Kongsbergjazz 2013 – topp artister og mye bra musikk

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.661
Antall liker
3.088

Noen som har tenkt seg til Kongsberg Jazzfestival denne uka?

Åpning i dag med Diana Krall og The Real Thing, og masse spennede musikk de kommende dagene fram til avslutningen med Farmers Market på Energimølla midnatt natt til søndag.
Lørdag kl. 13.00 overrekkes DNB-prisen på 300.000 kroner til en av landets dyktigste jazzutøvere.

Dette bør bli veldig bra!! :cool:
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.824
Antall liker
718
Torget vurderinger
4
Var på Diana Krall ikveld..... ett ord er dekkende...... k j e d e l i g
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.661
Antall liker
3.088
Er redd jeg må si meg enig. En tanke uinspirert i regnet, med et relativt likegyldig publikum som holdt skravla gående.

Da har jeg mer tro på Ola Kvernbergs prisvinnekonsert i Kongsberg kino kl. 22 i kveld. Han kommer med sin vante trio, supplert med to gitarister. Olga Konkova solo på Energimølla kan også bli spennende.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.824
Antall liker
718
Torget vurderinger
4
Tipper Kvernberg blir bra ja, og han skal spille med Hellbillies på Tubaloon i morra også.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skulle veldig gjerne tatt meg en tur. Skjelden jeg har sett så mange artister på et festivalprogram som jeg virkelig kunne tenkt meg å høre.

Forressten, den DNB-prisen har jeg virkelig vært med på å betale min del av......
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Jeg var på Amund Maarud sin konsert, ga mersmak. Og en cd med hjem.

Kanskje ikke artisten som rager høyest på denne festivalen?

Mvh
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.661
Antall liker
3.088
Lykkelig vinner av DNB-prisen/Kongsberg Jazzfestivals store musikerpris ble den svært aktive og hardtarbeidende tommeslageren Håkon Mjåset Johansen. Han mente han ville bruke de 300.000 priskronene til å starte flyselskap for bassister og trommeslagere med gratis ubegrenset overvekt :)

I øyeblikket turnerer han Norge rundt med Come Shine, som også har ny plate under planlegging.
 
Topp Bunn