Høyttalere Kompakt høyttaler eller fortsette med klassiske?

blåving

Medlem
Ble medlem
16.02.2014
Innlegg
5
Antall liker
1
Beklager tidenes verste overskrift: Aner ikke hvordan jeg skal formulere dette i korthet.

Jeg har i lengre tid hatt et par B&W CM1 i stua, små, men fine høyttalere synes jeg. Vi har liten plass og flytter ofte, så ekte gulvstående høyttalere eller et skikkelig anlegg er utelukket for oss. Imidlertid krasja vi høyttalerne i siste flytt, og jeg lurer nå på å erstatte dem med noe enda mer flyttbart: en Geneva-høyttaler, dere vet - Èn eneste minimalistisk høyttaler. Jeg er for tiden langt unna butikker som har slike, og måtte fått en tilsendt. Spørsmålet mitt er som følgende: vil dette være hundre ganger dårligere enn hva jeg har? B&Wene har vist seg spesielt bra på klassisk musikk, og er utrolig transparante og fine i lyden. Vil en slik høyttalerboks bare rote alt sammen, eller har vi kommet så langt at det er decent? Lurer rett og slett på om dere har noen innspill her, selv om de fleste her sikkert spiller i en helt annen liga enn meg sånn hi-fi-messig. Kanskje slike geneva-høyttalere er som ¨banne i kirken, men jeg tar sjansen!
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Hvis du hører en del på klassisk, og er opptatt av transparens, vil du nok aldri kunne bli fornøyd av en Genevasak. Beklager, men det er ikke det samme.
Små, rimelige høyttalere som ihvertfall imponerte meg er Adam Audio T7V aktive monitorer. Helt fantastisk til under 4000 for paret! Ja, du leste riktig. Så det finnes gode saker som er kompakt, og som låter flott, i det prisleiet der. Geneva punkthøyttalere er dessverre ikke blant dem, skjønner ikke hvorfor de får så gode kritikker. Det er først og fremst møbler ;)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.920
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Jeg ville sett på Krix høyttalere, Vanvittig gode formidlere :)

mvh
 

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Innlegg
165
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Sjekk også ut Dynaudio Xeo 2 (eller nye xeo 10). Spiller milevis større enn hva fotavtrykket skulle tilsi og har også hi-fi kvaliteter i behold.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En enkel høyttaler blir ikke noen erstatning for et stereoanlegg. Det blir en oppskalert hankestereo.

Du kan se på noe slik som Kef LS50 wireless, Klipsch the sixes eller lignende.

Johan-Kr
 
Topp Bunn