Kontakte Musical Fidelity?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Noen som vet mail adresse til MF? Gjelder tekniske spørsmål.
Jeg finner bare telefon og fax nummer på sidene deres. Og en adresse for å sende bilder ???
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
nb skrev:
Hør med Vidar Sonesen på Audioart (www.audioart.no) - han vet sikkert
Takk!
Får se hvordan det går da. Setter et merke på kalenderen :)

Jeg ringte til MF. Får ikke bestille deler fra MF, kan ikke kontakte de på e-mail.................
???
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
SEnd dem en fax! Engelskmenn er kjennt for å ikke svare på mail!
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
JEJ skrev:
SEnd dem en fax! Engelskmenn er kjennt for å ikke svare på mail!
Fikk tilbud om det ja. Men henvendelser skulle gå via lokal distributør. Fikk lov å sende fax hvis jeg ikke har fått svar fra Audio Art i løpet av to uker.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
hehe, høres ut som god kundeservice.....

du fikk lov til å sende dem en faks...
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det har skjedd litt. Noe positivt faktisk. Og noe ikke noe.
Som forventet har det ikke kommet et pip fra MF's lokle distributør. Jeg fikk faktisk lov til å kontakte MF direkte igjen etter to uker dersom "den lokale" ikke svarte.
Det ble en ny telefon til MF innenfor den korte tiden de svarer på telefon hver dag.
Fikk forklart problemet nok en gang.
Fikk priser. Ikke dyrt i det hele tatt for volumkontroll med motor og inngangsvelger med motor.
Men.................
Siden de ikke benytter mail, er andre rutiner også fra steinalderen.
De tar kun sjekk som betaling. Det hjalp ikke å si at det sluttet vi med for 20 år siden.
Bank og Post altså.
Nå er delene kommet. På grunn av antikke rutiner og en lokal distributør som ikke bryr seg om gamle kunder, tok det sin tid. Trøsten er at det ikke ble noen fordyrende mellomledd.
 

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
1.666
Antall liker
1.245
Takk for publisering av denne erfaringen. Det er blant annet slikt som gjør HFS verdifull.
Musical Fidelity er(var) interessant om jeg skulle oppgradere på forsterker fronten.
Kanskje ikke så mye nå lenger.

mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg er så heldig at jeg kan gi beng i lokale / norske forhandlere.
Det er for meg komplett umulig å forstå at enkelte av de som representerer HiFi produsenter og som har produkter i toppsjiktet ikke forstår eller gidder å følge opp kunder og produkter de har solgt. MF er ikke det eneste jeg har slik dårlig erfaring med.
MF i England var forsåvidt hyggelige og greie, men alt tar så lang tid når de jobber på steinaldernivå.
Delene som er nevnt her kom på i uderkant av 800,- norske kroner + norsk moms. Egentlig billig :)
Dokumentasjonen på MF's produkter er også utmerket. Men den er ikke så lett å få tak i lokalt. Umulig faktisk.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
I dette tilfellet må man konstatere at man bør sky den norske importøren av MF. Dessverre har jeg hørt lignende historier om flere importører. Bidrar ikke direkte til å minske kjøpelysten utenlands.
 

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Innlegg
81
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
For et par år siden tok jeg kontakt med Audioart på mail for å høre om en demobrukt MF CD spiller som de averterte solgt. Hørte aldri noe fra de.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Personangrep er ikke tillatt her. Et innlegg er fjernet.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.167
Antall liker
804
bambadoo skrev:
Personangrep er ikke tillatt her. Et innlegg er fjernet.
Modereringen forbauser meg litt til tider. Innlegget var rettet mot et innleggene her med identifisering av brukernavnet. Bakgrunnen til det, var at jeg syntes det var bedre å identifisere et "uidentifisertbart" nick, dvs. uten oppgitte personlige opplysninger, enn slik både modereringen og mitt innlegg fremstår nå; en mistenkeliggjøring av hele tråden og samtlige debattanter. Men ok, det var uklokt av meg.

Videre begrunnes dette med at Personangrep er ikke tillatt her.. Allerede i innlegg nr.2 har man en positiv identifikasjon av butikk og konkret person. Sakset fra reglementet - regel nr.3:

3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, ...

Burde man da ikke være konsekvent?

Videre har jeg selv i andre tråder blitt tilegnet karakteristikker som furten bransjemann, frustrert Ola Dunk og bedt om å holde snavla. Dette ble stående uten moderering. Jeg mener da bestemt at slike karakteristikker er utgangspunkt for personangrep?

Men da er en vel på riktig side av regelverket hvis jeg skriver utifra en generell betraktning bør ta enkelte innlegg med en klype salt siden fordi mange kan være litt "uheldig" med oppfølging og gjennomføring på både mail og telefon; det kan altså også gjelde for nevnte bransjeaktør, men også hans kritikere.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Et bra innlegg Ole_Martin!

Kort fortalt:
Vi får ikke med oss alt. Slik at konsekvent moderering aldri vil bli gjennomført 100%. Vi gjør så godt vi kan og er avhengig av at personer melder fra.

En ting til. Kommentarer om moderering tas andre plasser på forumet. Feks. Kommentarer og hjelp til forum..

Ellers er jeg forsåvidt enig i innlegget ditt. Innlegget som ble fjernet var vel egentlig ikke personangrep, men snarere en mildere form for personkritikk. Ordbruken min kan misforstås ser jeg..

Sånn - back til topic.
 
Topp Bunn