tid og herre over den samme. Det er ingen butikk som skal åpnes eller stenges, ingen produksjonslinje som skal gå kontinuerlig eller sjelden noe som ikke kan vente en halvtime eller en time. Da kan man styre sin tid en del og gjøre et ærende, trene litt eller komme litt sent fordi man skal levere i barnehagen så lenge totalleveransen er som forventet. Dette er også noe som til en viss grad preger den offentlige debatt - det er en del som rett og slett ikke skjønner at andre må være på et sted på et gitt klokkeslett fordi de omtrent aldri har måttet det selv. REMA åpner klokka 7, undervisningen starter 08:30 og skiftet starter kl 8. Min arbeidsdag starter ca 0830 give or take en halvtime og slutter 1630 give or take det samme alt ettersom.
 
Topp Bunn