Komponentjakt til høyttalerresteaurering.. terminaler og kondensatorer..

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
Hei!
Har et par gamle Klipsch Heresy I som jeg nettopp har kjøpt og tenkte å bytte kondensatorer i filteret og terminalene, men så sliter jeg med å finne gode plasser å bestille komponenter fra..Er veldig høye priser eller fraktpriser mange plasser så det blir litt frustrerende når man bare skal ha litt småtteri.. Trenger 4 stk 2.2uF kondensatorer og terminaler av den typen som du gjerne kan sette inn i borrehull (i stedet for å frese ut et stort hull til en sånn plastterminal).. så terminaler som ligner sånne som den her: https://www.elfadistrelec.no/no/pol...&pos=46&origPos=46&origPageSize=10&track=true
Spesielt terminalene synes jeg det er vanskelig å finne i Norge/hos firmaer som leverer til Norge uten sinnsykt frakt+mva.. synes Elfa ble litt dyrt også selv om de har alt det jeg trenger, men blir jo fort 2*35kr for kondensatorer, + 4*75kr for terminalene + moms og +frakt.. så da ender det på 700ish vil jeg tippe. Alt for dyrt for sånt småtteri..
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.415
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
hificollective.co.uk
ville jeg personlig brukt fornuftige fraktpriser og vanligvis sjapp levering 4-5 dager,man kan også legge igjen melding med ønske om lavere verdi på delene , men ser at kanskje ikke vil legge alt for mye penger i det, men mener selv at det er bedre å heller legge noe i det å få det ordentlig med engang enn å finne den aller rimeligste løsningen,mener heller ikke at man trenger å gå bananas men det blir jo fort noen 100 lapper uansett totalt om man skal få noe kvalitet,
4 av disse https://www.hificollective.co.uk/catalog/zsup130-22uf-800vdc-jantzen-superior-zcap-p-9887.html
+ disse terminalene for eks https://www.hificollective.co.uk/catalog/jantzen-binding-post-m6-gold.html
da havner du på ca 700kr totalt der og med frakt, det er den mest fornuftige løsninga jeg finner til penga i allefall :) ellers er ebay rimeligste løsninga om du bare skal ha noe,
Mvh Krazy
 
Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
Husk at Elfa tar betalt med moms så du slipper gebyr på fortollingen. Jeg har stort sett bestilt for mer enn 500 kr fra elfa og da er frakten "gratis".

Mvh
KJ
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.203
Antall liker
3.123
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Ang terminaler så kjøpte nå jeg hos ncms ( wbt )
Husker ikke frakt kost men mener det er vanlig postpakke priser der
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har vel noen terminaler liggende du kan få av meg.
Sikkert noen kondiser som er ok til formålet også..
 
Sist redigert:

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
Takker og bukker for gode tips! Det hjelper veldig:)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sendt pm. 4 stk kondiser 2uf Mundorf bypasset med 0,22uf , samt 4 stk ok HT terminaler er klare for henting/levering.
 
Topp Bunn