Kondensatorer til en DP DAC 8.0

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.900
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Klør litt i fingrene igjen og lurte på om jeg skal sette inn noen kondiser i min DP DAC 8.0.

Den er allerede modifisert med batteri strømforsyning og har fått Black gate kondiser i selve DACen. Så lurte da på noen ekstra kondiser ifm med batteripoweret.

Nå husker jeg ikke helt spenningen, men det er vel 2x24V også en 12 V til digitaldelen.

Når det gjelder lydkarakter så vil jeg gjerne ha enda mer oppløsning og friskhet oppover.

Mvh
OMF

T

theStig

Gjest
Filmkondiser gjør susen, f.eks SCR polyprop. Finnes i størrelsen opptill 330 uF.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.871
Jeg vil anbefale deg å ringe Leif Erntsen og spørre. Det er en opplevelse .........

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
BlackGate NX i super E kobling inne i DAC boxen hvis du ikke allerede har det...
Gjorde susen for meg den gang jeg hadde DP DAC...
Regner med at du har de andre moddene med OPAMP'er, de-empaize, skjerming, dioder, ...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.900
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
BlackGate NX i super E kobling inne i DAC boxen hvis du ikke allerede har det...
Gjorde susen for meg den gang jeg hadde DP DAC...
Regner med at du har de andre moddene med OPAMP'er, de-empaize, skjerming, dioder, ...
Hei!
Alt det andre er gjort.
Har 13 stk Black gate oppe i selve Dacen, men det er ikke satt inn noen nye, bare endret de som er der fra før.

Kan du gi litt mer info om den super E-koblingen...?

Mvh
OMF

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.871
Hei!
Alt det andre er gjort.
Har 13 stk Black gate oppe i selve Dacen, men det er ikke satt inn noen nye, bare endret de som er der fra før.

Kan du gi litt mer info om den super E-koblingen...?

Mvh
OMF
Super E: To like, bipolare kondiser montert hver sin vei. Enten i parallell eller i serie. Dette skal kansellere induktans og dermed øke båndbredden.

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Jepp, stemmer Bx. Nx varianten av BG i super E slå alt annet IMO.
Litt innspilling må påregnes (for de som tror på det)...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.900
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Jeg trenger nok dette inn med teskje.

Så litt på partsconnection og de NX variantene fantes ikke i spesiellt store størelser for nevnte spenninger. Så hvor mange skal jeg bruke, og er det kun 24V som skal trimmes...? Plasserer jeg disse oppe i selve DACE, og kobler de på der hvor spenningen fra det eksterne poweret kommer inn på kretskortet...?

Mvh
OMF

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Du finner fx BG N på 4700uF 35V som er er kandidat for de 4 stk store som sitter på rekke og rad inntil hverandre på langsiden mot diodene i DAC boksen...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Her har du mye å se fram til!
Har selv hatt tre DP DAC'er i forskjellige oppgraderingsversjoner, og har også hørt std 8.0.
Bedre og bedre for hver mod, og jeg tror du må opp i AN til mange prisen for å få samme lydkvalitet.
Kjør den gjerne via PC-drivverk også! :)

Mvh

Topp Bunn