Kompaktanlegg med platespiller?

EspenJoh

Fersking
Ble medlem
13.05.2014
Antall liker
0
Hei,
Ny her så godt mulig dette spørsmålet er stilt før, håper det kan unskyldes.

Finnes det kompaktanlegg med platespiller i seg?
Jeg kunne tenkt meg et "no nonsense" anlegg som gjør jobben og som gjør det bedre enn normalen på elkjøp/expert, og som samtidig spiller av det som måtte komme min vei, også plater. Det er vel ikke noe definitivt krav at det må være et kompaktanlegg, men da jeg har nok av andre hobbyer å nerde over og bruke penger på (sykling og foto), hadde det vært fint med et pakketilbud i det minste. Jeg tror ikke det er noe som kommer til å bli oppgradert på noen år, så jeg leter derfor etter noe jeg kommer til å være fornøyd med i en god tid framover. Av det jeg har funnet på nett fra soundgarden og hifiklubben så virker det som at du får kjøpt pakker og kompaktanlegg med cd-spiller/reciever (?) og høytalere, men altså uten platespiller.

Rommet det skal stå i er forøvrig rundt 20-30 kvadrat, og lydkvalitet går over lydvolum.

Budsjett bør vel helst være rundt 5000, men kan legge på noen lapper om spranget i lydkvalitet er stort nok.

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
83
Kjøp et microanlegg med AUX-inn og en separat platespiller med innebygget RIAA.
Nesten alle større produsenter har microanlegg på markedet. Noen av dem kommer med LINE/AUX-inn på baksiden.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Når du sier 5000 regner jeg med at det er for hele sulamitten og ikke bare vinylspilleren? Spør om å få et komplett tilbud hos forskjellige butikker og se om de gir deg en grei pris.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
For å være ærlig tror jeg ikke budsjettet strekker til, men hvis du leter opp den rimeligste platespilleren du kan akseptere, samt en billig riaa, kan du kanskje få et mikroanlegg til 2-3000, og oppfylle kravspesifikasjonen.

Selv ville jeg nok gått for minst noe slikt: (Men vi har jo alle forskjellige krav og ønsker.)

DENON CEOL + DALI ZENSOR 1 nettverk stereosystem | Hi-Fi Klubben
ARGON TT-1 v2 Platespiller | Hi-Fi Klubben
CAMBRIDGE 551P RIAA/phono forforsterker | Hi-Fi Klubben

..Men egentlig tror jeg at en bedre løsning vil være å kjøpe platespilleren brukt, fra en som er bitt av basillen og skal bytte ut noe i rega RP1/Pro-Ject Debut-klassen.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
th.jpg
Denne er da fin. Fra 70 - tallet.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Flere fine platespillere på finn til en ok penge. Støtter forøvrig forslaget over om et rimelig Denon kompaktanlegg (Ceol eller Piccolo)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.888
Let opp en av B&O sine Beocenter med platespiller. Koster ett par tusen så du har noen tus til å ha en skikkelig service på den. Da får du en anstendig platespiller og en anstendig receiver, konstruert som en enhet fra bunnen.

thrtfv_1.jpg

Topp Bunn