Konserter som kommer i 2011??

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Bortsett fra Eric Clapton som kommer til Norwegian Wood, hva ellers er det verd å få med seg i løpet av 1. halvår?

mvh. VilhelmW
 

Heineken

Medlem
Ble medlem
20.02.2010
Innlegg
33
Antall liker
0
Splitre mine bramseil! Ordna meg med biletter til Roger Waters 5. mai og Rush 6. mai i Globen, Stockholm. Bare til å glede seg ;D ;D

Flere som har tenk seg der btw?

Ellers kommer det nok mye å se frem til 8)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg bestilte akkurat billetter til Terje Rypdal på Rockefeller 4. mai.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Junpher Greene på Rockefeller 22. januar :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
For de som foreløpig ikke er innskrevet på geriatrisk avdeling, nevner jeg bare "Dragtones". Vinterens overraskelse i Oslo.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tja... Geriatri og geriatri.

Heller en kompetent aldrende musiker enn 'frisk ungdom' som høres ut som om de spiller med vottene på.

;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Tja... Geriatri og geriatri.

Heller en kompetent aldrende musiker enn 'frisk ungdom' som høres ut som om de spiller med vottene på.

;)
Da misser du min gode mann. "Supergruppe" som fortsatt har spilleglede og ikke bare patetiske dollartegn i øynene.
Det er forskjell på å pule for pæng, og pule fordi en har lyst.

Forøvrig lurer jeg fælt på hvor du setter grensen for begrepet "ungdom"?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Vet ikke helt. Blir bare litt oppgitt over at alder på død og liv skal trekkes inn her.

Det finnes sikkert folk som fortsatt puler fordi de fortsatt har lyst.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Motorpsycho rører på seg igjen:

5. mars - Rockefeller, Oslo
10. mars - Landmark, Bergen
18. mars - Byscenen, Trondheim
25. juni – Steinkjerfestivalen

Konserten på Landmark er vel å regne som en intimkonsert. Kun 190 biletter ble lagt ut for salg. Kjøpte de 2 siste på Apollon i dag kl 10:00 da noen hadde vært snill og ikke hentet dem de hadde reservert. :)

Gleder meg til denne!
 
N

nb

Gjest
Jeg skal på Judas Priest og Iron Maiden i alle fall.

Av de mer lokale og ukjente vil jeg på det sterkeste anbefale releasepartyet til Onkel Tuka på John Dee neste helg. Et av mine norske favorittband, spiller det de selv kaller "gerilliagospel", men en slags bluegrass-variant er vel en mer presis beskrivelse. Het sett de en del ganger live og de leverer hver eneste gang.

http://www.onkeltuka.no/

Finnes på Spotify

Selv er jeg dessverre i Ompa-ompa-land den helgen. De spiller fredag 21. Januar. Fra nettsidene til Rockefeller/John Dee

Onkel Tuka spiller bluegrass/americana og 17. januar kommer albumet “Hvit Honning”, tredje og siste del av trilogien ”Gud, død og kjærlighet”. Nok en gang produsert av Geir Sundstøl. Dette blir oppfølgeren til kritikerroste “Hotell Hellman” fra 2008, som fikk femmere i Dagbladet, Aftenposten og Dagsavisen. Bandet turnerer landet jevnlig og konsertene fremstår som rene “vekkelsesmøter”!
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.581
Antall liker
527
Foruten de sedvanlige rock/metal-konsertene på Tribute hver fredag blir det:
Colour Haze. London, Underworld 4.Feb.
PJ Harvey. Paris, Olympia 25.Feb.
"The Australian Pink Floyd Show". Stavanger, IMI Forum 4.Mars.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Raphael Saadiq spiller i Bergen 30. April. Venue er ikke kjent ennå, men billettene er lagt ut for salg på Billettservice.

Tror jammen jeg skal gå denne gangen, for den forrige var etter sigende stor stas.. og i mellomtiden har jeg faktisk rukket å begynne å like musikken. Man blir litt miljøskadd av å henge rundt i musikktrådene her på HFS.

http://www.billettservice.no/BERGENFEST+DAGSPASS+30.+APRIL-billetter/event/BCN3004

Edit: Kjøpte er par billetter til den. Blir sikkert utsolgt når det nærmer seg. Lørdag og det hele, kan jo bli en bra kveld av det.
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Dylan tribute på Union scene i Drammen førstkommende lørdag med noen av våre fremste musikere.
Det må i hvert fall jeg ha med meg.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Susanna and the Magical Orchestra på Rockefeller på lørdag.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Småbarn setter brems på utelivets forlystelser, men noen konserter er da blinket ut fremover, og noen kommer sikkert til etterhvert. Har blitt endel mindre med konserter de siste par åra, naturlig nok. ::)


Pete Molinari - Herr Nilsen - 17.01
Charlotte & The Co-Stars - Last Train 20.01
Matador - Last Train 27.01
Peter Berry & The Shake Set - Gamla 22.01 (releaseparty)
Imperial State Electric - John Dee 02.02
Navigators - John Dee - 12.02 (platemesse Rockefeller på dagen)
Isobel Campbell & Mark Lanegan - Rockefeller 13.02
Los Plantronics - John Dee 05.03 (releaseparyy)
Raphael Saadiq - Rockefeller - 01.05


Til vurdering
ByLarm i februar
22 Pisterpirko 19.03

edit: trykkleif
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
I følge hans egen hjemmeside er det den 17.

ErosLoveking skrev:
Pete Molinari - Herr Nilsen - 15.01
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Glemte helt av å føre opp årets 1. April på lista.
Kitchie Kitchie Ki Me O på Rockefeller
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.418
Antall liker
14.407
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
To på klare så langt
Mike Stern, Tirsdag 29. mars på Victoria scene
JUDAS PRIEST, 14 juni i Oslo Spektrum

OU812
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Iron Maiden konsert blir det på meg, takket ja til å være med en kamerat på denne og vi kjøpte billettene for en tid tilbake.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Raphael Saadiq spiller i Bergen 30. April. Venue er ikke kjent ennå, men billettene er lagt ut for salg på Billettservice.

Tror jammen jeg skal gå denne gangen, for den forrige var etter sigende stor stas.. og i mellomtiden har jeg faktisk rukket å begynne å like musikken. Man blir litt miljøskadd av å henge rundt i musikktrådene her på HFS.

http://www.billettservice.no/BERGENFEST+DAGSPASS+30.+APRIL-billetter/event/BCN3004

Edit: Kjøpte er par billetter til den. Blir sikkert utsolgt når det nærmer seg. Lørdag og det hele, kan jo bli en bra kveld av det.
Det går opp for meg etterhvert at jeg har blitt lurt.

Jeg trodde jeg kjøpte billetter til Saadiq, (med tilleggsmulighet til å se annet dilldall samme dagen). Men nå viser det seg at man slett ikke er garantert å få plass på konserten selv om man har billett. Eneste mulighet er hvis man stiller i kø timesvis før konserten starter for å sikre seg å få lov til å bruke biletten man har kjøpt. Så mye for å kjøpe billetter på forhånd. :(

Jævla forbannade svindlerpakk i Bergenfest. Tror jeg kommer til å selge billetten igjen så snart sjansen byr seg, får noe køpiss gidder jeg bare ikke bruke tid på. :mad:
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
392
Antall liker
87
Sted
Vestlandet



JARLE BERNHOFT

Når: 17.02.2011 Sted: Festiviteten HGSD - Hovedscenen

Inspirert av storheter som Stevie Wonder, Curtis Mayfield, Lee Dorsey, The Meters og Otis Redding har den tidligere Span-vokalisten
blitt soulsjarmør og kom i 2008 med plata ”Ceramik City Chronicles”, en hyllest til Oslo.
VG skrev: ”Jarle Bernhoft synger fenomenalt godt, i et register som strekker seg fra Isaac Hayes og nesten til Barry Gibb”.
31. januar 2011 slipper Bernhoft sitt andre soloalbum ”Solidarity Braeks og vi kan glede oss til konsert i Festiviteten allerede i februar.

;D
 

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Innlegg
1.130
Antall liker
0
Skal på Judas Priest, maaange år siden sist ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeff Beck kommer til Bergen og Oslo i juni. Billettene til Bergen er lagt ut, Oslo ikke...

Følg med!
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Skal se Waters i Telenor Arena, men det jeg ser virkelig frem til er Slayer/Megadeth 20.Mars på Sentrum Scene.Får håpe ørene holder.

Primært er det den fantastiske nye gitaristen i Megadeth, Chris Broderick, som trigger nysgjerrigheten sterkest.
 
U

utgatt60135

Gjest
Iron & Wine 3. feb. på Rockefeller.
Rockettothesky 17/3 Johnny Dee.
Helge Lien Trio på Victoria 25/2?
Mari Boine 11/3 Rockefeller?

Ellers burde jeg komme meg mer på klassisk konserter.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Australian Pink Floyd Project i 3D, i Stavanger Imi Forum 3 eller 4 Mars...blir spennende. Så nettopp norwegian Pink F Project i konserthuset, noe som var en utrolig bra konsert, vanvittige dyktige musikere.

Deretter Roger Waters i Telenor Arena, skal bli bra sikkert:)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
KARI BREMNES MED BAND
Rockefeller 22. mars




::)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
FooFighters, Telenor Arena 24.06. Billetter legges ut på mandag. Og jeg som trodde de hadde gitt seg...
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
larkrla skrev:
FooFighters, Telenor Arena 24.06. Billetter legges ut på mandag. Og jeg som trodde de hadde gitt seg...
Har sett de mange ganger og gjerne fler til, men å se de sammen med bermen på slike steder og late som at det er en opplevelse, ikke faen.

mvh
gretne Eros
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Pete Doherty til Bergen!

PETE DOHERTY

Konserten er lagt til USF, Bergen
Onsdag 30 mars kl 21:00

Billetter i salg på Billettservice.no fra i morgen, tirsdag 25 januar, kl 09.00


:D :D :D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Peter Berry & The Shake Set

Mulig dette er verdt å få med seg?

Peter Berry & The Shake Set
Time 29 January at 22:00 - 30 January at 03:00
Location Landmark

Høres ut som lett trivelig gammelpop, men er det litt høy Rune Larsen/Helge Nilsen faktor eller er noe å bruke tid på mon tro?

"Peter Berry & The Shake Sets interesse for det autententiske overgår det meste av band her i Norge, og de stiller selvfølgelig med eget tidsriktig sang-anlegg fra 1966, båndekko og rørforstrekere fra den tid en Vox-amp var en solid investering i motsetning til dagens billige digitale utgaver. Bandet er kjent for sin sprudlende tilnærming til Rock´n´Roll, Beat & Pop- årene 1960-1964. Peter Berry &
The Shake Set er nå ute med sitt tredje album, Berry-Go-Round.
Det blir to konsertsett (det var slik dem gjorde det på dans i 1963) og DJs før, mellom og etter konsertsettene. Back to Beats Jon og Trond vender sjutommere bak platedisken. Do the Twist, The Shake & The Swim til beat, garage og r´n´b til sent."
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
Jeg skjønner at du som bergenser kan ha et noget anstrengt forhold til Rune Larsen og alle hans styggedommer, men du trenger ikke bekymre deg for det.
Jeg så de på releasekonserten på lørdag, og det var finfint.
 

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2010
Innlegg
211
Antall liker
101
Jeg gleder meg voldsomt til Tom Waits kommer til operaen.
Operasjef Bjørn Simensen takket nei til Tom under Gliter & Doom turnéen i 2008 og beklaget at det ikke passet, men vi kan jo bare booke han til neste år i stedet. -Nå er det gått ett par år så jeg antar at kontrakten er underskrevet, og at alt er i boks..
http://www.aftenposten.no/kul_und/article2503612.ece

Fra pressekonferansen forut for turnéen:
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
Sleigh Bells på blå førstkommende onsdag. Der bør man være.
 
Topp Bunn