Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    40
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Var innom Hifi klubben her i dag og hørte på Denon pma 2500ne. Er det noen her som bruker den på Klipsch Heritage? Kan ikke fatte annet enn at det må være en kanonmatch, selv om jeg ikke har hørt det.
    Skulle ikke forundret meg om den er enda smoothere, og har enda mer pondus enn både PM11S3 og AS3000...
    Skulle ikke du komme til meg å høre A-S3000 da?;D
    Jo! Det kræsjet litt med jobbreise, og så kokte det litt bort bare. Men jeg tar gjerne en tur når den værste koronaen har lagt seg om tilbudet fortsatt står ved lag. :)

Mvh
    Christer
    Bare å komme, har ikke tenkt å bytte A-S3000’en enda;-)

ru-jo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Antall liker
    26
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Hei, hvordan er det å kjøpe RF mk1 serie nå i dag?
    Vurderer RF-62/82, RC-62/64, RS-42/52/62, RB-81

(Tenker på om det er fare for at oppheng er begynt å bli dårlig og hvilken pris som er innenfor og andre nyttige punkt i Klipsch bruktkjøp)
    Hei :)
    Har et par RB-81mk2. Di er helt nye og har kun spilt 3-4timer på pent volum
    Selger disse for 4000,- om du er intrisert.

Mvh :Rune Johansen

th3TC6922W.jpg

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    119

(Tenker på om det er fare for at oppheng er begynt å bli dårlig og hvilken pris som er innenfor og andre nyttige punkt i Klipsch bruktkjøp)

Vis vedlegget 576071
    Helt nye er de vel ikke, men kanskje så og si ubrukte?

tomse

Fersking
    Ble medlem
    20.03.2020
    Antall liker
    0

Vis vedlegget 576071

Interessant, men har allerede kjøpt. Elles takk!

Leggen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2015
    Antall liker
    56

Det finnes flust av gode kjøp.
    Opphenget har jeg aldri hørt om problemer med. Sjekk derimot at det ikke er bulker i elementene, det hender at noen av dem blir litt herpa av årsaker jeg ikke helt forstår.
    Om jeg skal foreslå en rimelig, lettdrevet og ekstremt slagferdig pakke, er det RF-82 foran, RF-52 bak og RC 64 foran. Surroundenhetene funker veldig bra til lydkulisser alle sammen, men de større er noe lettere å få til å spille med nødvendig volum, så de belaster dermed forsterkeren mindre, som oftest. Så har du råd og plass er selvsagt 62 å foretrekke :)
    Sub, da? Alltid greit å løfte den aller tyngste lasten av receiveren, vet du. En lynrask sub lønner seg, masse effekt, stive oppheng. Klipsch toppmodeller og Velodyne DD er gode eksempler.
    Enig! er dem bulkete så styr unna. En ting er at det ser stygt ut, og en annen ting er at det er vanskelig og få solgt det igjen.
    Hilsen en som har kjenner godt til dette. Rf7 (2) satt og så det ble misdanelser. Og det med samme forsterkere som jeg brukte på mk1 og mk3 idag. Og hos meg så er det ikke Gluntan på level 2 for og si det sånn :D

plsteen

Helt fersk
    Ble medlem
    27.05.2014
    Antall liker
    0
    Sted
    Porsgrunn
    Har de siste ukene fått en fæl skurrelyd fra Klipsch suben innenfor et bestemt frekvensområde. Høres ut som noe kan være løst inne i kassa.

Video: https://youtu.be/M8P9Smtjhto

Klipsch R-112SW - garanti utløpt, men har reklamasjonsrett. Er det noen som har erfart lignende, og kan fortelle meg om det er lett å fikse selv, eller er det mat for Servicekompaniet?

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    40
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Har kjøpt meg et par RP-160m til TV stua, er ingen ting inni kabinettet på disse, tenker da på avstivere, dempe materiell, eller noe på veggene inne i kabinett. Kikket litt på YouTube på denne https://youtu.be/5ifiz6HrFd0 (består av mange episoder). Delefilter vil jeg nok ikke kødde med men kunne absolutt tenke meg å prøve litt remedier inni der!
    Er det noen av dere som har gjort noe slikt? Hvor kjøpt, nå som Dynabel er konkurs?

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    40
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Har kjøpt meg et par RP-160m til TV stua, er ingen ting inni kabinettet på disse, tenker da på avstivere, dempe materiell, eller noe på veggene inne i kabinett. Kikket litt på YouTube på denne https://youtu.be/5ifiz6HrFd0 (består av mange episoder). Delefilter vil jeg nok ikke kødde med men kunne absolutt tenke meg å prøve litt remedier inni der!
    Er det noen av dere som har gjort noe slikt? Hvor kjøpt, nå som Dynabel er konkurs?
    Lyder forresten ikke så galt med min gamle ElectroCompaniet ECI-1 og cromecast audio på en nad dac.

Neogenic

Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har per i dag et par Klipsch RP-280F og tenker på å bytte ut den gamle Sony ES forsterkeren med en integrert på rundt 15k brukt. Alternativene jeg har sett på så langt er Musical Fidelity (m6si, m5si), Rega Elicit-R og Roksan Blak. Drømmen ville være å få tak ien Roksan Blak brukt, men sjansen for dette er vel lik null. Vil Rega Elicit være wattsterk nok til å drive Klipschene til fullt potensiale? Jeg er også klar over at Musical Fidelity er hard i bassgjenngivelsen men dette ser jeg ikke nødvendigvis på som noen ulempe. Er det noen andre alternativ jeg burde vurdere? Har tenkt på dette en stund og vil inverstere i noe som gir litt avkastning lydmessig. Vil også vurdere rør.

Sist redigert:

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Den Sony'en din er MEGET bra, tror du skal være heldig om du finner noe brukt til den prisen som er bedre og attpåtil kler Klipsch like godt. Det ligger noen Parasound A21 på Finn som kanskje duger, men da må du ha forforsterker i tillegg. Selv om mange typiske britiske bipolare transeforsterkere er fulle av futt og fart, så vet jeg ikke om de er rett medisin til Klipsch. Ville holdt meg til mosfet eller rør...
    Men sikkert mange som mener noe annet. 8)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    119
    Har per i dag et par Klipsch RP-280F og tenker på å bytte ut den gamle Sony ES forsterkeren med en integrert på rundt 15k brukt. Alternativene jeg har sett på så langt er Musical Fidelity (m6si, m5si), Rega Elicit-R og Roksan Blak. Drømmen ville være å få tak ien Roksan Blak brukt, men sjansen for dette er vel lik null. Vil Rega Elicit være wattsterk nok til å drive Klipschene til fullt potensiale? Jeg er også klar over at Musical Fidelity er hard i bassgjenngivelsen men dette ser jeg ikke nødvendigvis på som noen ulempe. Er det noen andre alternativ jeg burde vurdere? Har tenkt på dette en stund og vil inverstere i noe som gir litt avkastning lydmessig. Vil også vurdere rør.
    Hva med en NAD M3? Eller er de allerede utdaterte?

Tamburinmann

Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Antall liker
    11
    Jeg har klipsch rp-280 F og musical fidelity m6si. Jeg leste for en stund siden her på hfs at klipsch og musical fidelity er en god kombo og det er min erfaring også! Du får ta i betraktning at jeg utelukkende bruker spotify via en Topping dx7s når jeg lytter til musikk. Foreløpig holder dette i massevis for meg. Synes det låter svært bra også på lave volum. Det kan nevnes at dac'en i m6si ikke er spesielt god sammenlignet med toppingen jeg bruker. Jeg har selvfølgelig lyst på enda bedre klipsch ht'er og gjerne en skikkelig rørforsterker, men da blir jeg veldig irrasjonell og det prøver jeg å unngå... Det er greit å ha en viss kjennskap til paretos regel ;). Det finnes sikkert andre gode forsterkere til klipschene dine men dette var mine 2 cent..

Neogenic

Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har klipsch rp-280 F og musical fidelity m6si. Jeg leste for en stund siden her på hfs at klipsch og musical fidelity er en god kombo og det er min erfaring også! Du får ta i betraktning at jeg utelukkende bruker spotify via en Topping dx7s når jeg lytter til musikk. Foreløpig holder dette i massevis for meg. Synes det låter svært bra også på lave volum
    Flott! Da vet jeg at dette er en god kombo. Det bekrefter hva jeg har hørt av andre også.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    4
    Har nevnt det før i denne tråden, det er verdt å undersøke Consonance til Klipsch. Bedre kombo skal du lete lenge etter. Har prøvd omtrent alt til Klipsch (Både rør og trans) og ingenting matcher som Consonance. Synd det er så få som har prøvd, dere vet ikke hva dere går glipp av. Hifi-guiden på Gjøvik har en del av dette brukt (og nytt) han legger ingenting ut på Finn så kontakt han for å høre hva de har inne, spør om hjemlån og bli overbevist.

Neogenic

Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har nevnt det før i denne tråden, det er verdt å undersøke Consonance til Klipsch. Bedre kombo skal du lete lenge etter. Har prøvd omtrent alt til Klipsch (Både rør og trans) og ingenting matcher som Consonance. Synd det er så få som har prøvd, dere vet ikke hva dere går glipp av. Hifi-guiden på Gjøvik har en del av dette brukt (og nytt) han legger ingenting ut på Finn så kontakt han for å høre hva de har inne, spør om hjemlån og bli overbevist.
    Consonance rør eller transistor? Noen spesifikk modell som er ekstra god?

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    4
    Consonance rør eller transistor? Noen spesifikk modell som er ekstra god?
    Begge deler er gull. Jeg kjører pdd den største effekten (transistor) til Consonance på mine Chorus II. Klipschene har 101db føksomhet og skulle trodd det var overkill. Hadde LM audio (rør) før det, Mcintosh, T+A og Krell før dette. Ingen kan måle seg med Consonance. Dynamikk og holografi er i særklasse, samt ro i lydbildet. Helt magisk. Det er som du innbiller deg rør vil høres ut på Klipsch, bare med tilstedeværelse og knyttneve dynamikk.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    4.942
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    10
    Ligger en consonance a120 linier på finn... Den er snadder på klipsch :)

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.375
    Sted
    Nedre Eiker

Lieberung

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har abonnement på dn.no og har lest artikkelen der om Heresy iv?
    https://www.dn.no/d2/tekno/klipsch/hi-fi/tekno/en-skamlost-retro-hornhoyttaler/2-1-775536
    Du kan få en måneds gratis prøveabo for 1,-, men hvis du glemmer å avbestille etter det så koster det deg nesten fem hundre pr. mnd. :)

Totalt: 1,- ved første betaling. Etter prøveperioden betaler du 469,-/mnd.
    Godt forslag, men nei... Får ikke benyttet meg av det 1-kroners tilbudet to ganger. For øvrig litt spesielt at Heresy IV er priset så mye høyere i Norge enn i USA, selv når man tar høyde for svak krone, moms og frakt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn