Knopfler og Emmylou = sant?

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Konsert i Oslo Spektrum 31. mai.

Gleder meg. :)
 

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Innlegg
538
Antall liker
84
Har hørt platen. Den er fin den. Gode sanger. Du hører straks at låtskriveren er Knopfler og ikke Emmylou.
Litt synd han holder seg på den ekstremt sikre siden, både når det kommer til synging, gitarspilling, arrangement og produksjon.
Er stor fan av begge, men denne ble litt for glatt og kjedelig etter min smak. Ikke misforstå! Kommer nok til å handle den, men ikke før jeg finner den på platekompaniet til 89,90:)
 
M

MPT

Gjest
Bestilte cd-en i går, menget spent, liker selv veldig godt Emmylou Harris.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Vil tro at Emmylou sitt samarbeid med Daniel Lanois er/var mer vellykket enn med mister Knopfler.

Håvard
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Har spilt igjennom skiva en par ganger nå, og kan ikke si at jeg ble imponert. Typiske Knopflerlåter med hans vanlige antiseptiske lydbilde. Både sanger, gitarspill og produksjon ga en følelse av "dette har jeg hørt en gang på åttitallet". Emmylou synger vakkert som vanlig, men hun får liksom bare en birolle på dette albumet. Denne plata kommer ikke i nærheten av det hun har gjort sammen med Daniel Lanois.
Hvis man liker Mark Knopfler er dette et sikkert kjøp, er man mer Emmylou Harris fan trenger man ikke løpe beina av seg.
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei!

Har hørt flere av sangene selv og synes plata er mest inspirert av Mark Knopflers "Sailing to Philadelphia" - album. Et album som etter min mening er Marks beste soloutgivelse... Tror dette kan bli kjempebra! Gleder meg stort både til utgivelse og konsert i Manchester! :)

MVH Jarle
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Gud bedre så kjedelig Knopler er blitt, hører heller på den første Dire Straits LP'en. 100 ganger bedre..
Sleiven
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hei!

Har hørt flere av sangene selv og synes plata er mest inspirert av Mark Knopflers "Sailing to Philadelphia" - album. Et album som etter min mening er Marks beste soloutgivelse... Tror dette kan bli kjempebra! Gleder meg stort både til utgivelse og konsert i Manchester! :)

MVH Jarle
Kanske ikke så rart, etter hva jeg har forstått var egentlig sammarbeidet med EH planlagt å være med på "Sailing to Philadelfia. Men av en eller annen grunn ble det en egen plate.
 

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
311
Antall liker
0
angrer ikke kjøpet, masse bra låter.

og så passer dem bra sammen artistisk
 
F

FMG

Gjest
Kanske ikke så rart, etter hva jeg har forstått var egentlig sammarbeidet med EH planlagt å være med på "Sailing to Philadelfia. Men av en eller annen grunn ble det en egen plate.
Grunnen var selvsagt at Mark Knopfler hadde så mye materiale at han bestemte seg for å lage en hel plate sammen med EH isteden.
Mark Knopfler manifesterer med denne plata at han er både en meget dyktig låtskriver OG ikke minst en av verdens beste gitarister. Synes Mark Knopfler bare blir bedre og bedre for hver utgivelse.
På 80-tallet var Dire Straits: Love over Gold en av mine favoritter. Den har blitt lite spilt de siste årene. Tydeligvis har både Mark Knopfler og jeg utviklet oss siden den gang... ;)
 

piip

Medlem
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
20
Antall liker
0
Gud bedre så kjedelig Knopler er blitt, hører heller på den første Dire Straits LP'en. 100 ganger bedre..
Sleiven
Helt enig!
Mark Knopfler har knapt laget noe bra etter Dire Straits. Har forlengst sluttet å vurdere å kjøpe platene hans - han har blitt et eneste stort gjesp.
 
K

kiwi

Gjest
Skulle vært en drøm om Dire straits gikk i studio og lagde en hel ny plate :)
 
K

kbwh

Gjest
Basert på hva jeg hørte på Skavlan:
"Calling Elvis" enda en gang, løftet av stemmen til EH. Dire Straits og Making movies får ikke selskap i hylla.
 

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Har hørt skiva,kommer garantert ikke til og kjøpe den ,ett stort *gjesp*spørr du meg .
Legger oxo til at det siste med springsteen er noe av det kjedeligste han har gitt ut .De må jo gi ut noe bedre *GJESP*
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Synes dette er en meget bra plate jeg,lyden er også av brukbar klasse.
Liker også stemmen på Emmylou,genial låt formidler :)
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei!

Dette albumet ligger på topp på spillelisten min om dagen i allefall... Plata går uhindret fra første til siste spor. Knallbra!

MVH Jarle
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Noen som skal på konserten imorgen?

Var heldig å fikk tak på et par billetter idag. Har ikke hørt plata enda, men kjøpte Shangri-la skiva for et par uker siden og den virker grei nok.

Ellers går jeg nok mest for at dette er det næremest jeg kommer å ha sett Dire Straits, skjønt jeg er fullstendig klar over at dette ikke blir i nærheten av det samme.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Et par brukbare låter, men som helhet synes jeg den er usedvanlig tam. Dessuten; kønntri ligger mitt hjerte fjernt...

Støvsamler

Måtte kjøpe et par gamle straits-cder for å kompensere... ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Et par brukbare låter, men som helhet synes jeg den er usedvanlig tam. Dessuten; kønntri ligger mitt hjerte fjernt...

Støvsamler

Måtte kjøpe et par gamle straits-cder for å kompensere...  ;D
Skjønner hva du mener. Som solid DS og MK-fan trodde jeg denne plata skulle være adskillig bedre enn den er. Tror ikke det er den typen plate som vil vokse etter mange runder i spilleren heller. Nedtur.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Etter å ha latt den samle støv siden den ble tatt ut av spilleren etter runde nr 2 la jeg den i spilleren igjen.
Og denne gangen synes jeg plata var mye bedre enn sist, meget mulig grunnet lavere forventninger. Den vil nok få seg noen flere runder fremover.
 
Topp Bunn